تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820376687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسکوچیچ: به بازیکنانم عیدی خواهم داد


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: اسکوچیچ: به بازیکنانم عیدی خواهم داد
این گفت و گوی خواندنی بادراگان اسکوچیچ ، مربی محبوب اهوازی ها را از دست ندهید.

به گزارش "ورزش سه"، دراگان اسکوچیچ بعد از اینکه با ملوان زبلش درخشید و توانست یکی از بهترین نتایج تاریخ قوی سپید در لیگ برتر را کسب کند، به تیم قهرمان ایران پیوست.او با رویای قهرمانی به فولاد رفت اما با تیمی مواجه شد که شبیه مزرعه های آفت زده بود.17 بازیکنی که فولاد را قهرمان کرده بودند به دلایل مختلفی دیگر با تیم نبودند.اما اسکوچیچ قبلا هم اثبات کرده بود برای تیمش هرکاری می کند.اهمیتی ندارد که این تیم در شمالی ترین نقطه ی ایران انزلی باشد با آب و هوایی خوب یا در جنوبی ترین نقطه اش اهواز با گرد و خاک های آزار دهنده اش !

هم به خاطر موفقیت های دو سال گذشته اش در فوتبال ایران روبه روی او نشستیم تا گفت و گوی نوروزی ویژه ای با این مربی انجام دهیم.این گفت و گوی خواندنی را از دست ندهید از از معرفی خودش گرفته تا تبریک به زبان فارسی با لهجه ی کروات !این گفتنی است اسکوچیچ تنها مربی لیگ است که توانسته استقلال و پرسپولیس را در آزادی فتح کند .

خودتان را کمی برای مخاطبین" ورزش سه " معرفی کنید ؟
دراگان اسکوچیچ متولد 3 سپتامبر 1968 از بندر رییکا در کرواسی هستم.من در دانشگاه حرکت شناسی زاگرب لیسانس گرفتم،فوق لیسانس رشته ام را در آکادمی فوتبال کرواسی خوانده ام.البته باید بگویم من فوق دیپلم ارتباطات یا همان خبرنگاری را نیزدارم.

بهترین لحظات و همچنین بهترین کادوی بچگی تان چه بود ؟
در کنار خانه ما زمین چمنی بود و من وهم بازیانم بیش تر در آن فوتبال بازی می کردیم که بهترین لحظه ی روزهایم را رقم می زد.البته وقتی مادرم مرا صدا می کرد که برای ناهار به خانه بروم بدترین لحظه ی روزم رقم می خورد چرا که بازی من با دوستانم متوقف می شد و نمی توانستم بیش تر در کناردوستانم فوتبال بازی کنم.درباره بهترین کادو نیز باید این را بگویم که 5 ساله بودم که بیمار شدم یادم هست مرحوم پدرم یک کفش با مارک پوما با حاشیه های زرد رنگ برایم خرید که بسیار من را خوشحال کرد و مثل این بود که تمام دنیا را به من داده اند ،هنوز که هنوز است بوی تازه بودن آن کفش ها را می توانم احساس کنم.

چه شد که فوتبالیست شدید ، چه اتفاقی مسیر زندگی شما را به فوتبال تغییر داد؟
شاید خنده تان بگیرد اولین برخوردم با توپ فوتبال در 4 ماهگی من اتفاق افتاد.پدرم توپ را روی دوپایم قرار می داد و پاهایم را جوری حرکت می داد که انگار به توپ ضربه می زنم و اینگونه بود که فوتبالم شروع شد.شاید اگر پدرم به جای توپ فوتبال ، توپ هندبال برای من می گذاشت من هندبالیست می شدم.

آیا شما دوست دارید پسرتان فوتبالیست شود ؟
دوست دارم پسرم لوکا، سرمربی شود اما او راه زندگی خودش را خودش انتخاب می کند.زندگی کردن سخت شده است و او باید خود برای آینده اش تصمیم بگیرد.اگر لوکا روزی سرمربی رئال مادرید شود برای من فوق العاده خواهد بود.

در اروپا طرفدار چه تیمی هستید ؟
من طرفدار رئال مادرید هستم و در زندگی آدم رئال و واقع بینی هم هستم، اما لوکا پسرم طرفدار بارسلوناست. روزی به مادرید رفته بودم و مسئول هتلی که اقامت می کردیم از من پرسید رئالی هستید ؟ من هم گفتم بله اما پسرم بارسایی است.آن مسئول گفت این بدترین اتفاقی است که می تواند برای یک نفر بیفتند که طرفدار رئال باشد اما پسرش طرفدار رقیبش بارسلونا.

قبل از آمدنتان به ایران چه دیدگاهی نسبت به کشور ما داشتید ؟
من قبل از آمدنم به ایران اطلاعات جزیی ازاینجا داشتم ، متاسفانه بعضی تبلیغات رسانه ای چهره ی ایران را بد جلوه می دهند.خود من سفرنامه یکی از جهانگردهای کروات را می خواندم که مردم ایران را ، مهربان و مهمان نواز معرفی می کرد، عصرهمان روز تلویزیون اسپانیا را نگاه می کردم که درباره جنگ در ایران صحبت می کرد و این پارادوکس برای من عجیب بود. زمانی که خودم به ایران آمدم ، فهمیدم که مردم ایران بسیار خونگرم و مهمان نواز و صلح طلب هستند.

شباهت کروات ها و ایرانی ها چیست ؟
مردم هر دو کشور، مردم مهربان و مهمان نوازی هستند . من فکر می کنم در هر دو کشور آدم های خونگرم به وفور پیدا می کنید.

مردم ایران با ستاره های کرواسی نوستالژی دارند ، آیا می دانید ؟ ستاره هایی مثل داور شوکر یا آلن بوکسیچ ..
بله ، من هم نسل این ستاره ها بودم.آنها نسل طلایی بودند و در جام جهانی 1998 حاضر بودند.آلن بوکسیچ دوست صمیمی من است و بسیاری از سال های زندگیمان را در کنار هم گذرانده ایم.

خاطره ای از آنها دارید ؟
زمانی که ما در اردو بودیم من و آلن بوکسیچ در لابی هتل می آمدیم و صحبت می کردیم اما ساعت 10 و نیم نباید در آنجا می ماندیمو باید برای خواب به اتاق می رفتیم اما داور شوکر به خاطر اینکه بازیکن خاصی بود می توانست تا 11 و نیم بماند و کسی به او چیزی نمی گفت.این اتفاق می توانست آبنده ی فوتبالی اش را نابود کند.

شما مدتی در عربستان مربیگری کرده اید ، زندگی در آنجا چگونه بود ؟در ایران چطور ؟
به جرات می توانم بگویم به هیچ وجه دلم برای عربستان تنگ نشده است. درست است آنجا در منطقه ی اروپایی نشین بودم و امکانات زیادی در اختیارم بود اما ایزوله بودم و با مردم ارتباط نداشتم.اما در ایران و به خصوص اهواز من در کنار مردم زندگی می کنم و از زندگی در کنار آن ها بسیار خوشحالم.

نظرت درباره ی این کلیشه که کشورهای حوزه ی خلیج فارس پول دارند و ایرانی ها استعداد چیست ؟
درست است.سطح بازی بازیکنان ایرانی خیلی بالاتر از بازیکنان سایر کشورهای حوزه خلیج فارس است. بازیکنان ایرانی خیلی استعداد دارند اما باید از نظر تاکتیکی پیشرفت کنند.

تیپ شما بسیار مورد توجه هواداران و حتی بازیکنان ایرانی قرار دارد.بختیار رحمانی گفته بود که دوست دارم اگر مربی شدم مثل اسکوچیچ باشم.نظرتان چیست ؟
خیلی از این موضوع خوشحالم و بختیار نیز به من لطف دارد.البته باید این را بگویم موهای سفیدی خوش تیپی من از دست بختیار سفید شده است.اما بسیار بیش تر خوشحال می شوم که من را به عنوان یک مربی خوب تحسین کنند. باید اعتراف کنم دست پخت مایدا فوق العاده است و عامل اصلی اضافه وزن من غذاهای خوشمزه او است.

بهترین -بازیکن دنیا ؟
ژاوی هرناندز

نظرتان درباره رانندگی ایرانی ها چیست ؟
رانندگی در ایران غیرقابل فراموش است و تنها می دانم برای جلو رفتن باید خوب بوق بزنید .خود من پشت رل نمی نشینم و رندولیچ دستیارم رانندگی می کند و کمی از رانندگی در ایران را یاد گرفته است.رندو به خوبی طریقه بوق زدن را فراگرفته است و می داند باید چه کند.

شما در امارات مقابل علی کریمی بازی کرده اید ، نظرتان درباره او چیست ؟
زمانی که در امارات سال های آخر فوتبالم را سپری می کردم علی کریمی نیز آنجا شاغل بود.به جرات می گویم که کریمی بسیار بهتر از من بود و حرکاتش چشم نواز مردم امارات بود.کریمی بازیکنی است که در هر حرکتش تکنیک خاصی نهفته است.البته در امارات برای من هم " شوف شوف " می کردند و تجربه این عبارت را داشتم.

شما تنها مربی هستید که استقلال و پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی این فصل شکست داده اید ؛ نظرتان ؟بهترین برد امسالتان در فوتبال؟
بله این را می دانم و برای من خیلی خوشحال کننده است که توانستم این دو تیم را در آزادی ببرم.البته برد برابر پرسپولیس در نیم فصل اول و همچنین بردن تراکتور در بازی برگشت بسیار برایم شیرین بود.

فصل قبل در ملوان بودید، نظرتان درباره زندگی در انزلی چگونه است ؟
درابتدا حضورم در انزلی بسیار سخت بود اما در همان هفته اول دوستان بسیاری در آنجا پیدا کردم.خاطرات بسیار خوبی از آنجا هنوز هم دارم. مردم انزلی بسیار به من لطف دارند و مدام برای من ایمیل می فرستند ،از آن ها بسیار ممنونم.در ملوان رابطه ی بسیار خوبی با بازیکنان داشتم که بعضی اوقات از رابطه ی استاد و شاگردی بیشتر می شد.جا دارد از مترجمم در انزلی آقای گل آور تشکر ویژه ای بکنم.


تفریح خاصتان در اهواز چیست ؟
من اکثر شب ها تنها یا به همراه دستیارم برای پیاده روی به کنار رود کارون می روم .شب های کارون واقعا دیدنی است و من از قدم زدن در کنار آن لذت می برم.این خاص ترین تفریح من در اهواز حساب می شود.


از عید ایرانی ها به خصوص اجزای سفره ی هفت سین، شما چه می دانید ؟
امسال دوستانم به خانه من آمدند و به عنوان عیدی برایمان سفره هفت سین پهن کردند و برایم بسیار جالب و خوش آیند بود.می دانم تخم مرغ هفت سین برای جلوگیری از زخم چشم است.زمانی که در انزلی بودم تجربه شکاندن یکی از تخم مرغ ها را داشتم تا مورد زخم چشم قرار نگیرم.البته این رانیز می دانم که سیب برای سلامتی است و آینه برای نبود غرور ! می دانم امسال نیز سال بز است .

در سال جدید دوست دارید کدوم خصوصیتتان عوض شود ؟
باید فکر کنم در این باره اما زمانی که تصمیم به کاری می گیرم حتما آن را عملی می کنم و شاید بعضی وقت ها موفق نباشد.از خدا می خواهم در سال جدید به من صبر بدهد.

از رسم عیدی دادن چیزی می دانید ؟
بله اولین بار سید جلال رافخایی پارسال به من عیدی داد و من را با این رسم آشنا کرد.بعد از اینکه از دوبی برگشتم به بازیکنانم عیدی خواهم داد.

برای عید مسافرت نیز خواهید رفت ؟
بله حتما ؛ برای تعطیلات عید به همراه همسرم به دوبی سفر خواهم کرد و چند روز اول تعطیلات را آنجا خواهم بود.

مراسمی شبیه نوروز درجایی دیده اید ؟
بله ، در اسپانیا زمانی که کریمس را در 25 دسامبر را جشن میگیرند در هر ثانیه از 12 ثانیه قبل از شروع سال جدید یک دانه انگور می خورند واین به نظرم یک اتفاق جالب است.

و حرف آخر خطاب به مخاطبان " ورزش سه " ؟
نوروز مبارک !


1394/01/01 23:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن