تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820860670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيام نوروزي رييس سازمان امور عشاير ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ فروردين ۱۳۹۴ (۱۹:۲۵ب.ظ)
پيام نوروزي رييس سازمان امور عشاير ايران موج -پيام نوروزي رياست سازمان امور عشاير ايران به همکاران و مديران ستادي و استاني امور عشاير کشور
به گزارش خبرگزاري موج،متن پيام به شرح زير است:
سلام عليکم
يا مقلب القلوب و الابصار، يا مدبر اليل و النهار، يا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الي احسن الحال
شکر خداوند متعال را که يک سال ديگر توفيق خدمت به عشاير عزيز و مولد و زحمت کش حاصل شد. خدا را شاکرم که در دولت خدمتگزار تدبير و اميد در راستاي اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي و تحت رهبري مقام عظمي ولايت، با شما بزرگواران، مديران، متخصصان و کارشناسان در جهت ساماندهي عشاير برنامه ريزي و تصميم گيري و خدمات رساني مي­کنيم.
پس از گذشت سه و نيم دهه از برنامه ريزي و عملکرد و خدمات رساني مجموعه همکاران سازمان امور عشاير ايران در قالب پنج برنامه توسعه اقتصادي اجتماعي و فرهنگي اگر نگاهي گذرا به وضعيت ساماندهي داشته باشيم از دهه اول با توجه به رويکرد انقلاب اسلامي و خدمات رساني به محرومين و توسعه عدالت، جامعه عشايري هم هر چند کمتر ولي بي نصيب از ارتقاء شاخص هاي توسعه انساني نماند.
در همين راستا بازبيني و ارتقاء و گسترش تشکيلات سازماني در کليه استانهاي عشاير نشين و تسريع در خدمات رساني در زمينه هاي مختلف اعم از خدمات زيربنايي، تجهيز منابع توليد و اشتغال، شناخت و سرشماري هاي سه دهه براي تهيه برنامه ريزي کاراتر، شناخت زيست بوم ها، مطالعه و اجراي طرح هاي جامع توسعه و اسکان در بيش از هزار و پانصد کانون خود جوش و هدايتي، توسعه کشاورزي در بيش از 350 هزار هکتار اراضي در مناطق عشايري جهت بهره برداري بهينه از منابع آب و خاک و ايجاد تنوع در درآمد و اشتغال، اجراي طرح هاي بزرگ آبرساني، شناسايي ايلراه هاي عشايري و تدوين برنامه راهبردي از جمله استراتژي و برنامه هاي عمراني و زيربنائي و خدمات رساني سازمان امور عشاير و استانها هستند.
همزمان تشکل هاي مردم نهاد از جمله صندوق توسعه بخش عشايري و اتحاديه تعاوني هاي عشايري با 21 شعبه در مرکز استانها و در قالب 196 شرکت تعاوني وظيفه تامين کالاهاي اساسي و نهاده هاي توليد را به خوبي ايفا نموده اند.
اينک در آستانه سال جديد و همچنين شروع تهيه و تدوين برنامه ششم توسعه کشور فرصتي بس بزرگ در پيش روي شما مديران محترم قراردارد که بايستي به گونه اي برنامه ريزي نمائيم که فرآيند ساماندهي عشاير از ابعاد گونانون و با هماهنگي و همسو با توسعه ديگر بخشهاي کشور با توجه به نقاط ضعف، نقاط قوت و تهديدات و فرصت ها در خارج از ناحيه بحراني ساماندهي و مديريت گردند. در همين راستا ضمن تبريک سال نو نظر عزيزان را به موارد ذيل در قالب رئوس و عناوين برنامه هاي مهم جلب مي­نمايم:
1- پيگيري و تهيه و تدوين برنامه ششم توسعه عشاير در قالب اصول و چارچوب هاي مشخص شده و با مدنظر قرار دادن اين موضوع که در دوراني قرار گرفته ايم که با پيشرفت سريع علم و و فنون جديد، قبول و نوآوري ناخودآگاه در زندگي عشاير در تمامي زمينه ها اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي همانند استفاده از روش هاي نوين، تعريف جديد از زنجيره توليد در بخشهاي زراعت، باغباني، دامداري و دامپروري، اکوتوريسم، صنعت بيمه دام و اجتماعي، انرزي هاي پاک و خورشيدي و ... که همگي با اهداف افزايش بهره وري و بهره برداري معقول و منطقي با تاکيد بر توجه به تعادل هاي زيست محيطي است امري ضروري و اجتناب ناپذير هستند.
2- برنامه ريزي و مديريت ساماندهي عشاير براي مقابله با بحرانهاي مختلف از جمله خشکسالي و کمبود آب و علوفه در مناطق عشايري که در همين راستا بهره برداري بهينه از آب و خاک و مراتع توسط بهره برداري عشاير و با مدنظر قرار دادن الگوي اقتصاد مقاومتي مورد تاکيد است.
3- تشکيل شوراهاي عشايري استان و شهرستانها به رياست استانداري محترم و فرمانداران با توجه به مفاد قانوني اين شورا و آيين نامه ساماندهي عشاير و پيگيري اجراي مصوبات شوراهاي عشايري از اقدامات با الويت ويژه تلقي مي گردد.
4- پيگيري و برنامه ريزي دقيق براي بهره برداري و جذب تسهيلات از محل 1% صندوق توسعه ملي با تاکيد بر اجراب دقيق دستور العمل موضوع اين اقدام.
5- ارتباط مداوم با مسئولين استاني و شهرستاني و نمايندگان محترم مجلس، دستگاهها مسئول خصوصاً در جهت اجرايي شدن وظايف مشخص شده در آئين نامه ساماندهي عشاير و تامين و تخصيص منابع .
6- برنامه ريزي براي تعيين بازار فروش و مصرف براي حفظ تعادل قيمت توليدات عشايري از جمله گوشت، صنايع دستي و ساير در زمان عرضه به بازار از طريق تشکلها.
7- فعال نمودن شوراهاي اسلامي عشاير و بهره مندي از تجربيات ريش سفيدان و معتمدان و شور و شوق جوانان در برنامه ريزي و براي فعاليتهاي ساماندهي عشاير.
8- زمينه سازي و ترغيب و تشويق تحصيل کرده هاي عشاير در جهت تاسيس و راه اندازي تعاوني ها، سازمان هاي مردم نهاد (سمن) اقتصادي، فرهنگي و هنري، گردشگري و صنايع دستي.
9- اهتمام به شرکت در همايش ها و برنامه هاي بزرگداشت شهداي عشايري و احترام و تکريم خانواده هاي شهدا، رزمندگان، جانبازان و ايثارگران عشاير.
10- پيگيري و اهتمام جدي براي تصويب برنامه راهبردي با رويکرد آمايش سرزمين در استانها و همچنين تکميل مطالعات شناسايي و تثبيت و تهيه نقشه رقومي و اطلس ايلراه هاي عشايري.
11- اجراي تفاهمنامه هاي منعقده بين سازمان عشاير با سازمانه ا و نهادهاي مربوطه و ارائه گزارش عملکرد به سازمان.
12- تأکيد براي اجراي برنامه هاي خدمات رساني، به آحاد عشاير و بهره مندي از خدمات بيمه دام و محصولات کشاورزي وبيمه اجتماعي.
در خاتمه با ارزوي سالي توام با نشاط و سلامتي و توفيقات براي جنابعالي و خانواده محترم را از درگاه ايزد منان خواستارم.
کرمعلي قندالي
رييس سازمان امور عشاير ايران













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن