تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799065835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیام نوروزی اوباما به ملت ایران: خوشدل باشید/ تنها دو راه پیش‌رو دارید!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


در آستانه آغاز سال جدید خورشیدی؛
پیام نوروزی اوباما به ملت ایران: خوشدل باشید/ تنها دو راه پیش‌رو دارید!
اوباما که در سال‌های اخیر شدیدترین تحریم‌ها علیه ملت ایران را امضا کرده، بار دیگر به اشعار جناب حافظ متوسل شد و پیامش را اینگونه پایان داد: «نوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی / که بسی گل بدمد باز و تو در گل باشی»



    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، رئیس جمهور آمریکا طبق روال سال‌های گذشته برای ملت ایران پیام تبریک نوروزی فرستاده است.     باراک اوباما در سال‌های اخیر ضمن تشدید تحریم‌‌های اقتصادی، غذایی و دارویی و فشارهای سیاسی علیه مردم ایران، با نزدیک شدن ایام نوروز پیام تبریک می‌فرستاد. وی در این سال‌ها ضمن استفاده مکرر از عبارت "همه گزینه‌ها روی میز است" با نزدیک شدن به نوروز به دیوان حافظ تفأل می زد و از دوستی و محبت و مهربانی می‌گفت!     به نوشته سایت بی بی سی، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی ویدئویی به مردم و رهبران ایران به مناسبت عید نوروز می‌گوید امسال "بهترین فرصت چند دهه اخیر" برای پیگیری آینده‌ای متفاوت میان دو کشور به وجود آمد.     به گفته رئیس جمهوری آمریکا، مذاکرات اتمی میان ایران و قدرت‌های جهانی پیشرفت‌هایی داشته اما همچنان اختلافاتی باقی مانده است.     آقای اوباما در پیام تبریک نوروز که در وبسایت کاخ سفید منتشر شده است با اشاره به "فرصت" پیش آمده در مذاکرات اتمی با ایران تاکید کرد: «این فرصت شاید دوباره به زودی تکرار نشود. معتقدم که ملت‌های ما موقعیتی تاریخی برای حل مسالمت آمیز این موضوع دارند، فرصتی که نباید از دست بدهیم.»     وی در پیام نوروزی‌اش گفته است: «روزها و هفته‌های پیش رو حیاتی خواهند بود. مذاکرات ما پیشرفت داشته اما اختلافات همچنان باقی است و افرادی در کشورهای ما و دیگر کشورها وجود دارند که با حل دیپلماتیک این موضوع مخالفند.»    

    اوباما با اشاره به اینکه "یک توافق هسته‌ای می‌تواند درها را به آینده‌ای روشن‌تر باز کند" گفت رهبران ایران "در صورتی که بخواهند گام‌هایی معنی‌دار و قابل راستی‌آزمایی بردارند تا به دنیا تضمین دهند که برنامه اتمی‌‌شان فقط با اهداف صلح آمیز است" دو راه پیش رو دارند:   «اگر نتوانند با توافقی منطقی موافقت کنند ایران را در مسیر امروزی خود نگه خواهند داشت. راهی که ایران و ایرانیان را از بخش بزرگی از دنیا منزوی کرده است، دشواری‌های زیادی برای خانواده‌های ایرانی به بار آورده است، و بسیاری از جوانان ایرانی را از کار و فرصت‌هایی که شایستگی آنها را دارند محروم کرده است.»   «از طرف دیگر، اگر رهبران ایران با توافقی منطقی موافقت کنند این موضوع می‌تواند به مسیری بهتر بیانجامد: مسیر فرصت‌های بهتر برای مردم ایران، تجارت و رابطه بیشتر با جهان، سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیشتر و فرصت‌های شغلی از جمله برای جوانان ایرانی، تبادلات فرهنگی بیشتر و فرصت‌هایی برای سفر دانشجویان ایرانی به دیگر کشورها، همکاری‌های بیشتر در زمینه‌هایی مانند علوم و فن‌آوری و نوآوری.»     رئیس جمهوری آمریکا در این پیام با اشاره به سفره هفت سین و نمادهای آن برای امیدواری به سال جدید افزود: «پیام من به شما، ملت ایران، این است که ما باید با همدیگر برای آینده ای که در پی آن هستیم پافشاری کنیم.»     اوباما خطاب به مردم و رهبران ایران گفت: «در حالی که دور سفره هفت سین جمع می شوید، از تهران تا شیراز تا تبریز، از سواحل دریای خزر تا کرانه های خلیج فارس، برای برکت‌هایی که دارید شکر می‌گزارید و به آینده می‌نگرید. امسال ما بهترین فرصت را در چند دهه اخیر برای پیگیری آینده‌ای متفاوت برای کشورهای‌مان داریم.»     اوباما این پیام نوروزی را با خواندن یک بیت از حافظ خاتمه داد: "نوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی / که بسی گل بدمد باز و تو در گل باشی"    

    بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) نوشته است: در سال‌های اخیر روسای جمهوری آمریکا به مناسبت آغاز سال نو خورشیدی پیامی با محتوای شادباش‌ نوروزی منتشر کرده‌اند و هفته قبل میشل اوباما همسر رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید مهمانی نوروز برگزار کرد.     سایت رادیو فردا (RDIOFARDA) نیز با پوشش دادن بخش‌هایی از پیام رئیس جمهور کشورشان نوشت: آقای اوباما با اشاره به جشن نوروز که هفته گذشته به ابتکار همسرش برپا شد، یادآور شده که «ما حتی هفت‌سین خود را چیده‌ایم که نمایانگر امیدهای ما برای سال جدید است».     سابت دویچه وله (Deutsche Welle) می‌گوید رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا از سوی جمهوری‌خواهان در رابطه با مذاکرات با ایران تحت فشارهای سیاسی گوناگونی است. این رسانه آلمانی ادامه داده است: دولت آقای اوباما از سوی اسرائیل٬ یکی از هم‌پیمانان قدیمی آمریکا در منطقه٬ نیز تحت فشار شدید در رابطه با مذاکره با ایران قرار دارد. بنیامین نتانیاهو٬ نخست‌وزیر اسرائیل٬ در سخنرانی خود در کنگره آمریکا گفت، توافق هسته‌ای با ایران مانع دست‌یابی این کشور به بمب اتمی نخواهد شد و خاطرنشان ساخت که اگر لازم باشد اسرائيل به تنهایی در برابر ایران خواهد ایستاد.     سایت رادیو فرانسه (Radio France Internationale) نیز نوشته است: رئیس جمهور آمریکا به تفاهم سال گذشته درباره برنامه اتمی ایران اشاره کرد و گفت هردو طرف به این تفاهم پایبند بوده اند... اوباما گفت گفتگوها پیشرفت هایی داشته اند اما فاصله ها باقی و افرادی در هر دو کشور مخالف راه حل دیپلماتیک هستند.    

   

   

   

  444  



۲۹/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن