تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819902887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايگاه ميراث جهاني تخت جمشيد آماده مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ اسفند ۱۳۹۳ (۱۳:۴۴ب.ظ)
پايگاه ميراث جهاني تخت جمشيد آماده مي شود موج - کارگروهاي تخصصي نوروزي از 29 اسفند تا پايان ايام نوروز به منظور خدمات رساني به مهمانان نوروزي در تخت جمشيد آغاز به کار مي کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود رضايي منفرد، مدير پايگاه ميراث جهاني تخت جمشيد، با اعلام اين خبر افزود: بيش از 200 نفر نيروي انساني در قالب مراقبين يگان حفاظت، راهنمايان نوروزي، بخش کارشناسي و پشتيباني از 29 اسفند به صورت دو شيفت، تا پايان تعطيلات نوروزي آماده خدمات رساني به مسافران نوروزي در تخت جمشيد هستند.
وي اظهار داشت: شكي نيست كه مجموعه تخت جمشيد به عنوان قطب گردشگري ايران محسوب مي شود و بايد در كنار برنامه ريزي هاي مناسب، در جهت رفع نيازهاي گردشگران و استقبال شايسته از هموطنان، تلاش كرد، از اين رو برنامه ريزي منسجم، تهيه امكانات و تجهيزات لازم براي مسافران، همه ساله در دستور کار متوليان امر قرار دارد.
اين مقام مسوول با اشاره به فعال بودن كارگروه هاي تخصصي نوروزي از سال 81 تا كنون، اظهار داشت، برنامه ريزي حفاظتي و مرمتي، برنامه هاي فرهنگي، برنامه هاي تبليغاتي و محيطي، از جمله محورهاي فعاليت هاي كارگروه هاي نوروزي تخت جمشيد به شمار مي رود.
وي مرمت هاي اضطراري، گشايش موزه تخت جمشيد در ايام نوروز، برپايي نمايشگاه عکس، اجراي برنامه نور و صدا، سامان دهي مراکز خدماتي و رفاهي، افزايش سرويس هاي بهداشتي، ايجاد تسهيل در تردد خودروها در مسير ورودي و پارکينگ تخت جمشيد را از جمله آمادگي هاي مجموعه جهت استقبال از نوروز برشمرد.
مدير پايگاه ميراث جهاني تخت جمشيد با اشاره به حجم بالاي گردشگر در ايام نوروز در تخت جمشيد، اظهار داشت: هر ساله و به ويژه در ايام نوروز جمعيتي در حدود يک ميليون نفر از تخت جمشيد بازديد مي کند که اين حجم بالا نيازمند تدابيري در راستاي مديريت بازديد است.
وي اظهار اميدواري کرد: چشم انداز برنامه هاي آينده تخت جمشيد بتواند با دستيابي به استانداردهاي بين المللي، بازديد از تخت جمشيد را سامان دهي کند. اين در حالي است که به گفته مدير پايگاه تخت جمشيد، امتياز آمار بالاي بازديد کننده از مجموعه آثار تاريخي تخت جمشيد، نبايد به تهديدي در خصوص عامل فرسايش انساني آثار تبديل شود.
به گفته رضايي منفرد، كارگروه هاي تخصصي نوروزي از نيمه دوم بهمن و با برگزاري جلسات توجيهي، فعاليت هاي زير ساختي خود را آغاز کرده است. اين مقام مسوول همچنين اظهار داشت: كارگروه هاي تخصصي شامل حفاظت و مرمت، باستان شناسي، آمار و نظرسنجي، سامان دهي و پشتيباني، تداركات، سيستم پيجينگ و گمشدگان، هميار ميراث فرهنگي و راهنمايان افتخاري است كه وظايف هر كدام از كارگروه ها تبيين و ابلاغ شده است.
مدير پايگاه ميراث جهاني تخت جمشيد، با اشاره به فعاليت چندين ساله اين كارگروه هاي تخصصي در تخت جمشيد، خاطر نشان كرد، پايگاه ميراث جهاني تخت جمشيد سعي دارد با همکاري هايي كه با اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس انجام خواهد گرديد، ميزبان خوبي براي مسافران نوروزي باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن