تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802704158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوان در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جوان در یک نگاه تهران- ایرنا- روزنامه جوان عنوان های «روحانی: به وعده هایم عمل کرده ام» و «توافق فنی در دسترس است، تفاهم سیاسی مشخص نیست» را برای انتشار در شماره روز چهارشنبه خود برگزید.


این روزنامه تیتر یک خود را به عنوان روحانی: به وعده هایم عمل کرده ام، اختصاص داد و عنوان کرد: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در آیین افتتاح فاز 12 پارس جنوبی با بیان اینکه امروز دولت یازدهم در پیشگاه مردم شرمنده نیست و به بسیاری از وعده های خود عمل کرده است، اظهار داشت: راه اندازی فاز 12 در شرایط تحریم امری بسیار ارزشمند و مهم است و امیدواریم در تکمیل سایر فازها نیز به اهداف خود برسیم. رئیس جمهور با اشاره به اینکه پارسال اعلام کرده بودیم میزان تورم را از 7/34 درصد در اسفند 92 تا اسفند سال جاری به 25 درصد می رسانیم، افزود: با اعلام این مسئله، بلافاصله خیلی ها از جمله نمایندگان مجلس و سایرین به من نامه نوشتند که نباید عدد و رقم اعلام می کردی و این امکان ندارد، یک دولت در تحریم نمی تواند 10 درصد واحد تورم را کاهش دهد.
توافق فنی در دسترس است، تفاهم سیاسی مشخص نیست، تیتر دیگر روزنامه جوان است. مقام های امریکایی تأیید می کنند که دور اخیر مذاکرات در لوزان سوییس هم مانند دور قبلی پیشرفت داشته است ولی هنوز هم اختلافاتی وجود دارد که باید حل و فصل شود. در حالی که مقام های امریکایی می گویند که تحریم ها به صورت «تدریجی» برداشته خواهد شد، به نظر می رسد حتی در صورت اعلام توافق کامل بر سر مسائل فنی، مسئله نحوه برداشته شدن تحریم ها به عنوان یک اختلاف کلیدی باقی خواهد ماند. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دوشنبه بعد از یک دور مذاکره پنج ساعته با جان کری در یک سفر هشت ساعته به بروکسل رفت و با وزیران خارجه سه کشور اروپایی طرف مذاکره با ایران (تروئیکا) مذاکره کرد، مذاکراتی که ظریف صبح دیروز آن را خوب ارزیابی کرد. ظریف در گفت و گو با واحد مرکزی خبر بعد از بازگشت از بروکسل گفت که«مذاکرات با طرف های اروپایی خوب بود» و تأکید کرد که طرف های اروپایی گفته اند « حضور فعالی برای رسیدن به توافق نهایی در لوزان خواهند داشت. » فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بعد از مذاکره با ظریف گفت که در مورد همه بحث های باقیمانده و راه حل های پیش رو با او گفت وگو کرده است: «ظریف برای ادامه مذاکرات و دستیابی به یک تفاهم نامه سیاسی به سوییس باز خواهد گشت.» یورو نیوز گزارش کرده که کشورهای اروپایی خواستار دستیابی به یک توافق هسته ای با ایران قبل از پایان مهلت مذاکرات در روز یازدهم فروردین هستند. رویترز هم گزارش کرده که در صورت پیشرفت مذاکرات در لوزان سوییس، وزرای خارجه اروپایی نیز احتمالاً اواخر هفته به مذاکرات هسته ای در لوزان ملحق خواهند شد. با این حال، یورونیوز از قول یک منبع نزدیک به مذاکرات نقل کرد که یکی از اختلافات اصلی باقی مانده میان دو طرف، میزان غنی سازی اورانیوم و تعداد سانتریفیوژهایی است که ایران مجاز به استفاده از آنها در طولانی مدت (تا پایان مهلت توافق) استفاده کند. برخی منابع گفته اند که این تعداد 6 هزار و 500 سانتریفیوژ خواهد بود.این روزنامه با انعکاس موضوع «باروت خیس» به نخست وزیر فرانسه رسید، نوشت: سومین دوره برگزاری جشنواره باروت خیس، با معرفی «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه به عنوان برنده جایزه باروت خیس به پایان رسید، همچنین «دی تر کاتلیس» مدیر جشنواره برلین نیز برنده اولین جایزه «خرس طلایی» شد. سومین جشنواره باروت خیس شامگاه دوشنبه در خرمشهر برگزار شد و نخست وزیر فرانسه توانست جایزه این دوره باروت خیس را به عنوان احمق ترین سیاستمدار سال به خود اختصاص دهد.
روزنامه جوان با برجسته کردن عنوان قرائت بناپارت - بیسمارک از ظریف و سلیمانی، نوشت: محمد قوچانی، سردبیر مهرنامه در ویژه نامه نوروزی آن تلاش زیادی نموده است تا از یک قافیه تنگ، مدلی اروپایی برای هم افزایی و همسویی دکتر ظریف و سردار سلیمانی بیابد. واقعاً خوانش غربی چه کاربردی برای این تطبیق دارد؟ استفاده از واژه های قلمبه سلمبه و آسمان ریسمان کردن نظرات مارکس و قرینه سازی از بناپارت و بیسمارک برای قرابت ذهنی خواننده چه فایده ای برای مخاطب امروز جامعه ایران دارد؟ بیماری روشنفکری ما طبیعتاً فقط مختص خود روشنفکران نیست. برخی افراد دیگری هم داریم که دوست دارند در حوزه روشنفکری و تئوریک شناخته شوند و یکی از شاخصه های آن را استفاده از مفاهیم ناآشنا برای مردم بومی خود می دانند. وقتی شروع به خواندن سرمقاله مهرنامه می کنیم، به این واژه ها که پشت سر هم چیده شده است برمی خوریم. «هلفدونی»، «بورژوازی»، «کاخ تویلری»، «کرابولیتسکی»، «کارل مارکس»، «لوئی بناپارت»، «بناپارتیسم اسلامی»، «سزاریسم»، «اسپارتاکوس»، «عصر مترنیخ» ، «سوسیالیستی » ، «لیبرالیستی»، «فاشیسم»، «پاتریمونیالیسم»، «استالینی»، «سلطانیسم»، «دولت بناپارتی»، «رایشتاک»، «جمهوری وایمار»، «رئال پولتیک» و... علاوه بر آن برای تقریب به ذهن خوانندگان نسبت به جایگاه و مأموریت ظریف و سلیمانی، لوئی بناپارت را معادل سلیمانی و اتوفون بیسمارک را به عنوان پایه گذار رئال پولتیک و معادل ظریف استفاده نموده است. نسبت سپاه با سیاست را که تا دیروز چیز بدی بود، در گذشته مثبت دانسته است و نهایتاً این دو فرد را با دیدگاه های کارل مارکس و بناپارت و بیسمارک مقایسه می کند و نتیجه می گیرد که این مدل همان مدل فرانسه دیروز است.
این روزنامه با بازتاب عنوان علی یونسی به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد، نوشت: علی یونسی اخیراً در اظهاراتی که موجب رنجش هواداران و دوستداران انقلاب اسلامی ایران در منطقه شده بود، گفته بود: در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست، بلکه هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ماست و این مسئله هم برای امروز و هم برای گذشته است. یونسی در ادامه این گفت وگو اعلام می کند: جغرافیای ایران و عراق غیرقابل تجزیه است و فرهنگ ما غیرقابل تفکیک است. پس ما یا باید با هم بجنگیم و یا یکی شویم. این اظهارات باعث شد که رسانه های غربی و رسانه های عربی مخالف جمهوری اسلامی ایران در راستای پروژه های ایران هراسی این قسمت از سخنان او را برجسته کرده تا مسئولان عراقی نسبت به این گفته ها واکنش نشان دهند. وزیر امور خارجه عراق در واکنش به سخنان یونسی، گفت: «عراق دارای حاکمیت کامل است و به هیچ طرفی چه ایران و چه غیر از آن اجازه نداده و نخواهد داد که این حاکمیت را نقض یا در امور داخلی این کشور دخالت کند. همچنین وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه ای که وبگاه خبری «السومریه» آن را منتشر کرد، به این اظهارات واکنش نشان داد و ابراز انزجار کرد. در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه عراق تعجب خود را از سخنان منسوب به شیخ علی یونسی مشاور رئیس جمهوری ایران در امور اقلیت ها، اعلام می کند. البته یونسی چندی بعد، اظهارات خود را تصحیح کرد، اما با این وجود آنچه رسانه های غربی می خواستند. بهره برداری کنند، پیش از این تصحیح انجام شده بود. در پی این اظهارات دادگاه ویژه روحانیت امروز علی یونسی را احضار کرد. یونسی پیش از این نیز با اظهاراتی مانند نقض گسترده حقوق بشر در زندان های ایران و همچنین ضرورت بازگشت نمادهایی مانند نماد شیروخورشید که جزو نمادهای طاغوت محسوب می شود، موجب حاشیه سازی های گسترده ای برای دولت شده بود.

**9128**9131



27/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن