تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804781986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین رویدادهای خبری چهارمحال وبختیاری در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مهمترین رویدادهای خبری چهارمحال وبختیاری در سال 93 شهرکرد - ایرنا - استان چهارمحال وبختیاری در سال 93 شاهد رویدادهای مختلف خبری که مهمترین این رویدادها را می توان سفر دولت تدبیر و امید به بام ایران دانست.


بخش اقتصادی
به گزارش ایرنا، در سفر استانی رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید، هیات دولت طرح های بزرگ راه آهن و تکمیل زنجیره فولاد سرد و گرم را برای این استان تصویب کرد.
بر اساس مصوبات دولت راه آهن استان تا پنج سال آینده بهره برداری می شود که اجرای این طرح خروج چهارمحال وبختیاری از بن بست و کاهش فاصله مناطق جنوبی و مرکز کشور را درپی دارد.
تکمیل زنجیره فولاد در چهارمحال و بختیاری دیگر مصوبه مهم دولت در این استان است که با توجه به مجاورت چهارمحال وبختیاری با قطبهای فولادی کشور در استانهای خوزستان و اصفهان با تولید آهن اسفنجی و ورق فولادی، نوردسرد وگرم در جوار فولاد یک میلیون تنی زنجیره تولیدات فولادی در استان تکمیل می شود.
درسفر هیات دولت به استان، طرح فولاد یک میلیون تنی درفازهای دو و سه نیز تصویب شد که در سال های 94 تا 95 اجرا و در اشتغال و توسعه استان تاثیرگذار خواهد بود.
*****
همچنین در سال 93 در چهارمحال وبختیاری هفت نوع محصول جدید خوراک آبزیان در کارخانه تولید خوراک ماهیان استان که بزرگترین شرکت تولید خوراک ماهی خاورمیانه است، تولید شد.
از ابتدای امسال انواع خوراک آبزیان با عناوین تیلاپیا، سیبس، سیبریم، پت آنیمالها، کپور، میگو و خاویار با موفقیت درکارخانه تولید خوراک آبزیان استان تولید شده است.
تولید چهار محصول جدید آرد تخصصی، سبوس فرآوری شده، دانه مالت تیره و پودر مالت تیره از دیگر موفقیتهای استان در بخش اقتصادی در سال 93 بوده است.
همچنین امسال نوع خاصی از فریزر و بخاری برقی برای نخستین بار در کشور در قطب تولید لوازم خانگی استان طراحی و ساخته شد.
ساخت دستگاه جرثقیل منحصر به فرد بنادر winch sinker lift شامل موتور، گیربکس و قرقره با طراحی ویژه که در صنایع کشتی سازی کاربرد دارد از دیگر محصولات ساخته شده در استان است که تولید این جرثقیل پیش از این در اختیار کشورهای اروپایی بوده است.
*****
برگزاری همایش ملی آب معدنی با حضور فعالان و صنعتگران این بخش از سراسر کشور در شهرکرد که در آن جمعی ازتولیدکنندگان و صادرکنندگان آب معدنی در خصوص گسترش صادرات این محصول بحث و تبادل نظر کردند، دیگر رخداد مهم علمی و اقتصادی استان در سال جاری بود.
در بخش کشاورزی در سال 93 چهارمحال وبختیاری در تولید هفت محصول کشاورزی رتبه های برتر کشور را کسب کرد .
این استان با تولید حدود 19 هزارتن ماهی و 22هزار تن بادام رتبه نخست تولید ماهیان سردابی و بادام کشور را به خود اختصاص داد.
همچنین بخش کشاورزی استان با تولید 39 هزار تن هلوی مرغوب رتبه ششم و تولید 11هزار تن گردو رتبه نهم تولید این محصول را در کشور کسب کرد .
کسب رتبه دهم تولید سیب زمینی، رتبه دوم اجرای سیستم های نوین آبیاری و رتبه 13 تولید گوشت قرمز از دیگر موفقیتهای بخش کشاورزی استان در سال 93 است .
*****
بخش علمی فرهنگی
چهارمحال وبختیاری در سال 93 شاهد نوآوریهای متعددی در مراکز علمی و دانشگاهی نیز بود که بومی سازی روش ساخت پودر "دیبوراید زیرکونیم " در دانشگاه شهرکرد از این موفقیتهاست.
همچنین دکتر مجید ابن علی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد موفق به کسب عنوان دانشمند جوان کشور در رشته مهندسی برق شد.
در این سال مرتضی حسینی نخستین دانشجوی دکترای فناوریهای تولیدمثل دامپزشکی دانشگاه شهرکرد نیز فارغ التحصیل شد که پایان نامه وی با عنوان مکانیسمهای سلولی ملکولی دخیل در تخصصی شدن سلولهای رویان ماقبل لانه گزینی گاو که در قالب پروژه مشترک بین پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهرکرد و پژوهشکده بیوتکنولوژی رویان پژوهشگاه رویان انجام شد.
مرکزمشاوره دانشگاه شهرکرد در سال 93 به عنوان مرکز مشاوره برتر دانشگاه های کشور انتخاب و معرفی شد و دانشجویان دانشگاه شهرکرد در نهمین المپیاد ملی فرش دستباف نیز چندین رتبه برتر کشور را کسب کردند.
در این سال پژوهشگران دانشگاه شهرکرد موفق به تولید نانوسیلور ازعصاره بدن کرم خاکی شدند، نانو ذرات نقره دارای خاصیت آنتی باکتریال و آنتی میکروبیال است و بعنوان ضدعفونی کننده ای غیرسمی در سطوح درمانی کاربرد فراوان دارد.
"مجید اکبری" دانشجوی رشته فرش دانشکده هنر فارسان دانشگاه شهرکرد موفق به اختراع دستگاه "هم پهنا" به عنوان نخستین دستگاه رفع نقص فرش شد.
عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه شهرکرد موفق به ساخت یک ترکیب دارویی از عصاره بدن کرم خاکی شد که زخمهای معمولی و دیابتی با این دارو ترمیم می شود.
در سال 93 دانشکده دندانپزشکی شهرکرد گشایش یافت .
باپیوند موفقیت آمیز کلیه، انجام این عمل در چهارمحال وبختیاری از سال 93 امکان پذیرشد .
همچنین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان رتبه نخست کشور را با کاهش هفت درصدی زایمان سزارین از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت کسب کرد.
همچنین امسال آنژیوگرافی نوزاد برای نخستین بار دربیمارستان هاجر شهرکرد انجام شد این عمل روشی دقیق برای تشخیص ودرمان بیماریهای قلبی ومشکلات مادرزادی قلب است که در معدود استانهای کشور قابل اجراست .
سمینار کشوری بهداشت دهان ودندان پایان خردادماه با حضورکارشناسان مسوول بهداشت دهان ودندان دانشگاه های علوم پزشکی کشور ومسئولان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در شهرکرد برگزارشد .
درنخستین جشنواره حرکت دانشگاه های پیام نورکشور که در مهرماه در تهران برگزارشد، دانشگاه پیام نورچهار محال وبختیاری به عنوان دانشگاه برتر در بخش فرهنگی معرفی شد.
همچنین جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور با حضور 300 دانشجو، سرپرست و داور از 25 تا 28 شهریور ماه در پردیس بحرالعلوم شهرکرد برگزار شد .
در سال 93 بزرگترین سالن ورزشی آموزش و پرورش کشور با چهار هزار مترمربع فضای مفید در شهرکرد به بهره برداری رسید.
سفر وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور و معاون آموزش نهضت سواد آموزی به چهارمحال وبختیاری از مهمترین رویدادهای آموزشی استان درسال 93 بود.
برگزاری بیست و دومین کنگره قرآنی سمپاد (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) با حضور 150 دانش آموز دختر کشور در شهرکرد دیگر رویدادمهم فرهنگی و آموزشی استان در سال 93 بود.
چهارمحال و بختیاری در بخش فرهنگ در سال 93 در دولت تدبیر و امید به موفقیت های قابل توجهی دست یافت که از آن جمله تصویب ایجاد قرارگاه فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان به منظور رصد رخدادهای فرهنگی و هدایت برنامه های فرهنگی است.
در سال 93 چهارمحال و بختیاری در حوزه هنر نیز به توفقیاتی دست یافت که برگزاری 20 کنسرت موسیقی و استقبال مردم از این کنسرتها از برنامه های هنری بود.
برگزاری جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین در بروجن و حضور تعدادی از آهنگسازان بنام در این جشنواره از رخدادهای فرهنگی استان بود.
راه اندازی مجدد سینما بروجن پس از 21 سال بار دیگر حضور در روبروی پرده نقره ای سینما در این شهر فرهنگی را ممکن کرد.
برگزاری جشنواره شعر و ادبیات کودک و نوجوان رضوی از دیگر برنامه های فرهنگی استان بود که با استقبال شاعران کشوری در شهرکرد برگزار شد.
برگزاری یادواره شهدای معلم و فرهنگی و یادواره شهدای شاخص فرهنگی در شهرکرد و برگزاری سلسله نشستهای شبهه زدایی دینی در مصلای مرکز استان از دیگر برنامه های فرهنگی استان بود.
رکورد شکنی شهرکرد در برگزاری نشستهای تخصصی انمیشین در ایران از دیگر فعالیتهای فرهنگی استان در سال 93 بود که این شهر با اکران و نقد بیش از 300فیلم کوتاه انیمیشن موفق به ثبت این رکورد در کشور شد.
******
بخش اجتماعی
کارزار رسانه ای پیشگیری از سوء مصرف ماده مخدر شیشه در چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از پایلوتهای کشوری برگزار شد.
اولین کارگاه کشوری آموزشی مشورتی راهنمای برنامه ریزی اجتماع محور آبان ماه با حضور 35نفر از معاونان فرهنگی، پیشگیری و کارشناسان مسئول برنامه پیشگیری اجتماع محور بهزیستی سراسر کشور در شهرکرد برگزار شد .
کارگاه کشوری پیشگیری از خشونت خانگی با حضور معاون پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی، کارشناسان بهزیستی 15 استان شهریورماه در شهرکرد برگزار شد.
وقوع آتش سوزی در یکی از بندهای زندان شهرکرد مرداد سالجاری 13 کشته و 13 مجروح نیز برجا گذاشت.
وزیر دادگستری برای شرکت در آیین بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل به شهرکرد سفر کرد.
نخستین مرکز رسمی طراحی سبک زندگی کشور به مناسبت هفته زن در شهرکرد آغاز به کار کرد .
******
ورزشی
بیست و پنجمین دوره مسابقات شنا و دو ومیدانی دانش آموزان کشور مردادماه به میزبانی شهرکرد با حضور دانش آموزان 19 استان از سراسر کشور برگزار شد.
دوره آموزشی کارشناسان و مربیان تربیت بدنی اداره های آموزش و پرورش منطقه 5 کشور در شهرکرد برگزار شد.
در حوزه ورزش اگر چه چهارمحال و بختیاری در سال 93 بی فروغ بود و یکی از علل افول ورزش استان نبود اسپانسر مالی بود اما در نهایت بهنام یخچالی به عنوان پدیده بسکتبال ایران و آسیا در سال 2014 معرفی شد.
بهنام یخچالی جوان شهرکرد با تیم بسکتبال ماهشهر موفق به کسب پله های ترقی شد و به عنوان استعداد بسکتبال کشور شناخته شد.
در رشته دوومیدانی سجاد مرادی در سال 93 پس از بازی های المپیک 2012 به انتقاد از فدراسیون دوومیدانی پرداخت که در نهایت از تیم ملی کنار گذاشته شد.
در رشته های تیم چهارمحال و بختیاری توفیقی به دست نیاورد و در رشته های انفرادی این استان موفق به کسب مدال های رنگارنگ شد.
بهره برداری از استخرهای شنا در شهرهای مختلف و آغاز ساخت چند مجموعه خیری ورزشی از دیگر برنامه های عمرانی این استان در حوزه ورزش بود.
2097/7360/7361/8125/6014//1352



27/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن