تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819814228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالي كه دنيا به احترام واليبال ايران كلاه برداشت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سالي كه دنيا به احترام واليبال ايران كلاه برداشت
ورزش ايران در سال 93 فراز و نشيب‌هاي زيادي داشت اما ورزشكاران كشورمان به‌رغم تمام سختي‌ها توانستند موفقيت‌هاي چشمگيري كسب كرده و بارها و بارها پرچم ايران را بر فراز آسيا و جهان به اهتزاز در آورده و همگان را به احترام وادارند.
نویسنده : دنيا حيدري 


ورزش ايران در سال 93 فراز و نشيب‌هاي زيادي داشت اما ورزشكاران كشورمان به‌رغم تمام سختي‌ها توانستند موفقيت‌هاي چشمگيري كسب كرده و بارها و بارها پرچم ايران را بر فراز آسيا و جهان به اهتزاز در آورده و همگان را به احترام وادارند.
 
  واليبال
تيم ملي واليبال ايران پس از دو دوره درخشش در ليگ جهاني، در رقابت‌هاي جهاني لهستان نيز كارنامه قابل قبولي از خود به جاي گذاشت. تيم ملي در دومين حضور متوالي خود در ليگ جهاني بار ديگر حريفان را غافلگير كرد و توانست با نتايج عالي در جايگاه چهارم بايستد كه موفقيتي كه باعث حضور معروف در زنيت‌كازان روسيه شد. موفقيت‌هاي جهاني واليبال با گرفتن ميزباني‌هاي جهاني ادامه پيدا كرد. حضور در رقابت‌هاي قهرماني جهان پل ديگري به سوي پيشرفت جهاني بود. تيم ملي ايران در رقابت‌هاي قهرماني جهان لهستان نيز در مكان ششم دنيا قرار گرفت؛ جايگاهي كه در تاريخ برگزاري رقابت‌هاي جهاني براي تيم ملي ايران بي‌نظير بود.
 
 كشتي
كشتي، سال نسبتاً خوبي داشت. نايب قهرماني در آزادكاران با كسب سه نقره و دو برنز و همچنين 45 امتياز در مسابقات ازبكستان و همچنين قهرماني فرنگي‌كاران با كسب 42 امتياز از يك طلا، يك نقره و دو برنز در تاشكند و قهرماني تيم كشتي فرنگي ايران در رقابت‌هاي جام جهاني به ميزباني ايران در ارديبهشت 93، سومي مسابقات 2015 ( اسفند 93) در غياب ستارگان تيم ملي و قهرماني آزادكاران در جام جهاني امريكا كه تيم ملي اين روزها سرگرم آماده‌سازي براي حضور دوباره در اين رقابت‌هاست، از جمله موفقيت گوش‌شكسته‌هاي ايران در سال 93 است.

  تكواندو
تكواندو يكي از پر افتخارترين سال‌هاي خود را پشت سر گذاشت و موفق به كسب 139 مدال (54 طلا، 39 نقره و 14برنز) شد. كسب نخستين مدال طلاي المپيك تاريخ ورزش بانوان توسط كيميا عليزاده، اعطاي لقب سونامي به فرزان عاشورزاده، جوان هجده‌ساله تكواندوي كشورمان، عنوان سومي تيم مردان در مسابقه‌هاي جام جهاني كه با بي‌عدالتي و ناداوري مكزيكي‌ها همراه بود، معرفي چهار نماينده در بين نفرات اول تا ششم رنكينگ المپيك از افتخارات تكواندو در سال 93 بود. علاوه بر موفقيت‌هاي آسيايي، قهرماني كوميته تيمي مردان در رقابت‌هاي جهاني آلمان براي نخستين بار در كاراته، ظرفيت‌هاي جهاني شدن اين ورزش را نشان داد.
  ووشو
تيم ملي ووشو در رقابت‌هاي جام جهاني جاكارتا اندونزي به عنوان نايب قهرماني دست يافت. ضمن اينكه در بازي‌هاي آسيايي نيز ووشوكاران ايران خوش درخشيدند.

  بوكس
احسان روزبهاني، بوكسور المپيكي ايران است كه سال 93 نخستين سهميه المپيك ريو را با قهرماني در ليگ ستارگان به‌دست آورد. او همچنين جمعي از ستارگان بوكس دنيا را در اين ليگ شكست داد و كمربند طلايي گرفت. بوكس در بازي‌هاي اينچئون نيز عملكرد خوبي داشت اما به دليل ناداوري و بي‌عدالتي كره‌اي‌ها، نتوانست به حق خود برسد.

  شمشير بازي
شمشيربازي پس از 40 سال با نايب قهرماني در بازي‌هاي آسيايي گام روبه جلو برداشت و مجتبي عابديني در اسلحه سابر براي نخستين‌بار به جمع هشت نفر جهان رسيد.

  دوچرخه‌سواري
دوچرخه‌سواران در بازي‌هاي آسيايي توانمندي خود را در قاره كهن به نمايش گذاشتند و حسين عسكري دومين سهميه ورزش ايران را براي المپيك ريو به ‌دست آورد.

  شاهكار جانبازان و معلولين
ورزشكاران جانباز و معلول كشورمان سالي موفق را پشت سر گذاشتند كه با دريافت 117 مدال ( 42 طلا، 46 نقره و 29 برنز) از حضور در هفت رويداد جهاني، پارآسيايي و قهرماني آسيا به دست آمد.
مسابقه‌هاي جهاني وزنه‌برداري امارات شش طلا، چهار نقره، يك برنز؛ ميزباني ايران در مسابقه‌هاي واليبال نشسته قهرماني آسيا و گرفتن يك نشان طلا در بخش آقايان و يك نشان نقره در بخش بانوان؛ پيكارهاي جهاني تيراندازي لهستان، يك نشان طلا و يك نشان نقره در بخش انفرادي و يك نشان نقره در بخش تيمي؛ مسابقه‌هاي جهاني واليبال نشسته لهستان، يك نشان برنز تيمي؛ مسابقه‌هاي قهرماني جهان تيراندازي آلمان، دو نشان طلا در بخش انفرادي؛ مسابقه‌هاي پارا آسيايي اينچئون و گرفتن 120 نشان رنگارنگ شامل 37 طلا، 52 نقره و 31 برنز كه از اين ميان سهم ورزشكاران فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولان 30 نشان طلا، 32 نقره و 23 برنز و سهم ورزشكاران فدراسيون ورزش‌هاي نابينايان و كم‌بينايان هفت نشان طلا، 20 نقره و هشت برنز است. مسابقه‌هاي بين‌المللي دووميداني فزاع در كشور امارات، كسب دو نشان طلا، هفت نقره و سه برنز. سهم بانوان ورزشكار جانباز و معلول از افتخارات كسب شده در سال 93، هشت نشان طلا، 12 نقره و ده برنز است كه از مسابقه‌هاي جهاني تيراندازي لهستان، تيراندازي قهرماني جهان آلمان، رقابت‌هاي واليبال نشسته قهرماني آسيا و بازي‌هاي پارا آسيايي اينچئون به‌دست آمد.
ساره جوانمردي و زهرا نعمتي جزو بهترين‌هاي كاروان ايران بودند، نعمتي با شكست حريف چيني خود با كسب مدال طلا بر سكوي قهرماني ايستاد و ساره جوانمردي نيز در بازي‌هاي پارا آسيايي 2014 اينچئون توانست دو مدال طلا در رشته تيراندازي كسب كند. او همچنين در همين سال در مسابقات جهاني آلمان موفق به كسب سهميه پارالمپيك شد و در مسابقات جام جهاني لهستان يك طلا و يك نقره كسب كرد.  



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن