تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804130636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناكام‌هاي ورزش ايران در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ناكام‌هاي ورزش ايران در سال 93
ورزش ايران سالي حساس و دشوار را پشت سر گذاشت
نویسنده : شيوا نوروزي 


ورزش ايران سالي حساس و دشوار را پشت سر گذاشت. علاوه بر جام جهاني، بازي‌هاي آسيايي اينچئون بزرگ‌ترين آوردگاه‌هايي بودند كه تيم‌هاي ملي كشورمان در برخي رشته‌ها نمره قبولي نگرفتند. اگرچه مديران فدراسيون‌هاي مختلف همواره از عملكرد خود دفاع مي‌كنند اما رشته‌هاي زيادي سال گذشته را با ناكامي به پايان رساندند. در ادامه نگاهي مي‌اندازيم به عملكرد تيم‌هايي كه نتواستند انتظارات را برآورده كنند.

   فوتبال
جام‌جهاني برزيل در حالي براي شاگردان كرش آغاز شد كه تيم‌هاي پايه فوتبال ايران جز ناكامي نتيجه‌اي كسب نكرده بودند. حذف تيم ملي نوجوانان و جوانان از مسابقات قهرماني آسيا از جمله اين نتايج ضعيف بود. به رغم اينكه تيم ملي بزرگسالان نتوانست به مرحله دوم جام جهاني صعود كند اما بازي معقول ملي‌پوشان در مصاف با نيجريه و آرژانتين جاي تقدير دارد. حذف تحقير‌آميز تيم اميد از بازي‌هاي آسيايي آن هم پيش از افتتاح رسمي مسابقات، يك بار ديگر نااميدي را به فوتبال ايران تزريق كرد. دگرگون شدن كادر فني تيم اميد حاصل اين شكست ناگوار بود. با اين حال همه تمركز فوتبال‌دوستان معطوف جام ملت‌ها و جبران شكست‌هاي متوالي شد، جامي كه خيلي اميدوار به قهرماني در آن بوديم. اما متأسفانه اين آرزوي اهالي فوتبال هم نقش بر آب شد تا در سال 93 هيچ دستاورد خاصي نصيب فوتبال كشورمان نشود.

   دووميداني
چند روزي است كه رئيس اين فدراسيون عطاي كار را به لقايش بخشيده؛ چراكه در ماه‌هاي اخير انتقادهاي زيادي متوجه داوري، رئيس مستعفي فدراسيون دووميداني بود. اين رشته مدال‌آور به رغم همه وعده‌هايي كه ورزشكاران داده بود نتوانست در بازي‌هاي آسيايي انتظارات را برآورده كند. تا آنجا كه تعداد مدال‌هاي كسب‌شده در اين رقابت‌ها نسبت به دوره گذشته كاهش چشمگيري پيدا كرد. احسان حدادي تنها طلايي ايران در اينچئون بود و ليلا رجبي نيز نقره‌اي شد و تنها بانوي دووميداني‌كار مدال‌آور كشورمان لقب گرفت. ساير نفرات اعزامي از كسب مدال در بازي‌هاي آسيايي باز‌ماندند و مشكلات مالي نيز پس از بازگشت كاروان به تهران به اوج خود رسيد. تمامي اين مسائل موجب شد تا دووميداني يكي از رشته‌هاي ناكام لقب بگيرد.

   وزنه‌برداري
بحران در وزنه‌برداري به اوج خود رسيده. كسب نتايج ضعيف از يك سو و كانديداتوري مجدد حسين رضازاده از سوي ديگر پولاد‌مردان را به حسابي به حاشيه برده است. رئيس فدراسيون از مدت‌ها پيش در خصوص كسب چهار يا پنج مدال طلا در بازي‌هاي آسيايي صحبت كرده بود. منتها در كره جنوبي نتيجه‌اي ديگري رقم خورد و وزنه‌برداران ملي‌پوش تنها يك طلا و يك نقره به جمع مدال‌هاي كاروان ايران اضافه كردند. عملكرد دور از انتظار وزنه‌برداران به همين‌جا ختم نشد و ملي‌پوشان اين رشته در نبرد با پولاد سخت در مسابقات جهاني نيز به مشكل خوردند. كسب مقام هفتمي جهان نابساماني در وزنه‌برداري را به وضوح نشان داد. اين در حالي است كه با مدال نقره بهداد سليمي عنوان قوي‌ترين مرد جهان پس از سال‌ها از دست ايران رفت!

   بسكتبال
اتفاقات عجيب زيادي در هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي براي ورزش ايران رقم خورد. شكست بلند‌قامتان در فينال يك بار ديگر بسكتبال‌مان را از رسيدن به مدال طلاي قاره كهن بازداشت. تيم ملي بسكتبال در بهترين شرايط و با بهترين تداركات به اينچئون رفته بود اما در كمال ناباوري با اختلاف دو امتياز نتيجه را به كره‌جنوبي واگذار كرد. از دست رفتن يك مدال طلاي با‌ارزش به هيچ وجه قابل قبول نيست.

   هندبال
هندبال هم درست مثل فوتبال سالي پر از ناكامي را سپري كرد. اين رشته نه تنها در بخش بزرگسالان بلكه در تيم‌هاي پايه نيز نتوانست به موفقيتي دست يابد. حذف از مسابقات جوانان آسيا و از دست دادن مسابقات جهاني اولين نتيجه ضعيف هندبال در سال 93 بود. هفتمي تيم ملي نوجوانان در قاره كهن، چهارمي تيم ملي بزرگسالان در بازي‌هاي آسيايي و كسب عنوان بيست و يكمي جهان از ديگر نتايج نااميد‌كننده هندبال محسوب مي‌شوند.

   جودو
ورزش دوستان ديگر به ناكامي‌هاي جودو عادت كرده‌اند. با اين حال نمي‌توان از كنار نتايج ضعيف پنج جودوكار ايراني در بازي‌هاي آسيايي به سادگي رد شد. كسب يك مدال طلا در المپيك نوجوانان تنها دستاورد اين رشته بود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن