تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820134389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالي حساس پيش‌روي ورزش ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سالي حساس پيش‌روي ورزش ايران
سال 93 در حالي به روزهاي پاياني‌اش نزديك مي‌شود كه سالي پر بار براي ورزش ايران بود و موفقيت‌هاي متعددي توسط ورزشكاران كشورمان در ميادين بين‌المللي به دست آمد
نویسنده : سعيد احمديان 
سال 93 در حالي به روزهاي پاياني‌اش نزديك مي‌شود كه سالي پر بار براي ورزش ايران بود و موفقيت‌هاي متعددي توسط ورزشكاران كشورمان در ميادين بين‌المللي به دست آمد. سال 94 هم در حالي از چند روز ديگر آغاز مي‌شود كه سال جديد با توجه به اينكه سال قبل از المپيك است و براي كسب سهميه المپيك اهميت بسزايي دارد. درباره كارنامه ورزش در سال جاري نكته‌اي كه بايد بيشتر از هميشه مورد توجه قرار بگيرد آسيب‌شناسي نتايج ورزشكاران ايراني در سال 93 است، موضوعي كه مي‌تواند چشم‌اندازي را براي آينده ورزش كشور تبيين كند و ضعف‌ها و كاستي‌هاي ورزش كشورمان را پيش روي مسئولان بگذارد تا بتوانند براي سال جديد برنامه عملي‌تري براي پوشاندن نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت ورزش‌ها پي‌ريزي كنند.
به هر حال سال 93 با تمام خاطرات خوش و تلخش براي ورزش كشورمان ساعت‌هاي آخرش را سپري مي‌كند و مسئولان ورزش بايد با بررسي كارنامه رشته‌هاي مختلف ورزشي در سالي كه گذشت شرايط را براي موفقيت بيشتر تيم‌هاي ورزشي در آينده آماده كنند. اولين موضوعي كه بايد مورد توجه قرار گيرد حفظ روند موفقيت‌هايي است كه در سال جاري براي ورزشمان به دست آمد. اين نكته كه حفظ موفقيت از به دست آوردن آن سخت‌تر است را همه باور دارند و براي همين وظيفه هم ورزشكاران و هم مديران ورزش در سال پيش رو براي تكرار اين افتخارآفريني‌ها سخت‌تر از قبل خواهد بود. به همين خاطر بديهي است كه در ميان وظيفه مسئولان سنگين‌تر است و آنها بايد با فراهم كردن شرايطي كه موفقيت يك ورزشكار را رقم مي‌زند زمينه ادامه موفقيت‌ها را براي او آماده كنند، نكته‌اي كه در سال 93 با توجه به مشكلات مالي كه گريبانگير كشور بود آن‌طور كه بايد و شايد برآورده نشد و ملي‌پوشان رشته‌هاي مختلف در شرايط نه چندان خوبي از نظر امكانات و اردوهاي تداركاتي و آماده‌سازي خودشان را براي شركت در مسابقات آماده كردند و با وجود اين كمبودها توانستند پرچم پر‌افتخار كشورمان را در ميادين آسيايي و جهاني بر افراشته كنند.
با اين حال در سال پيش رو مسئولان ورزش بايد به برطرف كردن مشكلات مالي و اردويي ورزشكاران بيشتر از قبل همت بگمارند، مسئله‌اي كه سبب خواهد شد تا كارنامه ورزش ايران با توجه به استعدادهاي زيادي كه كشورمان در رشته‌هاي مختلف ورزشي دارد پربارتر از قبل شود و اين فقط همت مسئولان را در فراهم كردن شرايط مناسبي براي درخشش اين ورزشكاران مي‌طلبد تا آنها با انگيزه‌هاي بيشتري راهي مسابقات شوند و با آمادگي كامل و با تمام توان براي موفقيت و كسب مدال‌هاي رنگارنگ براي ايران به مصاف ديگر رقبايشان بروند.
موضوع ديگري كه نبايد از نظر مسئولان در سال جديد دور بماند، اهميت وي‍ژه سال 94 براي ورزش ايران است. مسابقات المپيك ريو تابستان 95 در برزيل برگزار مي‌شود و سال جديد سالي سخت براي ورزش كشور و رشته‌هاي المپيكي براي كسب سهميه اين رويداد بزرگ  است تا كاروان ايران با ورزشكاران بيشتري راهي برزيل شود و در بزرگترين مسابقه ورزشي دنيا شركت كنند. اين هدف هم توجه ويژه مسئولان را مي‌خواهد، اينكه نگاه ويژه‌تري نسبت به سال‌هاي قبل به ورزش در سال 94 داشته باشند. البته اين وظيفه تنها بر عهده وزارت ورزش نيست و مجلس و دولت هم بايد دوشادوش ساير نهادهاي متولي، هواي ورزش را بيشتر از هميشه در سال پيش رو داشته باشند. به هر حال اگر موفقيتي به دست بيايد متعلق به همه ايران است و همه نهادهايي كه مي‌توانند كمكي به پيشرفت ورزش داشته باشند، بايد در آماده كردن زمينه‌اي براي كسب موفقيت‌هاي بيشتر تمام تلاششان را انجام دهند.
نكته‌ ديگري كه بايد مورد توجه قرار بگيرد، بحث پرهيز از وارد كردن اختلافات شخصي به تصميم‌گيري‌هاي كلي در ورزش كشور است، اين دغدغه‌اي است كه متأسفانه سال‌هاست دلسوزان ورزش همواره آن را مطرح كرده‌اند و عنوان كرده‌اند كه نبايد ورزش قرباني اختلاف دو مدير شود. به هر حال وقتي اين اختلافات به عرصه مديريت ورزش كشور كشيده شود، دود آن در نهايت به چشم ورزش و ورزشكار مي‌رود. به عنوان نمونه اختلافاتي كه بين وزارت ورزش و دو فدراسيون قايقراني و فوتبال وجود دارد و در روزهاي پاياني سال به اوج رسيد و وزارت ورزشي‌ها در حال سنگ‌اندازي بر سر راه اين فدراسيون‌ها آن هم به عناوين مختلف مانند ندادن بودجه و دخالت در امور اين فدراسيون‌هاست، كاري كه به‌طور قطع ورزشكاران اين رشته‌ها را قرباني خواهد كرد و تكرار موفقيت‌هاي ورزشكاران كشورمان در سال پيش رو سخت‌تر خواهد كرد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن