تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821118192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کدام ترقه چقدر است و چه می کند!


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: ترقه کبریتی به دلیل کمیاب بودنش قیمت مشخصی ندارد و فروشندگان اغلب بین 4هزار تا 6 هزار تومان برو روی آن قیمت گذاری می کنند.

به گزارش تراز ،روزهای پایانی سال با سرعت هرچه تمام می گذرد، مثل اینکه همه برای فرا رسیدن فصل بهار عجله دارند. خیابان های شهر در این روزها شلوغ و شلوغ تر می شود و شهروندان برای خرید لوازم مورد نیاز شب عید به بازار می‌روند، اما در طرفی دیگر عده ای آماده می شوند تا بازار ترقه فروشی های چهارشنبه سوری را گرم کنند. این ها همه در حالی است که رسم چهارشنبه سوری بد نیست ولی این سالها شیوه اجرایی آن خیلی بد شده بخصوص از وقتی ترقه ها وارد شده اند. به این دلایل بد نیست مروری کوتاه به همه این محصولات موجود در بازار داشته باشیم .
ترقه های کم خطر چینی:این وسایل که امروز کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و ظاهرا جای خود را به بمب های ترقه ای نسل جدید داده اند، در بازار جزء محصولات نایاب هستند، مثل ترقه کبریتی که مدل و برندهای مختلفی دارد و فقط موجب ایجاد سر و صدا می شود. ترقه کبریتی به دلیل کمیاب بودنش قیمت مشخصی ندارد و فروشندگان اغلب بین 4هزار تا 6 هزار تومان برو روی آن قیمت گذاری می کنند.
ترقه های پرخطر و پرفروش چینی: ترقه های پر خطر که جزء انواع پرفروش نیز به حساب می آیند شامل ترقه‌های زنبوری، هفت‌رنگ و ... هستند که قیمت پایه آنها از 1500 تومان آغاز و در برخی مدل ها حتی تا 70 هزار تومان نیز می رسد. این نوع از کالاهای آتش بازی علاوه بر قیمت بالا ، موجب ایجاد آلودگی صوتی بسیار شدیدی هستند که به گفته فروشندگان از این نوع ترقه ها بیشتر در ایام سال برای جشن های عروسی به فروش می رسد.
ترقه های وطنی: ترقه های داخلی یا همان ترقه‌های دست‌ساز که در گوشه کنار شهر توسط عده ای به فروش می‌رسد مدل‌های مختلفی دارند که پیازی سیاه گرانترین ترقه دست سازی است و در زیرزمین خانه ها تولید می شود. هر کیلو از این کالا بین 20 تا 25 هزار تومان قیمت دارد و فروش تکی آن هر عدد 500 تا 800 تومان است. این نوع ترقه که با استفاده از اکلیل سرنج، سنگ، نایلون و ... تهیه می شود با کمترین حرارتی واکنش می دهد. حتی گزارش ها حاکی از آن است که در بسیاری از موارد در دستان سازنده منفجر شده و موجب خسارات جبران ناپذیری شده است.
انواع فشفشه و سایر لوازم آتش بازی:عده ای نیز اعتقاد دارند ایجاد سروصدا در این شب امر ناشایستی است به همین جهت با تهیه لوازم آتش بازی مثل فشفشه خود را سرگرم می کنند. هر چند این مواد نیز خطرات مرتبط با خود را داراست اما به دلیل عدم آلودگی صوتی دسترسی به آنها آسانتر است. این کالا را به راحتی می توانید در قنادی ها، اسباب بازی فروشی ها، لوازم التحریرها و حتی خرازی ها تهیه کنید.




سه شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 11:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 587]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن