تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798576855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرستان های گناوه ودیلم در تب وتاب استقبال از میهمانان نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهرستان های گناوه ودیلم در تب وتاب استقبال از میهمانان نوروزی گناوه- ایرنا- شهرستان های گردشگرپذیر گناوه ودیلم در شمال استان بوشهر در آستانه تعطیلات نوروز در تب وتاب استقبال از میهمانان نوروزی قرار گرفته و مسوولان در تلاشند تا بتوانند با فراهم کردن امکانات رفاهی و خدماتی استقبال و پذیرایی شایسته ای از هموطنان کنند.


به گزارش ایرنا، این دو شهرستان جنوبی کشور دارای جاذبه های گردشگری فراوانی هستند که ساحل و بازار از نقاط پرجاذبه و مهم ترین ظرفیت های این مناطق بشمار می آید که در چندسال اخیر گردشگران زیادی را به سوی خود فرا خوانده است.
آب وهوای مناسب، طبیعت بکر و وجود آثار واماکن تاریخی ومذهبی که با سبک اصیل ایرانی وبا قدمتی دیرینه در این مناطق به جا مانده و کارگاه های صنایع دستی نظیر لنج سازی، گرگور و گبه بافی از دیگر جاذبه های این مناطق شمالی استان بوشهر است.
وجود شناورهای تجاری و ماهیگیری در لنگرگاه ها و رفتن آنان به دریا برای گردشگران می تواند جذاب و دیدنی است.
عرضه کالاهای خارجی ارزان قیمت در بازارهای تجاری بندرهای گناوه، دیلم و ریگ از ظرفیت های برجسته این مناطق است که گردشگران نوروزی زیادی را در چندسال اخیر بخود جلب کرده است.
*بندرگناوه*
ساحل ماسه ای زیبا وغروب دل انگیز، مجتمع های تجاری بزرگ کالاهای خارجی، ترمینال مسافربری جزیره خارک، دسترسی داشتن به کشورهای خلیج فارس باعث شده تا این بندر معرف استان بوشهر از لحاظ اقتصادی، تجاری، سیاحتی و گردشگری شود.
این بندر به عنوان قطب گردشگری استان بوشهر در طول سال بخصوص ایام تعطیلات نوروز چندسالی با هجوم جمعیت چندین برابری خود مواجه شده بگونه ای که جمعیت سرریز به این شهر به مرکز و جنوب این استان عزیمت می کنند.
بندر گناوه چندین سال است که در ایام نوروز پذیرای جمع میلیونی مسافرانی است که از جای جای کشور پهناور ایران به این بندر قدیمی و زیبا با جاذبه های گردشگری فراوان مسافرت می کنند.
ساحل و بازار این شهر علاوه براین که در روزهای تعطیل آخر هفته پذیرای هموطنان استان های همجوار است، در ایام نوروز پذیرای جمعیتی چند برابری ساکن در آن از همه نقاط کشور می شود، طوری که در ایام نوروز گذشته این شهر 70 هزارنفری پذیرای بیش از چهارمیلیون مسافر و گردشگر از اقصی نقاط کشور بود.
بنای مذهبی امام زاده سلیمان بن علی (ع) که از نوادگان حضرت امام سجاد(ع) است، مرقد حاج سیدرضا کاظمی از سادات جلیل القدر، بی بی مریم، تل گوری وشاه صدرالدین از اماکن مهم تاریخی و مذهبی شهرستان گناوه است که در ایام نوروز پذیرای هزاران زایر و گردشگر از نقاط مختلف است.
اماکن مذهبی و تفریحی آقا ابوالحسن ، قدمگاه حضرت عباس و امیرالمومنین (ع)، محمدجمالی، ارش و سینه سور، ساحل زیبای روستای گردشگری جزیره، ساحل صخره ای روستای گردشگری مال قاید، چاهک و قلعه حیدر از دیگر جاذبه های دیدنی شهرستان گناوه در انتظار گردشگران است.

*بندردیلم*
شهرستان ساحلی دیلم نیز که در شمالی ترین نقطه استان بوشهر واقع شده از قابلیت و ظرفیت های بسیار مناسبی برخوردار است و در چندسال اخیر گردشگران زیادی تعطیلات نوروز خودرا در این منطقه سپری کرده اند.
این بنــدر تاریخی و کهـن میراث دار شهرهای ایران باستان به ویژه شهرهای مشهور(ماهرویان)،(شی نیز)،(اسلجان)،(سنجهان)، (قَوِستان) قدمتی افـزون بر دوهزار و 300 سال سـال در تاریخ کشـورمان دارد.
بندر تاریخی وگردشگری حماد مربوط به دوره صفویه ، قلعه آقاخان لیراوی معروف به قلعه حصار از دیگر آثار تاریخی دوره قاجاریه در روستای حصار از اماکن تاریخی شهرستان دیلم است.
تجارت و دریانوردی شغل عموم مردم این شهرستان اسیت و صیادی، کشاورزی و مشاغل خدماتی به ویژه درشرکت های نفت و گاز ازدیگر مشاغل غالب مردم این شهرستان است.
صنایع عظیم نفت و گاز از جمله اسکله صادرات نفت، دو سکو استخراج نفت کشـور (سروش و نوروز) درخلیج فارس ، 105حلقه چاه نفت ، تلمبه خانه صادرات نفت و تاسیسات عظیم گاز واقع در سیاهمکان دیلم (تامین کننده تغذیه پتروشیمی ماهشهر) و شبکه انتقال گاز عسلویه به کرمانشاه در شهرستان دیلم واقع است.
یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهر دیلم که همه ساله مسافران و گردشگران زیادی را از سراسر کشور به این خطه می کشاند ساحل با ماسه های نرم و یک دست آن است.
این ظرفیت خدادای سبب شده تا مسافران نوروزی همه ساله با خودروهای خود تا کنار آب رفته و از نزدیک از دریا و هوای مطبوع بهاری لذت ببرند و به قایق سواری، اسب سواری، موتورسواری و ماشین سواری بپردازند.
بازارهای مشهـور و پررونق کالاهای خارجی و جلوه هـای کم نظیر و زیبای سواحل ماسه ای دیلم و ارایه خدمات مناسب گردشگری سالهاست که میلیون ها گردشگر و مسافر نوروزی را به این دیار فرا خوانده است.
موقعیت مــواصلاتی دیلم بین سه استـان کشـور، خط پروازی و فرودگــاه شرکت نفت بهرگــان و وجــود بزرگترین پارک جنگلی درجنوب کشور درمجاور روستای عامری و حاشیه جاده ارتباطی خوزستــان واقع درشهرستــان دیلم از دیگر جاذبه ها و موقعیت گردشگـردی دیلم است.
بندر تاریخی وگردشگری حماد مربوط به دوره صفویه ، قلعه آقاخان لیراوی معروف به قلعه حصار از دیگر آثار تاریخی دوره قاجاریه در روستای حصار از اماکن تاریخی شهرستان دیلم است.
*بندرریگ*
بندرریگ ازتوابع شهرستان گناوه که از قدیمی ترین بنادر استان بوشهر بوده، شخصیت و قهرمانی بزرگی همچون میرمهنا از مبارزان جنوب در مقابل اشغالگران پرتغالی در آن زندگی کرده داشته که توانست به سلطه و استعمارگری چند قرن پرتغالی ها در خلیج فارس پایان دهد.
این بندر با جاذبه های متعدد گردشگری دارای اماکن تاریخی و تفریحی است که هر ساله شاهد حضور گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور است.
برج حسینیه خان در این بندر که به عنوان میراث فرهنگی ثبت و ترمیم شده از مکان تاریخی این بندر به شمار می آید.
روستاهای این بخش اعم از روستاهایی که در طول نوار ساحلی و در دشت های این بخش قرار دارند، هر کدام در نوع خود دارای زیبایی های دل انگیز و بی شمار هستند که گردشگران را فرا می خوانند.
*بندر امام حسن*
بندر امام حسن در شمال استان بوشهر نیز از بنادر مهم این استان است که نقاط گردشگری جذابی دارد.
وجود پارک ساحلی خلیج فارس، پارک سینیز، نخلستان و بقعه امامزاده امام حسن(ع) از مکان های دیدنی این شهر است.
پارک ساحلی خلیج فارس و سینیز و همچنین چشم انداز غروب زیبای خورشید از کنار نخلستان امام حسن در کنار تاسیسات عظیم نفت فلات قاره جلوه زیبایی به این بندر داده و آنرا جزو یکی از سواحل زیبای استان بوشهر و از مناطق دیدنی شهرستان دیلم کرده است.
فرماندار و رییس ستاد تسهیلات خدمت سفر گناوه گفت: این شهرستان نه تنها در ایام تعطیلات نوروز بلکه درطول سال پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است و به عنوان قطب گردشگری استان بوشهر در کشور مطرح است.
عبدالنبی یوسفی افزود: به منظور خدمات دهی مناسب و شایسته به گردشگران و مسافران نوروزی به این شهرستان چندین کمیته تشکیل و جلساتی متعددی با آنان برگزارشده است.
وی گفت: اگرچه خدمات دهی به جمعیت چند برابری این شهرستان درایام نوروز کاری سخت و دشوار است اما مسوولان این شهرستان با همکاری مدیران استانی در چندسال اخیر تلاش وافری در فراهم کردن امکانات و خدمات رفاهی نموده اند.
فرماندارگناوه بیان کرد: براساس پیش بینی های بعمل آمده میزان ورودی گردشگران و مسافران به این شهرستان نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت و این موضوع وظیفه ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به هموطنان سنگین می کند.
وی گفت:
فرماندار گناوه با بیان این که تعطیلات نوروز سال آینده با ایام فاطمیه تقارن دارد، افزود: بدین منظور دستگاه های فرهنگی و اعضای ستاد تسهیلات خدمات سفر به حرمت این ایام برنامه های مذهبی و فرهنگی برای گردشگران مدنظر قرار دهند.
وی ادامه داد: آماده کردن کمپینگ های نوروزی، نصب علائم و بنرهای هشداردهنده در نقاط حادثه خیز، برطرف کردن مشکلات جایگاه های سوخت سی ان جی، کشیک نانوایی ها با درنظرگرفتن کیفیت و مرغوبیت پخت نان، تامین آب شرب با صرفه جویی، بهسازی ساحل، استقرار پایگاه امدادونجات در جاده ساحلی و خدمات رسانی مطلوب عابربانک ها از مهم ترین مسایلی است موردتوجه جدی اعضای ستاد خدمات سفر این شهرستان قرارگرفته و تا قبل از تعطیلات نوروز به پایان می رسد.
یوسفی بیان کرد: باتوجه به این که در تعطیلات نوروز احتمال تغییرات جوی وجود دارد باید مکان های امن برای گردشگران از جمله سالن های ادارات، مصلای جمعه، حسینیه ها و مساجد درنظر گرفته شود.
وی گفت: بندرریگ نیز آمادگی لازم برای استقبال از میهمانان نوروزی دارد و مسوولان آن منطقه برنامه ریزی های لازم را برای پذیرایی از هموطنان انجام داده اند.
فرماندارگناوه افزود: کمیته ستاد اسکان و پذیرایی از میهمانان نوروزی در صورت تکمیل ظرفیت مدارس و مهمانسراهای ادارات، می توانند گردشگران را به بندرریگ هدایت کنند.
فرماندار و رییس ستاد خدمات سفر شهرستان دیلم هم گفت: این شهرستان به عنوان دروازه ورودی استان بوشهر از شمال، یکی از نقاط مهم گردشگری این استان است که همه ساله در ایام تعطیلات نوروز پذیرای بی شماری از مسافران و گردشگران می شود.
قاسم قائدی افزود: با تعامل و همکاری مسوولان استانی و شهرستانی وجود دارد، برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای تامین رفاه و آسایش میهمانان نوروزی انجام شده است.
وی گفت: در راستای خدمات رسانی مناسب به هموطنان در ایام تعطیلات نوروز کمیته های هفت گانه تشکیل شده است.
شهرستان های گناوه ودیلم با بیش از 120 هزار نفر جمعیت به ترتیب در 150 و 210 کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر و درجوار سواحل نیلگون خلیج فارس قراردارند. ک/4
6164



26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن