تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819369762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماهیگیری اصناف فاقد مجوز از آب گل آلود بازار زنجان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ماهیگیری اصناف فاقد مجوز از آب گل آلود بازار زنجان زنجان - ایرنا - چهار هزار واحد صنفی فاقد مجوز با اطلاع اتاق اصناف از آب گل آلود بازار زنجان ماهیگیری می کنند.


هر سال با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال مردم در گیر و دار خرید نوروزی و تامین مایحتاج عید هستند.
در حالیکه شهر با ازدحام و شلوغی جمعیت تشنه خرید در خیابانها و بازارهای اصلی مواجه است برخی این فرصت را زمانی برای کسب روزی حلال و برخی دیگر سودجویی برای رسیدن به سود بیشتر می دانند.
استان زنجان صاحب 35 هزار واحد صنفی است که توانایی تامین تمام اقلام مورد نیاز شهروندان را دارد اما در این میان هستند واحدهای صنفی که به رغم فعالیت تجاری، فاقد هرگونه مجوز رسمی از دستگاه های متولی همچون اتاق اصناف هستند.
عدم برخورداری این واحدهای صنفی از مجوزهای رسمی نام آنان را از لیست بازرسی و نظارت بازرسان دستگاه های نظارتی نیز حذف می کند و آنان این فرصت را پیدا می کنند که در مقابل مطالبات مردم اقدامات غیر قانونی همچون گرانفروشی، تقلب و فروش جنس جعلی به جای اصل انجام می دهند.
این واحدها اغلب فاقد فاکتور هستند و در مقابل تقاضای صدور فاکتور از جانب مشتری اقدام به دریافت فاکتور از واحد صنفی همجوار خود می کنند.
در این میان برخی از واحدها نیز از قبل فاکتورهایی فاقد کد معتبر تهیه کرده اند و در قبال جنس فروخته شده فاکتور صادر می کنند.
این در حالی است که رییس اتاق اصناف استان زنجان از وجود چهار هزار واحد صنفی فاقد مجوز در این استان خبر می دهد و زمان برخورد با آنها را پس از پایان سال 94 اعلام می کند.
به نظر می رسد یک سال مدت مناسبی هم برای دریافت مجوز و هم سودجویی تا حد امکان از غفلت مسوولان باشد
و این واحدها بدون هرگونه نظارتی اقدام به فعالیت غیرقانونی کنند و مطالبات مشتریان را با منافع شخصی گره بزنند.
درحالیکه بیش از هفت ماه از فعالیت غیر قانونی برخی از این واحدهای صنفی فاقد مجوز سپری می شود متولیان تا پایان سال 94 سکوت را پیشه می کنند تا دست سوداگری این متخلفان برای چپاول مردم باز باشد.
رحیم حاج نایبی رییس اتاق اصناف استان زنجان یکی از ماموریت های اصلی این اتاق را برخورد جدی با واحدهای صنفی فاقد مجوز اعلام می کند این در شرایطی است که این واحدها پس از چندین ماه فعالیت هنوز به فعالیت غیر قانونی خود ادامه می دهند.
یکی از خریداران کیف و کفش در نخستین روز خرید نوروزی خود گفت: قیمتها با کیفیت آن مطابقت ندارد.
شهناز اسدی افزود: تاکنون در هیچ یک از خریدها فروشندگان فاکتور صادر نکرده اند.
یکی دیگر از خریداران اظهارکرد: از اینکه واحد صنفی دارای مجوز باشد و یا نباشد اطلاعی ندارم و یک جنس با همان کیفیت در هریک از واحدهای صنفی تفاوت قیمت دارد و هیچکدام قیمت واحدی ندارند.
یلدا مهدیزاده خاطرنشان کرد: اگر نظارتها جدی باشد چنین تفاوت قیمتی در واحدها مشاهده نمی شود و تاکنون هم هیچ فرشنده ای در قبال خرید برای وی فاکتور خرید صادر نکرده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان نیز گفت: بر اساس قانون 27 نظام صنفی واحدهایی که پروانه کسب ندارند توسط اتحادیه ها معرفی و به طور مستقیم از سوی آنها با کمک نیروی انتظامی پلمپ می شوند.
مرتضی ممیزی افزود: وظیفه اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه رسیدگی به این موضوع است.
وی یادآورشد: بر اساس آمار موجود بیش از 30 درصد اصناف بدون پروانه کسب فعالیت می کنند.
تعزیرات حکومتی استان زنجان نیز با اطلاع از وجود واحدهای صنفی فاقد مجوز اقدامی برای تذکر و هشدار دادن به این واحدهای صنفی، اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه نکرده است.
ممیزی یادآورشد: مسوولیت رسیدگی به این موضوع از وظایف تعزیرات نیست.
7325/6085



26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن