تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803336870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این تهدید را جدی بگیرید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: این تهدید را جدی بگیرید تهران - ایرنا- روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله نوشت:با اینکه ارتش و نیروهای مردمی عراق، پیروزی های مهمی در جنگ با داعش به دست آورده اند و از سوریه نیز مشابه همین پیروزی ها گزارش می شود، نباید از خطر این گروه تروریست غافل شد.


در این مطلب که امروز (سه شنبه) انتشار یافته است می خوانیم: در خبرها خواندیم که دانشگاه الازهر مصر، بیانیه ای منتشر کرده و در آن براین نکته انحرافی تاکید نموده که شیعیان عراق برای گرفتن انتقام از اهل سنت درحال کشتن داعشی ها هستند. این بیانیه البته با واکنش های زیادی مواجه شد ولی نکته مهم اینست که رئیس دانشگاه الازهر علیرغم موضعگیری هائی که علیه داعش داشت اینبار به سفارش ژنرال عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کودتاچی مصر این بیانیه را صادر کرده و اطلاعات پشت پرده نشان می دهند این ژنرال کودتاچی با دریافت سه میلیارد دلار از عربستان سعودی، رئیس الازهر را وادار به صادر کردن این بیانیه نموده است. این واقعه هر چند وابستگی الازهر به قدرت سیاسی را نشان می دهد ولی در عین حال از پیچیدگی های ماجرای داعش نیز خبر می دهد.
اخبار و اطلاعات مربوط به داعش و اقداماتی که این گروه تروریستی – تکفیری انجام می دهد، پشت پرده ای از این جریان خطرناک را نشان می دهد که برای این مقطع از تاریخ بشر بسیار سرنوشت ساز است.
اکنون داعش، در سوریه، عراق، لیبی، پاکستان، افغانستان و تا حدودی در لبنان فعال است. مردم را به صورت انفرادی یا دستجمعی سر می برد، می سوزاند و با شیوه های دیگر به قتل می رساند. بدون اینکه پای بند به قانون و به مقررات مورد توافق ملت ها و مکتب ها و ادیان توحیدی باشد، هر اقدامی که لازم بداند انجام می دهد و به اعتراضات نیز اعتنا نمی کند. هیچ حقی برای هیچکس در هیچ زمینه ای قائل نیست و فقط خود را میزان و معیار و ضابطه و قانون می داند.
قابل تامل تر اینکه روز به روز بر ثروت، نیروها و امکانات این گروه تروریستی افزوده می شود و آمریکا هم که ادعا کرده بود یک ائتلاف بزرگ بین المللی برای مقابله با داعش ایجاد کرده و می خواهد با بمباران از طریق هوا داعش را نابود کند، به جای آنکه بمب بر سر این تروریست ها بریزد برای آنها از هوا سلاح فرو می ریزد و بیش از پیش تقویتشان می کند و حتی سربازان ارتش عراق و مردم عادی را بمباران می کند و به قتل می رساند! حکام مرتجع منطقه نیز دلارهای بادآورده نفتی را بدون حساب و کتاب در اختیار داعش می گذارند و دولت مثلاً اسلام گرای اردوغان هم کشور ترکیه را به پناهگاهی برای این تروریست های وحشی تبدیل کرده است.
پول فراوان و هیجان آفرینی های داعش، جاذبه هائی ایجاد کرده که موجب می شود از سراسر جهان حتی از اروپا و آمریکا نیز نوجوانان و جوانان اعم از دختر و پسر به این گروه تروریستی بپیوندند و هر روز بر تعداد آنها افزوده شود. آنها از آسیای میانه، آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه عربی و غیرعربی و آفریقا هم نیرو جذب می کنند و دولت های انگلیس و فرانسه هر چند اعلام می کنند فلان دختر و فلان پسر بدون آنکه ما مطلع شویم به ترکیه رفته اند تا از آنجا به داعش بپیوندند ولی دروغ می گویند زیرا این دولت ها اگر بخواهند به راحتی می توانند مانع خروج اتباع خود شوند و این ظاهرسازی ها برای رد گم کردن است و کاملاً مشخص است که خود این دولت ها به داعش برای جذب نیرو کمک می کنند.
آمریکا و بطور کلی غربی ها و صهیونیست ها برای داعش، مشابه سازی هم کرده اند و در قلب آفریقا «بوکوحرام» را پدید آورده اند که آنهم خود یک داعش است و همان جنایاتی را مرتکب می شود که داعش انجام می دهد. تصادفی هم نیست که این هر دو تمام جنایاتشان را به نام اسلام مرتکب می شوند و اصرار دارند نام اسلام را در کنار هر جنایتی که می کنند بیاورند.
نکته مهم تر اینکه آمریکا و سایر قدرت های غربی در ظاهر، داعش و بوکوحرام را محکوم می کنند و از تشکیل ائتلاف علیه آنها خبر می دهند ولی به دستگاه های تبلیغاتی خود دستور داده اند جنایات آنها را با برجستگی ویژه اطلاع رسانی کنند. علاوه بر این، تازه ترین اطلاعات نشان می دهد خود آمریکائی ها طراح جنایات این گروه های تروریستی هستند و همه چیز با هدایت و برنامه ریزی و کارگردانی آنها انجام می شود. گزارشی که کانال ماهواره ای مصری «المحور» در مورد اسرار پشت پرده بریده شدن سر 21 قبطی مصری توسط داعش در لیبی منتشر کرده این واقعیت را فاش می کند. خلاصه این گزارش چنین است:
«احمد سماره، هکر مصری که سایت «المنبرالاعلامی الجهادی» (سایت رسمی داعش) را هک و به فایل های مختلف این سایت دسترسی پیدا کرده بود در گفتگو با کانال ماهواره ای المحور گفت: من توانستم به فایل های خام و غیرقابل نشری دست پیدا کنم که نشان می دهند جنایات تروریستی داعش در مقابل دوربین با کارگردانی متخصصین آمریکائی صورت می گیرد و حتی صدا و تصویر این عوامل خارجی در فایل های قبل از مونتاژ این فیلم ها را دیدم و شنیدم.
وی می افزاید: سِرِور داعش در آمریکا قرار دارد و این سایت ها قبلاً محل انتشار اطلاعیه ها، اخبار، تصاویر و کلیپ های تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی بوده است. اینکه چنین سایتی در این سال ها فیلتر نشده بسیار شک برانگیز است. چرا که اگر گروهی غیر از داعش بخواهد صحنه های تروریستی شبیه صحنه های تروریستی در کلیپ های داعش را بر روی شبکه جهانی اینترنت قرار دهد ظرف 24 ساعت سایت این گروه حذف خواهد شد ولی آمریکا این برخورد را با سایت رسمی داعش نکرده است.» روزنامه جمهوری اسلامی یکشنبه 3 اسفند 1393 صفحه 2 ستون جهت اطلاع.
با افشا شدن این واقعیت، که نشان می دهد حتی پشتیبانی های فنی و برنامه ریزی های تبلیغاتی جنایات داعش نیز توسط آمریکا صورت می گیرد، هیچ تردیدی باقی نمی ماند که دولت آمریکا با ایجاد گروه های تروریستی تکفیری و فعال ساختن آنها در کشورهای اسلامی، برنامه بسیار خطرناکی را برای مقابله با اسلام و امت اسلامی تدارک دیده است. این اقدام آمریکا یکبار دیگر صحت و اتقان نظر امام خمینی را که آمریکا را «شیطان بزرگ» نامید به اثبات می رساند.
بدین ترتیب اکنون این سران کشورهای اسلامی، علمای مسلمان، نویسندگان، نخبگان و سایر افراد صاحب نفوذ در جهان اسلام هستند که باید برای مقابله موثر با خطری که با شیطنت جدید آمریکا امت اسلامی را تهدید می کند برنامه ریزی و اقدام نمایند. این برنامه باید شامل روشنگری در سرتاسر جهان اسلام درباره داعش و سایر گروه های تکفیری – تروریستی باشد و علاوه بر این، تصمیماتی در زمینه وادار ساختن دولت ها و جریان هائی که از این گروه ها پشتیبانی مالی، تبلیغاتی و سیاسی می کنند گرفته و به اجرا گذاشته شود.
تجربه ماه های گذشته نشان داده است که ادعای قدرت های غربی مبنی بر تصمیم برای مبارزه علیه داعش، دروغ است و تنها درصورتی می توان این گروه تروریستی را از پا در آورد که تمام مجاری تدارکاتی آنها سد شود. این اقدام نه تنها تاکنون صورت نگرفته، بلکه درست عکس آن عمل شده است. آمریکا و دولت های اروپائی همواره با داعش و سایر گروه های تکفیری – تروریستی درحال تعامل و تبادل هستند و تاکنون نه تنها حاضر نشده اند رگ های حیاتی آنها را قطع نمایند بلکه همواره به این رگ ها خون تازه تزریق می کنند و آنها نیز با قدرت و قوتی که از این طریق می گیرند اقدام به ریختن خون بی گناهان می کنند.
سران کشورهای اسلامی، علما و سایر افراد ذی نفوذ در جهان اسلام باید حساسیت موضوع و اهمیت این مقطع تاریخی و تهدید بزرگی که برای امت اسلامی در راه است را به درستی درک کنند و با جدیت و اراده ای قوی هرچه سریع تر برای مقابله با آن و خنثی کردن آن اقدام نمایند و مطمئن باشند که فردا برای این اقدام بسیار دیر است.
* منبع : روزنامه جمهوری اسلامی
** اول



26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن