تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803341940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد ورزش مازندران در سال 93 / افتخارآفرینی های تمام نشدنی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عملکرد ورزش مازندران در سال 93 / افتخارآفرینی های تمام نشدنی ساری – ایرنا – ورزش مازندران با وجود کمبودهای فراوانی که از آن برخوردار است به همت و تلاش ورزشکاران رشته های گوناگون شهرهای استان ، موفق به کسب مدال ها و افتخارات زیادی شد .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، به نظر می رسد توقف در ورزش مازندران معنایی نداشته باشد . ورزشکاران و تیم های ورزشی این استان بدون توجه به مشکلات فراوان زیرساختی و با تکیه بر توانایی ها و اراده های مصمم خود ، با قدرت به سمت رسیدن به افتخارات و عناوین ارزشمند جهانی و بین المللی پیش می رفتند .
افزایش فراوان و غیرقابل باور مدال های کسب شده ورزشکاران مازندرانی رشته های گوناگون ورزشی در سال 93 در شرایطی که تغییر محسوسی در سرانه ورزشی استان ایجاد نشده است ، نشان می دهد این چشمه همیشه جوشان استعداد و ظرفیت های تمام نشدنی فقط به اندکی توجه و حمایت نیازمند است تا فاصله خود را با دیگر استان های کشور افزایش دهد .
در سال 93 ، ورزشکاران مازندرانی موفق به کسب 334 مدال جهانی، آسیایی و بین المللی شدند که از این تعداد ، 155 مدال در مسابقات جهانی و آسیایی و 179 مدال نیز در مسابقات بین المللی کسب شد . این در حالی است که در سال 92 ، مازندرانی ها 231 مدال در مسابقات جهانی ، آسیایی و بین المللی را به دست آوردند .
فروردین :
فقط شش روز لازم بود تا اولین مدال جهانی ورزش مازندران در سال 93 ثبت شود . در این روز ، رضا جعفرپور ورزشکار نوجوان مازندرانی موفق شد مدال برنز دهمین دوره رقابت های قهرمانی تکواندو نوجوانان جهان را به گردن بیاویزد و شروعی رویایی را برای ورزش مازندران در سال جدید رقم زند .
دیگر اتفاق رخ داده در ورزش تکواندو مازندران در فروردین ماه ، کسب مدال طلای ابوالفضل یعقوبی در رقابت های بین المللی تکواندوی آلمان بود . در این مسابقات یعقوبی موفق شد این مدال ارزشمند را در حضور 865 تکواندوکار از 62 کشور جهان در شهر هامبورگ آلمان کسب کند .
در هشمین روز از سال جدید هم روند حضور مازندرانی ها به اردوی تیم ملی آغاز شد . در این روز محمدرضا کرد مشهدی و سعید احمد عباسی به اردوی آماده سازی تیم ملی فوتسال جوانان دعوت شدند . حضور ورزشکاران مازندرانی در اردوی تیم های ملی در تمام روزها و ماه های سال ادامه داشت و امکان درج نام همه این ورزشکاران ، امکان پذیر نیست .
دیگر اتفاق فوتبالی مازندران در فروردین ماه ، برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال جوانان ایران در شهر نکا بود . در این اردو که با حضور همه بازیکنان و اعضای کادر فنی از جمله مهدی مهدوی کیا برگزار شد ، این تیم چند بازی تدارکاتی با تیم های مازندرانی نیز برگزار کرد .
در این ماه و در شرایطی که همه مسوولین و رسانه ها ، مردم و افراد متمکن را به انصراف از دریافت یارانه های نقدی دعوت می کردند ، دو ورزشکار شاخص و محبوب ورزش مازندران و ایران به این دعوت لبیک گفته و از دریافت یارانه انصراف دادند .
امامعلی حبیبی مدال آور طلای المپیک 1956 ملبورن و بهداد سلیمی آخرین مدال آور طلای المپیک 2012 لندن بطور رسمی و در آستانه نام نویسی مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند .
اردیبهشت :
با میزبانی مازندران از اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته مالزی ، راه ورود تیم های ملی دیگر ایران به مازندران برای برپایی اردوها باز شد .
ظرفیت فراوان و بسیار مناسب استان در میزبانی از رشته های گوناگون ورزشی است که می تواند موجب بهبود وضعیت گردشگری استان از طریق توجه به جذب توریسم ورزشی شود .
تیم فوتبال خونه به خونه مازندران که با فرشاد پیوس در رقابت های لیگ دسته سوم فوتبال کشور شرکت کرده بود ، در روز آخر این رقابت ها در تالش به تساوی مقابل چوکای این شهر دست یافت و به جمع تیم های راه یافته به لیگ دسته دوم فوتبال کشور صعود کرد .
با کسب این جواز ، پیوس قرار داد خود را با این تیم تمدید کرد . خونه به خونه با پیوس مرحله اول این رقابت ها را به سلامت گذراند اما در مرحله دوم و در شرایطی که مسابقات را توفانی آغاز کرده بود ، با مسوولان این تیم به مشکل خورد و از ادامه حضور در خونه به خونه انصراف داد .
مسوولان این تیم هم که نمی خواستند برای رسیدن به لیگ دسته اول فوتبال کشور ناکام باشند با فرهاد کاظمی به توافق رسیدند اما حضور این مربی سرشناس در کنار جذب مربیانی چون مهرداد میناوند و مرتضی کرمانی مقدم و بازیکنان سرشناس اما پا به سن گذاشته و فاقد کارآیی چون علیرضا نیکبخت واحدی و علیرضا محمد هم به کار این تیم نیامد و خونه به خونه با وجود انجام هزینه های فراوان ، از صعود به لیگ دسته اول فوتبال کشور بازماند .
دیگر اتفاق ورزش مازندران در این ماه ، تصمیمات انقلابی و قاطع هیات بسکتبال مازندران برای تخلفات رخ داده در یکی از دیدارهای لیگ قهرمانی استان بود .
بر اساس تصمیمات کمیته انضباطی این هیات ، دیدار تیم های بسکتبال آمل و بابلسر با باخت فنی 20 بر صفر به نفع تیم آمل اعلام و این تیم به مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی مازندران صعود کرد.
این هیات همچنین بنا به اظهارات ناظر و سرداور مسابقه ، حمید سرمدی سرمربی تیم بابلسر را که با اعتراض های زیاد و بیرون کشیدن تیمش از ادامه مسابقه عامل این بی نظمی شد ، برای یکسال از مربیگری در تمامی رده های سنی بسکتبال محروم کرد.
در پایان این فصل رقابت ها ، تیم بابل با برتری 77 بر 56 برابر آمل به مقام قهرمانی دست یافت و جام قهرمانی را بالای سر برد.
خرداد
خرداد، ماه خوش یمنی برای ورزش مازندران نبود و بروز چند اتفاق تلخ ، این ماه را به یکی از دشوارترین ماه های سال 93 برای ورزش دوستان و ورزشکاران مازندرانی تبدیل کرد .
یکی از این اتفاقات تلخ ، اعلام رسمی کناره گیری باشگاه کاله مازندران از حضور در لیگ برتر والیبال کشور بود .
کاله که در مدت حضور 5 ساله خود در لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران ، دومقام قهرمانی یک نایب قهرمانی و در دودوره حضور در جام باشگاه های آسیا ، یک مقام قهرمانی ونایب قهرمانی را کسب کرده بود به دلیل آن چه که جوانگرایی و صرفه جویی در پرداخت هزینه ها اعلام شد، از لیگ برتر والیبال کشور کنار کشید .
بر اساس گفته های بهمن سلیمانی مدیرعامل کاله ، تصمیم هیات مدیره این باشگاه برای انصراف از تیمداری و حضور دررقابتهای لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران، به معنای کنار کشیدن از فعالیت های ورزشی نیست .
او همچنین گفت که کمبود ظرفیت سالن ورزشی دوهزارنفری آمل در میزبانی بازیهای کاله و استقبال والیبال دوستان این شهر، انگیزه مسئولان باشگاه کاله مازندران را برای ساخت دومین مجموعه ورزشی سرپوشیده بزرگ کشور در آمل دوچندان کرد و از حدود سه سال پیش این باشگاه پیگیر ساخت این مجموعه ورزشی بود که بخشی از پول های صرفه جویی شده ناشی از کناره گیری کاله ، برای ساخت و تکمیل این مجموعه ورزشی هزینه خواهد شد .
از دیگر اتفاقات تلخ ورزش مازندران در این ماه ، مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ چهار وزنه بردار مازندرانی و کناره گیری فدراسیون از قبول مسوولیت این اتفاق بود .
مهدی فروتن، رامین ولی پور، مصطفی خلیلی و مهرشاد محمودی که در رقابت های قهرمانی آسیا برای ایران مدال کسب کرده بودند ، متهم به استفاده از موارد نیروزا شدند اما فدراسیون به رغم حضور طولانی مدت آن ها در اردوی تیم ملی ، این مسوولیت را نپذیرفت و آن را به گردن مربیان مازندرانی انداخت .
مصاحبه های انتقادآمیز عباس رحیمی رییس هیات وزنه برداری مازندران که گفته بود دوپینگ وزنه برداران مازندرانی در اردوی تیم ملی اتفاق افتاد و هیات وزنه برداری مازندران به هیچ عنوان مقصر این مشکل نیست هم مشکل این وزنه برداران را حل نکرد .
البته فدراسیون وزنه برداری با ریاست حسین رضازاده مملو از این گونه اتفاقات تلخ و شانه خالی کردن های رییس از قبول این گونه مسوولیت ها بود .
همانند حوادثی که برای این 4 وزنه بردار افتاد و رضازاده با انداختن توپ تقصیرها به گردن مربیان مازندران گفت : این چهار وزنه بردار با امضا نامه ای اعتراف کردند که یکی از مربیان مازندرانی از غفلت و نا آگاهی آنها سوء استفاده کرده و به بهانه افزایش رکوردها، داروهای غیرمجاز را خارج از اردوی تیم به آنها داده و برای این کار غیر اخلاقی از وزنه برداران مبالغی نیز دریافت کرده است.
در این ماه همچنین تیم بدمینتون کلوای مازندران که به ادعای مدیرعاملش ، تمرینات خود را در پارکینگ منزل و با ساخت مکانی بسیار کوچک با استفاده از چند قطعه چوب و آهن و برزنت ، برگزار می کرد ، موفق به کسب دومین عنوان قهرمانی لیگ برتر بدمینتون کشور شد .
تیر :
شایعات مربوط به تغییر مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از این ماه جدی تر شد و روزی نبود که سایت ها و روزنامه های مازندران اخباری مبنی بر احتمال جابه جایی احمد سعادتمند را مخابره نکنند .
در مورد چگونگی انجام این جابه جایی در ماهی که منجر به انجام آن شد ، بیشتر خواهیم گفت .
در این ماه دو ورزشکار مازندرانی به دلیل نامهربانی ها و مشکلات فراوانی که داشتند ، از ادامه حضور حرفه ای در این رشته ها خودداری کردند.
آرش زاهدی عضو چندساله فوتبال ناشنوایان و فاطمه برمکی قهرمان مازندرانی تیم ملی جودوی بانوان ایران وقتی دیدند صدایشان به گوش مسوولان نرسیده و اقدامی برای حل آن صورت نمی گیرد ، از ورزش های خود خداحافظی کردند .
البته برمکی پس از مدتی راه ورزش جوجیستو را در پیش گرفت و در این موفق به کسب مدال طلای کشور شد . زاهدی اما انصراف خود را از حضور در تیم ملی فوتبال ناشنوایان اعلام و برای همیشه از دنیای ورزش حرفه ای خداحافظی کرد .
اتفاق دیگر این ماه ، مصادره اموال هیات قایقرانی مازندران توسط رییس سابق این هیات ورزشی بود .
در روزهایی که انتصاب های نادرست احمد سعادتمند در هیات های ورزشی، روز به روز مشکلات زیادی را برای ورزش استان ایجاد می کرد ، رییس پیشین هیات قایقرانی به بهانه داشتن طلب ، همه اموال هیات را به مکان نامعلومی انتقال داد .
رییس پیشین هیات قایقرانی مازندران از کارمندان اداره کل ورزش استان بود توجهی به هشدارها و اخطارهای داده شده نکرد و بر مشکلات این رشته ورزشی پرمدال و موفق مازندران افزود .
از جمله مشکلات ایجاد شده ناشی از این رفتار غیرمسوولانه ، ناتوانی در اعزام 10 قایقران دعوت شده به اردو به دلیل نداشتن سربرگ و مهر هیات توسط سرپرست جدید بود .
مرداد:
در یکی از رخدادهای تلخ کشتی مازندران و ایران ، درگذشت حسین خواجه وندی کشتی گیر فرنگی کار ملی پوش مازندرانی تیم جوان ایران بود .
خواجه وندی که یکی از با استعدادترین و آینده دار ترین کشتی گیران فرنگی کار ایران بود ، برای رسیدگی به امور شخصی خود با هماهنگی اردوی تیم ملی جوانان را ترک کرد که در نزدیکی میدان دهکده المپیک با یک دستگاه اتومبیل تصادف کرد و پس از چند روز کما در بیمارستان شهریار تهران درگذشت.
این کشتی گیر مازندرانی وزن 66 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی جوانان برای شرکت در رقابت های جام زیلکوفسکی لهستان در اردوی تیم ملی جوانان کشور در تهران حضور داشت .
کشتی گیران شرکت کننده ایران برای اظهار همدردی با خانواده هم تیمی خود ، با بستن روبان مشکی به روی تشک این رقابت ها رفتند و یاد وی را گرامی داشتند .
در این ماه همچنین ، امامعلی حبیبی اولین طلایی تاریخ ورزش ایران در المپیک ها به علت سرگیجه شدید و عدم تعادل به بیمارستان منتقل شد که پس از حضور چند روزه در بیمارستان مرخص شد .
در این ماه همچنین تیم فوتسال راه ساری که در پایان فصل گذشته لیگ برتر فوتسال کشور ، به لیگ دسته اول سقوط کرده بود ، با خرید امتیاز تیم زمزم اصفهان به لیگ برتر کشور بازگشت. این تیم پس از خرید این امتیاز و انجام رایزنی با مسوولین شهرداری ساری، تغییر نام داد و با نام تیم شهروند در لیگ برتر شرکت کرد . آن ها همچنین مسوولیت سرمربیگری تیم خود را به سید مهدی ابطحی مربی نامدار فوتسال ایران سپردند .
تیم فوتبال نساجی ، یکی از پرطرفدارترین و قدیمی ترین تیم های فوتبال ایران در این ماه ، مدیرعامل و سرمربی جدید خود را برای فصل جدید لیگ دسته اول فوتبال کشور شناخت .
با تصمیم مهدی پرهام ، مالک این تیم ، صادق درودگر ، مدیرعامل پیشین تیم های استیل آذین و ملوان بندر انزلی به عنوان مدیرعامل و نادر دست نشان سرمربی سابق تیم های جمله استیل آذین ، مس کرمان ، شهرداری بندرعباس ، داماش گیلان و نفت تهران را به عنوان سرمربی جدید این باشگاه معرفی کرد .
اتفاق مهم روی داده ورزش مازندران در این ماه ، انتخاب بهداد سلیمی قهرمان مازندرانی وزنه برداری جهان در نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به عنوان پرچمداری کاروان ورزش ایران در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی بود .
شهریور :
در چهارمین روز این ماه و با حضور امیررضا خادم معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان ، حبیب حسین زادگان به عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان مازندران معرفی شد .
سعادتمند که از همه توان خود برای افزایش مدت ماندگاری در این سمت بهره گرفته بود، نتوانست نظر مساعد نمایندگان مردم شهرهای مازندران در مجلس و همچنین وزارت ورزش و جوانان را جلب کند و صندلی خود را تحویل حسین زادگانی داد که در دوران مدیرکلی سعادتمند، مسوولیت هیات تنیس مازندران را عهده دار بود .
مدت زمان حضور سعادتمند در سمت مدیرکل ورزش و جوانان مازندران البته زیاد نبود و وی که در اواخر دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد این سمت را پذیرا شده بود در اوایل دولت دکتر روحانی و پس از 21 ماه مجبور به خداحافظی از این جایگاه شد .
وعده های بدون سرانجام و انتصاب های ناصحیح و غیرکارشناسی در برخی ادارات شهرستانی و هیات های ورزشی ، از جمله مهمترین نقاط ضعف سعادتمند بود .
سعادتمند هر چقدر تلاش کرد تا زمان برگزاری بازی های آسیایی اینچئون در این پست باقی بماند و با کوله باری از افتخار ، جایش را به مدیرکل بعدی بدهد ، نتوانست و در آستانه برگزاری این رویداد مهم آسیایی از ورزش مازندران خداحافظی کرد . حسین زادگان در اولین روزهای پس از حضور در اداره کل ورزش و جوانان مازندران در جمع روسای ادارات شهرستانی از انجام تغییرات در دستگاه ورزش مازندران خبر داد .
همانطور که در تیرماه امسال ، اتفاقی نادر و عجیب در ورزش مازندران رخ داد و رییس برکنار شده یک هیات ورزشی ، اموال آن هیات را به نقطه نامعلومی انتقال داد ، مشابه آن اتفاق در شهریور ماه رخ داد و مسوولان پیشین بوکس مازندران ، اقدام غیرقابل توجیه هیات قایقرانی را تکرار کردند .
به ادعای نایب رییس هیات بوکس مازندران، مسوولان پیشین هیات بوکس استان به رغم گذشت بیش از یکسال از انتخاب رییس جدید ،اموال هیات را به مکان نامعلومی انتقال داد و حاضر به واگذاری آن به مسوولان جدید نیستند.
دست اندرکاران بوکس البه اشتباه قایقرانان را تکرار نکردند و با باز کردن حساب بانکی جدید و ساخت مهر جدید، فعالیت خود را آغاز کردند. کامپیوتر، فاکس ، یخچال و تراز،از جمله اموال مصادره شده هیات بوکس بود .
در آخرین روز این ماه ، رکورد شنای مداوم دریا در ایران توسط مرتضی قلندری ورزشکار 52 ساله بهشهری با طی کردن مسافت 14 کیلومتر و 300 متر در مدت زمان 12 ساعت شکسته شد .
مهر
مهمترین رویداد ورزشی آسیا در این ماه ، آغاز رقابت های آسیایی اینچئون در کره جنوبی بود .
مازندران همانند سال های گذشته ، ورزشکارانی توانمند و با انگیزه را عازم این رقابت ها کرد . 25 ورزشکار مازندرانی شرکت کننده این مسابقات به 3 مدال طلا ، 2 مدال نقره و 3 برنز و هشت مدال دست یافتند .
ورزشکارانی مازندرانی در دوره گذشته این رقابت ها که در گوانگ ژو چین برگزار شده بود ، 2 مدال طلا ، 5 نقره و 6 برنز و مجموع 13 مدال به دست آوردند .
طلای بهداد سلیمی در فوق سنگین وزنه برداری ، رضا یزدانی در وزن 97 کیلوگرم و مسعود اسماعیل پور در وزن 61 کیلوگرم کشتی آزاد، نائب قهرمانی عزت الله اکبری کشتی گیر وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد ، نقره تیمی مجتبی عابدینی در شمشیربازی و سه مدال برنز سجاد عباسی در ووشو ، مجید قیدی در تیم کامپوند تیراندازی باکمان مردان و سوسن حاجی پور در وزن 53 - کیلوگرم تیم ملی تکواندو بانوان، مدال های کسب شده مازندران در این رقابت ها بود .
حضور امامعلی حبیبی اسطوره مازندرانی کشتی جهان و دارنده 5 مدال طلای جهان ، المپیک و آسیا در روز ملی ورزش ترکمنستان که با دعوت ویژه قربان قلی بردی محمداف انجام شد و سخنرانی وی در این مراسم ، دیگر رخداد مهم ورزش مازندران در این ماه بود و نشان داد استفاده از این چهره های شناخته شده بین المللی ، حلقه های گمشده برقراری پیوندهای بیشتر با کشورهای همسایه برای توسعه ورزش است .
حبیبی در کشورهای آسیایی مرکزی به خصوص ازبکستان ، تاجیکستان ، داغستان ، ارمنستان ، قزاقستان و ترکمنستان دارای محبوبیت فراوانی است .
آبان
کسب عنوان دوم بهداد سلیمی در رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان در قزاقستان، اتفاق ویژه بود که نگرانی های زیادی را در میان جامعه وزنه برداری کشور و ورزش دوستان مازندرانی ایجاد کرد .
سلیمی که گمان می رفت به چیزی کمتر از طلا راضی نباشد، در بالا بردن وزنه ای که مدتی پیش در اینچئون کره جنوبی بالا برده بود ناکام ماند و به مدال دومی این مسابقات قناعت کرد .
البته عباس رحیمی رییس هیات وزنه برداری مازندران ، خستگی ناشی از حضور در 3 مسابقه سنگین در یک ماه را عامل افت شدید بدنی سلیمی و دور ماندن وی از مدال طلای مسابقات جهانی دانست .
به گفته وی ، سلیمی در این ماه ، در رقابت های آسیایی اینچئون و مسابقات لیگ وزنه برداری کشور شرکت کرد که حضور در این 2 عرصه رقابتی ، موجب افت محسوس توان بدنی وی شد .
وی به فدراسیون وزنه برداری انتقاد کرد و گفت : به نظر می رسد شرکت سلیمی در رقابت های لیگ وزنه برداری کشور ، نادرست و غیرکارشناسی بود و وی با وجود صرف همه تلاش و توان خود در مسابقات قهرمانی جهان ، از کسب عنوان طلا بازماند و شاید اگر این برنامه ریزی ها در فدراسیون با دقت بیشتر اجرا می شد و یا شرایط اردویی ملی پوشان اندکی بهبود می یافت ، سلیمی می توانست در سکوی اول قهرمانی جهان قرار بگیرد .
سلیمی در هشتاد و یکمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان، در دسته 105+ کیلوگرم کارش را با موفقیت در مهار وزنه 206 کیلویی آغاز کرد، سپس وزنه 211 کیلویی را درخواست کرد که در مهار آن ناموفق بود.
سلیمی در حرکت سوم نیز موفق به مهار این وزنه نشد تا مدال نقره یکضرب را کسب کند.سلیمی حرکت اول خود در دوضرب را با مهار وزنه 246 کیلویی با موفقیت آغاز کرد.
وی سپس درخواست وزنه 251 کیلویی را کرد که این بار هم این وزنه را با موفقیت مهار کرد.سلیمی در حرکت سوم خود موفق به مهار وزنه 257 کیلوگرم نشد تا از کسب طلای دوضرب و مجموع باز مانده و در مجموع پس از آلبگوف روس نایب قهرمان شود.
میزبانی بابل از رقابت های کشتی قهرمانی کشور آخرین روز این ماه ، دیگر رخدادی بود که ورزش اول استان را به مدت 2 روز درگیر خود کرد .
اگر چه بر اساس اعلام چند کارشناس کشتی ، این رقابت ها بار فنی زیادی به خصوص برای ورزش مازندران نداشت اما سنگ محک مناسبی برای سنجش توانایی استان در میزبانی از یک رقابت معتبر کشتی بود .
دومین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی مینی بسکتبال در بابل ، درخشش امیرحسین اکبری،علی علی پور و کمیل شریفی کیک بوکسینگ کاران اعزامی مازندران به رقابت های جهانی کیک بوکسینگ با کسب 3مدال طلا در کشور چک و قهرمانی کامران حسینی جم کشتی گیر وزن 80 کیلوگرم ایران در رقابت های کشتی ساحلی آسیا ، از دیگر اتفاقات ورزشی مازندران در این ماه بود .
آذر
میزبانی جویبار از اولین دوره رقابت های لیگ جهانی کشتی ، مهمترین اتفاق این ماه ورزش مازندران بود .
جویباری ها برای برگزاری و میزبانی از این مسابقات متحمل هزینه های فراوانی شدند اما بر خلاف انتظار، کیفیت این مسابقات بسیار اندک بود .
حضور کشتی گیران کشورهایی چون سوریه ، افغانستان ، برونئی و چندین کشور بی نام و نشان دیگر در عرصه کشتی ، نه تنها رغبتی برای تماشای این مسابقات ایجاد نکرد بلکه عملکرد مسوولان مازندرانی در پذیرش میزبانی این رقابت ها را زیر سوال برد .
از طرف دیگر ، برنامه ریزی فدراسیون کشتی به گونه ای بود که مسوولان ورزش و کشتی مازندران کوچکترین دخالتی در برگزاری این مسابقات نداشته و حتی از خوشامد گویی به پیشکسوتان ورزش و مسوولان استان مجبور به جلب نظر فدراسیون نشینان بودند .
موضوعی که موجب برانگیخته شدن اعتراضات فراوانی به رسول خادم رییس نامدار فدراسیون کشتی شد .
رییسی که به رغم حضور دو روزه در سالن محل برگزاری مسابقات، دقایقی پیش از آغاز مراسم اهدای جوایز بدون خداحافظی سالن مسابقه را ترک کرد !
نخستین دوره لیگ کشتی جهانی با حضور 11 تیم خارجی و چهار تیم داخلی برگزار شد که در پایان این رقابت ها تیم جویبار جام قهرمانی را بالای سر برد . دیگر اتفاق رخ داده ورزش مازندران در این ماه ، ضرب و شتم داور مسابقه فوتبال لیگ مازندران در گلوگاه بود .
این اتفاق به تنهایی شاید موضوع بسیار مهمی نباشد اما بررسی اجمالی لیگ فوتبال مازندران در رده های گوناگون نشان می دهد ، این حوادث انگار سابقه ای چندین باره داشته و مشابه این رفتارها در شهرها و زمین های فوتبال دیگر نیز رخ داده است . چاقوکشی برای داور و حریف ، برخوردهای متعدد بازیکنان با داور ، امنیت برگزاری مسابقات فوتبال مازندران را تحت الشعاع قرار داده و لزوم توجه جدی تر به این موضوع مهم را ضروری می کند .
دی
برگزاری مسابقات کشتی بین المللی شهید هاشمی نژاد، یکی از رخدادهای مهم ورزش مازندران در این ماه بود .
در دوازدهمین دوره این رقابت ها که با حضور 14 تیم داخلی و خارجی به مدت 2 روز در بهشهر برگزار شد ، تیم میزبان با 74 امتیاز به مقام قهرمانی رسید . تیم های خرم آباد و تهران نیز به مقام های دوم و سوم رسیدند .
حضور کوهنورد مازندرانی پس ازغیبت 16 ساله ورزشکاران استان در تیم های ملی، دیگر موضوع مهم ورزش مازندران در این ماه بود .
مازندران به رغم برخورداری از قلل و کوه های مناسب انجام تمرین برای این رشته ورزشی،تاکنون توجه جدی و مناسبی به این رشته نداشته و فقط به صعودهای گاه و بیگاه علاقمندان به این ورزش اکتفا می کرد .
برنامه ریزی درست این هیات در استفاده از علاقمندان مستعد این رشته در شهرهای گوناگون می تواند موجب کسب موفقیت های آن ها در مسابقات معتبر گردد .
در این ماه همچنین مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از طولانی شدن ساخت طرح های ورزشی استان انتقاد کرد . موضوع مهمی که اگر جنبه عملیاتی به خود بگیرد می تواند نقش فراوانی در کاهش مشکلات ناشی از کمبود فضاهای ورزشی در شهرهای استان داشته باشد .
ورزش مازندران اگر چه شاهد موفقیت های متعددی در رشته های گوناگون ورزشی است اما این مدال آوری ها دلیل مناسبی برای فراهم نکردن زیرساخت های لازم ورزشی نیست .
متاسفانه عمر ساخت برخی سالن های ورزشی مازندران به دو دهه نزدیک می شود که باید تصمیم صحیحی برای جلوگیری از نابودی سرمایه های به کار رفته در آن ها اندیشید .
یکی از راه های رفع این مشکل ، استفاده از توان بخش خصوصی است که مدیرکل ورزش و جوانان مازندران به دنبال استفاده از این ظرفیت است .
اتفاق دیگر ورزشی این ماه مازندران ، سرمربی شدن فرهاد کاظمی در تیم فوتبال خونه به خونه مازندران بود . پس از استعفای فرشاد پیوس و حضور فرمایشی وکوتاه مدت مرتضی کرمانی مقدم ، این مسوولیت به فرهاد کاظمی سپرده شد تا خونه به خونه را از آوردگاه سخت لیگ دسته دوم نجات داده و آرزوی مدیران این تیم در صعود به لیگ دسته اول فوتبال کشور را برآورده کند .
بهمن
در این ماه ، تیم فوتبال خونه به خونه مازندران که از امیدهای جدی صعود به لیگ دسته اول فوتبال کشور بود از صعود به مرحله نهایی لیگ دسته دوم فوتبال بازماند .
شاگردان فرهادکاظمی برای رسیدن به این موفقیت به یک پیروزی در زنجان احتیاج داشتند مقابل میزبان خود شکست خوردند تا وداعی تلخ با این رقابت ها داشته باشند .
این شکست ، دومین ناکامی مسوولان خونه به خونه بابل در تیمداری ورزشی است . آن ها چند سال قبل نیز تیمی قدرتمند را روانه لیگ برتر کشتی کشور کرده بودند و با وجود صرف هزینه های فراوان نتوانستند به هدف اصلی خود که بالا بردن جام قهرمانی این مسابقات بود برسند .
آن ها پس از کشتی به سمت فوتبال آمدند و تیمی را در لیگ دسته سوم کشور خریدند تا این بار بخت خود را در این رشته پرطرفدار آزمایش کنند .
هر چند تیم خونه به خونه با فرشاد پیوس و به مدد هزینه های فراوان انجام شده مدیران این تیم ، به لیگ دسته دوم رسید اما بروز برخی مشکلات و نارضایتی پیوس از حضور در این تیم ، به استعفای وی انجامید و تیم خونه به خونه در شرایطی که صدر جدول رده بندی را در اختیار داشت به فرهاد کاظمی سپرده شد .
این مربی اگر چه بازیکنان نامدار و مربیان مشهوری را به جمع اعضای تیم افزود اما نتوانست روزهای درخشان پیوس را در این تیم برای هواداران زنده کند و با ناکامی مازندران را به مقصد نشستن روی نیمکت تیم لیگ برتری راه آهن ترک کرد .
اتفاق دیگر این ماه ، برگزاری مجمع انتخابات هیات ورزش های همگانی و رییس شدن دوباره رمضان شجاعی رییس پیشین و نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی است .
حضور سیاسیون در ورزش و استفاده از این ظرفیت جلب نشر مردم و به خصوص جوانان انگار پایانی ندارد . این تجربه های تلخ در مازندران به وفور مشاهده شده و شاید هنوز آن گونه که لازم این درسی از این گونه حضورهای غیرورزشی گرفته نشده است .
در دوره های گذشته مدیریت ورزش مازندران ، مدیران کل متعددی به سمت ریاست هیات های ورزشی گمارده می شدند که به دلیل به علاقگی و عدم شناخت کافی آن ها از ورزش ، مشکلات زیادی را برای این رشته ها ایجاد کرده بودند .
اسفند
یکی از مهمترین رخدادهای ورزش مازندران در این ماه ، برگزاری اولین دوره رقابت های المپیاد ورزش کارگری کشور در 14 شهر مازندران بود .
در این میزبانی کم سابقه ، بیش از 2 هزار ورزشکار مرد و زن در 21 رشته ورزشی به مدت 2 روز با هم رقابت کردند که در پایان این رقابت ها ، تیم مازندران بر سکوی قهرمانی ایستاد .
این رقابت ها به دلیل آن که ، اولین سال برگزاری خود را پشت سر گداشت ، دارای معایب و نواقصی بود که به نظر می رسد در صورت لزوم برگزاری آن در سال های آینده ، برطرف شدن آن ها بسیار ضروری است .
از جمله معایب این مسابقات که موجب وارد شدن لطمه به کیفیت این مسابقات شد ، حضور کارگران ورزشکار با سنین بالا بود که به گفته کارشناسان این امر موجب کاهش سطح کیفی مسابقات شد و بر لزوم تعیین شرط سنی برای ورود به این مسابقات صحه گذاشت.
همزمانی برگزاری 24 رشته در 14 شهر مازندران ، شاید نقطه عطفی در تاریخ ورزش مازندران به شمار رفته و موجب سنجش توانایی های ورزشی این استان شد.
در پایان رقابت های این فصل لیگ برتر فوتسال کشور، تیم شهروند ساری که روزهای سخت و دشواری در در این فصل سپری کرده بود ، با پیروزی در دیدار خانگی مقابل شرکت ملی حفاری اهواز ، در جدول این رقابت ها ماندگار شد .
این تیم در این فصل با هدایت سیدمهدی ابطحی نسل جدید و جوانی را به فوتسال ایران معرفی کرد که اگر این تیم سال بعد نیز بخواهد از حضور ابطحی استفاده کند ، آینده ای روشن تر را می توان برای فوتسال این استان پیش بینی کرد .
در فوتبال مازندران استعدادهای فراوانی وجود دارد که شاید حضوری یک مربی باسابقه مانند ابطحی بتواند مسیر ورود آن ها به فوتبال و ورزش حرفه ای را کوتاه تر کند.
به گفته مسوول روابط عمومی هیات فوتبال مازندران امسال بیش از 50 فوتبالیست مازندرانی به اردوی تیم ملی فوتبال در رده های سنی گوناگون دعوت شدند که از این تعداد ،35 فوتبالیست مرد و مابقی بانوان بودند که با درخشش در رده های سنی خود ، به اردوی تیم های ملی راه یافتند .
بخش عمده ای از این فوتبالیست ها در رده های سنی گوناگون راهی تیم ملی شده اند که دلیل اصلی آن ، توجه و اهتمام فراوان هیات فوتبال مازندران به شناسایی استعدادهای جدید است .
همچنین در آخرین هفته برگزاری شده رقابت های فوتبال دسته اول کشور ، تیم فوتبال نساجی در کرمان به تیم مس این شهر باخت و به رده چهارم جدول رده بندی سقوط کرد .
2 شکست متوالی نساجی در هفته های اخیر، این تیم را از رتبه دوم به جایگاه چهارم کشاند و آروزی صعود فوتبال دوستان مازندرانی به لیگ برتر را یک سال دیگر به تاخیر انداخت .
هر چند این تیم 4 بازی دیگر در این رقابت ها دارد و روی کاغد همچنان می توان برای صعود این تیم به لیگ برتر بختی قائل شد اما فوتبال بازی روی کاغد و احتمالات نیست !ک/4
7331/6097
میثم محسنی کوتنایی



26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن