تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819483009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعديل تجديدنظرطلبان از دولت مطالبه عمومي است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تعديل تجديدنظرطلبان از دولت مطالبه عمومي است
تب سخنان نسنجيده و هزينه‌آور علي يونسي هنوز هم فروكش نكرده و بسياري از رسانه‌هاي غربي – عربي تلاش مي‌كنند تا از آن به نفع خود بهره‌برداري كنند و بدين وسيله نظام ايران را مورد هدف قرار دهند.
نویسنده : سعيد پور‌ملائي‌هريس 


تب سخنان نسنجيده و هزينه‌آور علي يونسي هنوز هم فروكش نكرده و بسياري از رسانه‌هاي غربي – عربي تلاش مي‌كنند تا از آن به نفع خود بهره‌برداري كنند و بدين وسيله نظام ايران را مورد هدف قرار دهند.
اين در حالي است كه وجود افرادي نظير يونسي در دولت كم نيست كه با سخنان خود هزينه‌هاي فراواني را به نظام و مردم وارد مي‌كنند و تنها به اهداف جناح خود مي‌انديشند.
اظهارات يونسي اين شائبه را در ذهن افراد جامعه مطرح مي‌كند كه اين فرد وابسته به كدام جريان است كه توانسته در دولت نفوذ پيدا كند و آيا ديگر افراد وابسته به اين جريان هم توانسته‌اند در دولت يازدهم پست و مقام بگيرند يا خير.
سابقه علي يونسي نشان مي‌دهد كه وي يك از منسوبان به جريان اصلاح‌طلب است كه توانسته مانند ديگر هم‌حزبي‌هاي خود در دولت راه پيدا كند و با سخنان خود كه شباهت بسياري به رهبران اين جريان دارد، اهداف جناحي را دنبال مي‌كند. در شرايطي كه كشور نياز به آرامش دارد و مردم توقع دارند دولت بدون توجه به موضوعات سياسي و جناحي به شعارهاي خود جامه عمل بپوشاند، اما با وجود افرادي مثل علي يونسي و ديگر نفوذي‌هاي جريان فتنه در دولت مي‌توان انتظار داشت كه چنين موضوعي عملي شود؛ به يقين پاسخ منفي است چراكه سابقه نشان مي‌دهد كه افراد وابسته به اردوگاه اصلاح‌طلبي بيشتر به اهداف حزبي فكر مي‌كنند تا مشكلات
مردم.

   20 ماه پيش گفته شد كه مدعيان اصلاح‌طلبي نبايد در دولت باشند
نزديك به 20 ماه پيش بود كه جامعه نسبت به احتمال به‌كارگيري برخي از افراد وابسته به جريان اصلاح‌طلبي در دولت يازدهم ابراز گلايه كرده بود و دلسوزان انقلاب پيش‌بيني كرده بودند كه نبايد افرادي با گذشته پرابهام در مسند كار قرار بگيرند اما دولت بدون توجه به چنين موضوعي در سطوح مختلف دولت از نيروهاي اين طيف استفاده كرد و اكنون پس از گذشت نزديك به دو سال اين افراد بدون آنكه قدم مثبتي در جهت تحقق شعارهاي دولت بردارند اهداف جريان خود را پيگيري مي‌كنند. غلامعلي حدادعادل رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس يكي از افرادي بود كه در همان آغاز كار دولت در نطق ميان‌دستور خطاب به رئيس‌جمهور بيان كرد: ما نگرانيم بعضي فعالان فتنه ۸۸ با شعار اعتدال، به دولت شما راه پيدا كنند، آنها مي‌خواهند زبان منتقدان دولت را با انگ و رنگ «افراط‌گرا» ببندند؛ عده‌اي كه خود به علت افراط‌گرايي، مولد بحران و فتنه بوده‌اند، با انتخاب شعار دوقطبي «اعتدال‌گرا ـ افراط‌گرا» از هم‌اكنون براي تصرف مجلس آينده برنامه‌ريزي كرده‌اند. قبل از معرفي كابينه دولت به مجلس زمزمه‌هاي زيادي به گوش مي‌رسيد كه دولت قرار است عناصر وابسته به جريان اصلاح‌طلب را در پست‌هاي مهم به‌كار بگيرد كه اين موضوع در عمل هم روي داد. قرار دادن محمود حجتي از اعضاي حزب مشاركت در پست وزارت كشاورزي اولين چراغ را براي تندروهاي مشاركت روشن كرد.
نشاندن شهيندخت مولاوردي به عنوان معاون رئيس‌جمهور در مركز امور زنان و خانواده كه در اظهارنظري آشكار تأكيد مي‌كند كه در صف اول حضور در تجمعات خياباني درسال88 حضور داشته است، خط نگراني‌ها را پررنگ‌تر مي‌كند. انتخاب معصومه ابتكار و سعيد شيركوند از ديگر اعضاي حزب افراطي مشاركت در كنار ساير انتصاب‌ها در ادامه نشان مي‌دهد كه جايگزين كردن مديران نزديك به اصلاح‌طلبان تندرو در بدنه مديريتي كشور يكي از اصول است، بي‌آنكه هزينه‌هاي آن را در نظر گرفته باشند.

  پشت كردن فتنه‌گران به شعارهاي دولت
نگاهي كوتاه به كارنامه 18 ماه تمام افراد مورد اشاره و ديگر شخصيت‌هاي وابسته به اصلاح‌طلبي در دولت نشان مي‌دهد كه آنها بدون توجه به مشكلات مردم تنها به اهداف حزبي خود مي‌انديشند و تلاش مي‌كنند تا مسير روي كار آمدن دولت و مجلسي تندرو را باز كرده و مانند سال‌هاي 76 تا 84 مسير فتنه‌گري را باز كنند. بيان سخنان به ظاهر غيربرنامه‌ريزي شده كه نمونه آخر آن اظهارات علي يونسي است به دفعات توسط نيروهاي نفوذي اين جريان در دولت طي ماه‌هاي گذشته صورت گرفته است كه يكي ديگر از نمونه‌هاي آن سخنان مجيد انصاري است كه بيان مي‌كند: من در اينجا نه به عنوان معاون پارلماني بلكه به عنوان يك شهروند از كساني كه دانسته يا ندانسته، همگام با رسانه‌هاي صهيونيستي از تلاش پرثمر دولت و اقداماتي كه براي رفع مشكل تحريم توسط دولت انجام مي‌شود، ابراز نگراني مي‌كنند و درخصوص تضعيف تيم مذاكره‌كننده مشغول به كارشكني هستند و اگر زورشان برسد، چوب لاي چرخ دولت مي‌گذارند، مي‌پرسم آيا اين كارها با آموزه‌هاي امام و رهبري و پيامبر اكرم(ص) سازگار است؟ البته در حالي آقاي انصاري منتقدان دولت را به همراهي با رژيم‌صهيونيستي متهم مي‌كند كه جريان اصلاح‌طلبي هشت ماه همسو با كشورهاي معاند غربي در تلاش براي براندازي نظام ايران بودند.
 
 رونق تشكيلات سياسي فتنه‌گران در مراكز استان‌ها
البته حوزه نفوذ فتنه‌گران به دولت تنها در سطوح عالي خلاصه نمي‌شود و مراكز مهم استاني و شهري را هم در برمي‌گيرد، چراكه اين جريان به‌دنبال پيروزي در انتخابات مجلس آينده و پس از آن رياست جمهوري هستند بنابراين بايد نيروهاي خود در سراسر كشور را فعال كرده و از مراكز دولتي براي پويايي تشكيلات سياسي خود استفاده نمايند. استان‌هاي مورد نظر اين جريان هم يك يا چند استان نيست و مي‌شود گفت تمام استان‌ها را در بر مي‌گيرد كه البته دامنه فعاليت آنها در استان‌هايي مانند تبريز، گلستان و يزد بيشتر از ساير استان‌هاست. به طوري كه طي ماه‌هاي اخير چندين جلسه انتخاباتي با حضور چهره‌هاي تندرو اصلاح‌طلبي در تبريز و برخي ديگر از شهرستان‌هاي اين استان برگزار شده است.

   انتظار تعديل فتنه‌گران از دولت
با اين توصيفات از آقاي دكتر روحاني رئيس‌جمهور محترم كه فردي انقلابي و از مبارزان سال‌هاي انقلاب است انتظار مي‌رود با كنار گذاشتن و دوري از فعالان فتنه 88، از نظرات و انتقادات انقلابيون حمايت كند و تا دير نشده نسبت به تعديل نيروهاي تندروي وابسته به جريان اصلاح‌طلبي اقدام نمايد، چراكه هزينه‌تراشي‌هاي وابستگان به اين جريان به پاي دولت نوشته خواهد شد و ممكن است نهايتاً به رويگرداني مردم از آن منجر شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن