تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819664538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كنترل و مهار تصادفات رانندگي موضوعي چندوجهي است/ ۴ طرح کميسيون ايمني راه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ اسفند ۱۳۹۳ (۱۵:۲۹ب.ظ)
كنترل و مهار تصادفات رانندگي موضوعي چندوجهي است/ ۴ طرح کميسيون ايمني راه‌ها موج - معاون دفتر ايمني حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازي کنترل و مهار تصادفات رانندگي را موضوعي چندوجهي خواند و گفت: بودجه ۲۴۰ ميليارد توماني به کميسيون ايمني راه‌ها اختصاص يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، هرمز ذاکري، معاون دفتر ايمني حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازي با اشاره به مصوبه مجلس شوراي اسلامي در بودجه ۹۴ براي اختصاص ۲۴۰ ميليارد تومان از محل دريافت بيمه شخص ثالث به نيروي انتظامي باهدف کاهش تصادفات گفت: مجلس مقرر کرد شرکت‌هاي بيمه‌اي مکلف‌اند مبلغ ۲ هزار و ۴۰۰ ميليارد ريال از اصل حق بيمه شخص ثالث دريافتي را طي جدولي که براساس فروش بيمه هر يک از شرکت‌ها تعيين و به تصويب شوراي عالي بيمه مي‌رسد به صورت هفتگي به درآمد عمومي رديف ۱۶۰۱۱۱ جدول شماره (۵) اين قانون نزد خزانه‌داري کل کشور واريز کنند، وجوه واريزي در اختيار نيروي انتظامي قرار مي‌گيرد تا در امور منجر به کاهش تصادفات هزينه شود. بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران موظف به نظارت بر اجراي اين بند است.
معاون دفتر ايمني حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازي با بيان اين‌که بايد توجه داشت کنترل و مهار تصادفات رانندگي موضوعي چندوجهي و نيازمند همکاري و هماهنگي سازمان‌ها و نهادهايي است که سهم و نقشي در پيشگيري يا رسيدگي به سوانح حمل‌ونقل دارند، اظهار کرد: بر اين اساس ۵ اصل معروف مهندسي راه، اعمال قوانين و مقررات، امداد و نجات، آموزش و ارزيابي در مديريت ايمني و برنامه‌ريزي پيشنهادشده است. تجربه کشورهاي موفق و توصيه کارشناسان و نهادهاي بين‌المللي چون بانک جهاني و سازمان جهاني بهداشت جهت دستيابي به ايمني پايدار در کنترل و کاهش تصادفات رانندگي بر دو پايه «تهيه سند جامع راهبردي ايمني راه‌ها» و «تعيين سازمان راهبر (Lead Agency) براي مديريت واحد و هماهنگ در ايمني» تأکيد دارد.
وي ادامه داد: بر اين اساس کميسيون ايمني راه‌هاي کشور در سال ۱۳۸۲ تشکيل و در حال حاضر و به‌ويژه با تأکيدات رئيس کميسيون و وزير راه و شهرسازي، پيگيري امور مديريت ايمني و تشکيل جلسات با همکاري اعضاي کميسيون در دست انجام است، همچنين دبيرخانه کميسيون ايمني نسبت به تهيه سند راهبرد ملي ايمني راه‌ها براي دوره ۱۰ ساله ۱400-۱390 اقدام و در حال حاضر تهيه برنامه اجرايي سند (Action Plan) با همکاري مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي در دست اقدام است.
ذاکري با بيان اين‌که در مصوبه اخير مجلس و اختصاص سهمي از فروش بيمه‌نامه شخص ثالث به مبلغ ۲۴۰۰ ميليارد ريال به نيروي انتظامي براي کاهش تصادفات چند نکته قابل‌طرح است، گفت: نخست اين‌که شايسته بود در هماهنگي با برنامه‌ها و اقدامات کلان دولت، اين بودجه تحت عنوان مديريت ايمني به بالاترين مرجع مرتبط (کميسيون ايمني راه‌ها) اختصاص مي‌يافت تا در هماهنگي و همکاري کليه اعضاي کميسيون از حوزه‌هاي امداد و نجات، پليس، راهداري، خودرو، آموزش‌وپرورش و ... نسبت به اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي ارتقاي ايمني و کاهش تصادفات هزينه شود.
معاون دفتر ايمني حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازي افزود: اختصاص بودجه و در ادامه اقدام براي هزينه نيازمند در اختيار داشتن توان فني، اجرايي و نيروي انساني در حوزه‌هاي مرتبط مديريت و مهندسي ايمني راه، خودرو، قوانين و مقررات و همچنين عمليات امداد و نجات است، در حال حاضر مصوبات و پيگيري‌هاي کميسيون تمامي اين حوزه‌ها را شامل شده و اجراي برنامه‌ها نيازمند اعتبار است که تشکيل اورژانس ملي (SOS)، تجهيز شبکه راه‌ها به سيستم‌هاي هوشمند حمل‌ونقل، طرح‌هاي ايمن‌سازي شبکه راه‌ها، طرح توسعه امداد هوايي و آموزش و فرهنگ از جمله اين طرح‌ها به شمار مي‌آيند که به دليل کمبود اعتبار با کندي در دست اقدام است.
ذاکري اضافه کرد: بر اساس مصوبه مذکور، نظارت بر اجراي آن بر عهده بيمه مرکزي گذارده شده است. بيمه مرکزي با تکيه‌بر کدام توان فني و نيروي انساني بر حسن اجراي مصوبه مي‌خواهد نظارت کند؟
معاون دفتر ايمني حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازي ادامه داد: همچنين انتظار مي‌رود با توجه به اهميت موضوع ايمني و کنترل و کاهش تصادفات رانندگي و توجه ويژه دولت و همچنين نهاد راهبر آن يعني کميسيون ايمني راه‌ها، مديريت کلان برنامه‌ريزي‌ها و همچنين هزينه کرد اعتبارات مورد نياز براي دستيابي به حداکثر کارايي در اجرا و هماهنگي ميان دستگاه‌ها، ضرورت داشت اعتبارات يادشده به کميسيون ايمني راه‌ها اختصاص مي‌يافت، بر اساس تجارب جهاني و اصل چندوجهي بودن مساله تصادفات و ايمني، شايسته است مديريت واحد تحت نظارت نهاد راهبر مسوول پيگيري اجراي برنامه‌هاي کنترل و کاهش تصادفات رانندگي باشد و هر دستگاه مسوول و مرتبط با ايمني نقش خود را ايفاء کند، در اين ميان کميسيون ايمني راه‌ها با عضويت نمايندگان ۱۶ سازمان و نهاد مي‌تواند در اين حوزه فعال‌تر عمل کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن