تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803148183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حادثه شیراز در نظام مردم‌سالار ایران اقدامی ناشایست است/ نظارت بر مذاکرات هسته‌ای بخشی از وظایف مجلس است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در حال بروز رسانی/لاریجانی در نشست خبری:
حادثه شیراز در نظام مردم‌سالار ایران اقدامی ناشایست است/ نظارت بر مذاکرات هسته‌ای بخشی از وظایف مجلس است
نشست خبری رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور رسانه‌های خارجی و داخلی برگزار شد.

لاریجانی
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور رسانه‌های خارجی و داخلی آغاز برگزار شد.


وی در ایتدای این نشست گفت:‌ یکی از قوانینی که مجلس تصویب کرد تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بود که قانون مهمی است و بخش مهمی از وضعیت بودجه در سال‌های آینده در این قانون مشخص می‌شود. رویکردی که باید مورد توجه قرار می‌گرفت هم شرایط کشور و هم اقتصاد مقاومتی بود که هر دو مورد توجه قرار گرفت.


رئیس قوه مقننه اظهار داشت: قانون دوم که تقریبا تعیین تکلیف شد و شورای نگهبان درباره آن اظهار نظر کرد قانون خروج از رکود بود که اکنون بعد از تعیین تکلیف به شورای نگهبان فرستاده می‌شود تا دیگر مسئله دیگری نداشته باشیم.


لاریجانی افزود: دولت متناسب با بحث اقتصاد مقاومتی لایحه‌ای تنظیم کرد و به مجلس ارائه داد که مدت‌ها در کمیسیون مشترکی مورد توجه قرار گرفت. این لایحه نتیجه تجربیات گذشته و لزوم خارج کردن صنایع کشور از رکود بود که قوانین سختگیرانه‌ای برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود در این قانون مورد توجه قرار گرفت حمایت‌های بانکی،  نحوه استفاده از صندوق توسعه ملی، سهم‌بندی‌هایی تا حدی انجام شد به دلیل آنکه امسال سال اقتصاد مقاومتی بود این قانون مورد توجه قرار گرفت. 


* کاهش 25 درصدی نقش نفت در بودجه


رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از ویژگی‌های قانون بودجه چند نکته بسیار مهم است که یکی از آنها کاهش نقش نفت در بودجه است که حدودا به 25 درصد رسید و شاید سه سال گذشته 50 درصد بود اما امروز به 25 درصد رسیده که این یک رویکرد خوب در بودجه نویسی کشور محسوب می‌شود و اتصال بودجه کشور به نفت قطع می‌شود و نفت و منابع گازی ما صرف سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود. 


وی در ادامه تصریح کرد: این یک بیماری است که بودجه تا این مقدار متکی به نفت باشد و با توجه به نوساناتی که در قیمت نفت وجود داشت دولت رقم 50 دلار را برای آن در نظر گرفته بود که ما آن را 40 دلار قرار دادیم و به همین دلیل دو سقف قرار دادیم یک قسمت براساس پول دلار قیمت نفت تنظیم شده است و شش ماهه دوم اگر قیمت نفت بیش از این بود، آن وقت 16 یا 17 هزار میلیارد به آن اضافه می‌شود. 


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون بودجه نیز که خوشبختانه امروز شورای نگهبان نظر خود را در رابطه با آن اعلام کرد، تا ساعاتی دیگر به دولت ارسال می‌شود و بنده از روحانی به دلیل قوانینی که در آیین نامه مجلس بود که باید لایحه‌های بودجه را در زمان خود ارائه می‌کرد تشکر می‌کنم که این موضوع باعث شد که هم در کمیسیون تخصصی به این لایحه توجه شود و هم کمیسیون تلفیق بر روی آن وقت زیادی بگذارد و خوشبختانه تا پایان سال به طور نهایی به نتیجه رسید و از اوایل سال این قانون اجرایی می‌شود.


لاریجانی ادامه داد: دولت 30 هزار میلیارد بودجه عمرانی باید اجرا کند، چرا که بودجه عمرانی موتور تحول اقتصادی در کشور است و رشد اقتصادی کشور حداقل 2 درصد، رشد سرمایه‌گذاری حدود 4 درصد و تورم حدود 14 درصد است.


وی در ارتباط با هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: همیشه در نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها مناقشه‌ای با دولت داشتیم، لذا برخی از موارد را مشخص کردیم که در اجرای هدفمندی یارانه‌ها بندهای تولیدی لطمه نخورد.


*تخصیص 5 هزار و 200 میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: 5 هزار و 200 میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل، بهینه‌سازی و مصرف انرژی قرار دادیم که معمولاً‌ این بخش نادیده گرفته می‌شد،‌ لذا این رقم را ثابت کردیم.


لاریجانی اظهار داشت: 1300 هزار میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن زوج‌های جوان و روستاییان و مسکن مهر قرار دادیم و همچنین 130 میلیارد تومان سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای برای توسعه روستاییان قرار دادیم.


وی خاطرنشان کرد: 4 هزار میلیارد برای اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان و 4 هزار و 800 میلیارد تومان برای بخش سلامت قرار دادیم.


لاریجانی تصریح کرد: 300 میلیون  برای مؤسسات و دانشگاهیان و کمک به استعدادهای کشورمان درنظر گرفته شد، همچنین 100 میلیون  نیز برای صندوق الکترونیک در نظر گرفتیم.وی تأکید کرد: یکی از مشکلات کشور ما مشکل کمبود آب است که در این زمینه توجه لازم به عمل آمد که 100 میلیارد را برای این موضوع در نظر گرفتیم که 90 درصد آن را دولت تأمین خواهد کرد.رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: 3 هزار میلیارد تومان از مانده تسهیلات قرض‌الحسنه برای کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شد و سابقه خوبی در این زمینه در گذشته وجود داشته است.اختصاص 2درصد درآمد شرکت‌های دولتی به آموزش و پرورش
لاریجانی افزود: 2 درصد از درآمد شرکت‌های دولتی را برای آموزش و پرورش قرار دادیم که این رقم قابل توجهی است، البته من نمی‌گویم این کامل است، چرا که زحمات عزیزان آموزش و پرورش بیش از این است از طرف دیگر 200 میلیارد تومان نیز برای آموزش و پرورش از طریق مبارزه با قاچاق در نظر گرفته شد؛ همچنین 300 میلیارد را برای گرمایش مدارس اختصاص دادیم.تنظیم بودجه کشور بدون کسری
وی تأکید کرد: بودجه کشورمان با همه تنگناهایی که وجود داشت، بدون کسری تنظیم شد و یکی از افتخارات دوره‌های اخیر این است که شرایط کشور به سمت صادرات غیرنفتی سوق پیدا کرده است، به همین دلیل نوسانات قیمت نفتی همان طور که در کشورهای دیگر مشکلاتی را ایجاد کرد دیدیم که در کشورمان با این امر روبرو نشدیم.رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این سه قانونی که نمایندگان محترم در این ماه‌های اخیر برای آن وقت گذاشتند را بسیار مهم می‌دانم و از رسانه‌ها می‌خواهیم تا این ابعاد قانون را باز کرده تا کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند، از آن استفاده کرده و علاقمندی برای کارآفرینان ایجاد شود.







این خبر در حال تکمیل است... 





اخبار مرتبط

کشورهای غربی نگاه کاسبکارانه در مذاکرات را کنار بگذارند /بعید می‌دانم ترجمه درستی از صحبت‌های یونسی شده باشد
کنگره آمریکا در صورت اعمال تحریم‌های جدید پشیمان می‌شود
از گروه‌های مقاومت همچون حماس و جهاد اسلامی حمایت نظامی می‌کنیم/ مسئله فلسطین یک موضوع محوری برای انقلاب اسلامی است
توطئه‌کنندگان برای قیمت نفت را فراموش نمی‌کنیم/مشکلات سرراه دموکراسی با توپ و تانک برداشته نمی شود
انتقال گاز ایران به پاکستان زیر سایه تحریم نیست/رد همکاری با آمریکا برای مبارزه با داعش
دیدار رئیس مجلس ایرلند با لاریجانی/برگزاری نشست خبری مشترک
از تذکر 40 نماینده به وزیر کشور درباره عدم برگزاری مراسم تبیین اندیشه‌های امام‌خمینی (ره) تا قدردانی 239 نماینده از وزیر بهداشت
آمادگی ایران برای گسترش روابط دوجانبه با اسلوونی در زمینه‌های اقتصادی




۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن