تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798542207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيکاري در کرمانشاه يک بيماري 30 ساله است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ اسفند ۱۳۹۳ (۱۲:۳۷ب.ظ)
استاندار کرمانشاه: بيکاري در کرمانشاه يک بيماري 30 ساله است موج - استاندار کرمانشاه گفت: بيکاري در استان هاي کرمانشاه، ايلام و لرستان يک بيماري 30 ساله است و اين استان ها طي اين مدت به صورت چرخشي مقام هاي اول تا سوم بيشترين ميزان بيکاري کشور را دارا بوده اند.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ ابراهيم رضايي بابادي که در نشست شوراي برنامه ريزي استان سخن مي گفت در ادامه عنوان کرد: اگر طي اين سال ها اشتغال به عنوان اولويت اول در نظر قرار مي گرفت وضعيت استان اين گونه نبود و آمار بالاي بيکاري طي دهه هاي اخير حاصل اين بي توجهي ها به امر اشتغال است.
وي خاطرنشان کرد: تا زماني که اشتغال در اولويت برنامه ها قرار نگيرد و براي حل اين معضل به شکل جدي برنامه ريزي نشود وضعيت همين گونه است.

دستگاه هاي دولتي به دنبال ارايه طرح هاي خلاقانه باشند
استاندار کرمانشاه در دنباله سخنانش اظهار کرد: مجموعه دستگاه ها و ادارات استان توان کارشناسي خود را در زمينه ايجاد اشتغال به کار بگيرند و طرح هاي خود را در اين زمينه به شوراي برنامه ريزي استان ارائه کنند.
رضايي بابادي افزود: ادارات و سازمان هاي مختلف مانند ميراث فرهنگي و گردشگري، جهاد کشاورزي، صنعت معدن و تجارت، اداره گاز و اداره منابع طبيعي و جنگل داري، داراي پتاسيل هاي بسياري در بخش هاي مختلف خدماتي هستند که بر اساس هر کدام از آن ها مي توان طرح هاي مختلفي تهيه و تدوين کرد و براي اجرا به بخش خصوصي واگذار کرد.
وي افزود: ممکن است امروز شغلي ايجاد شود که در ابتدا عده قليلي از آن استفاده کنند، ولي؛ بعدها گسترش يابد. به عنوان نمونه زماني که سال ها قبل اولين آژانس مسافرتي آغاز به کار کرد کمتر کسي تصور مي کرد اين همه از آن استقبال شود و امروزه مي بينيم اين آژانس ها براي هزاران نفر ايجاد اشتغال کرده اند.
استاندار کرمانشاه خاطر نشان ساخت: هنوز ظرفيت هاي خالي بسياري در عرصه هاي مختلف خدماتي وجود دارد که با انجام مطالعات کارشناسي و تدوين طرح هاي خلاقانه، مي توانند براي هزاران نفر ايجاد اشتغال کنند.

تلاش براي حل مشکلات 44 واحدهاي توليدي راکد
استاندار کرمانشاه در دنباله سخنانش با اظهار خوشحالي از راه اندازي 39 واحد توليدي و صنعتي نيمه تعطيل و راکد استان طي يک سال اخير عنوان کرد: اين يک کار ارزشمند است که بايد با جديت تمام ادامه يابد و مشکلات 44 واحد صنعتي ديگر که بر اساس مطالعات کارشناسي صورت گرفته قابليت آغاز به کار دوباره را دارند، نيز حل شود.
رضايي بابادي افزود: در صورت راه اندازي اين 44 واحد براي 1480 نفر ايجاد اشتغال مي شود که يک رقم بسيار ارزشمند است.
وي ادامه داد: براي حل مشکل اين واحدها به زودي جلسه اي با حضور مديران ارشد استان، بانک ها و ادارات مرتبط تشکيل مي شود تا در همان ابتداي سال اين واحدها تعيين تکليف شوند.

فرهنگ کار در کرمانشاه ضعف هاي آشکار دارد
در بخش ديگري از اين نشست معاون سياسي و امنيتي استانداري نيز با اشاره به ضعف هاي آشکار فرهنگ کار در استان اظهار کرد: هم اکنون کشتارگاه هاي استان، دام هاي سنگين مورد نياز خود را از شهرستان قم وارد مي کنند و يا حجم وسيعي از نان هاي فانتزي از شهرهاي اصفهان و تبريز وارد بازارهاي استان مي شود.
آيت اله آزرمي ادامه داد: کرمانشاه از زمين حاصلخير و آب کافي برخوردار است، ولي؛ کشاورزان استان زمين هاي خود را براي کشت سيب زميني به کشاورزان استان همسايه اجاره مي دهند. يا بيش از 50 درصد افراد شاغل در بخش ساختمان از جايي غير از استان کرمانشاه آمده اند.
وي با تاکيد بر لزوم تلاش براي فعال کردن پتانسيل هاي موجود در اين بخش ها اظهار کرد: با ايجاد واحدهاي پرورش دام زنده و يا نان هاي فانتزي هم بخشي از نيازهاي استان مرتفع مي شود و هم ايجاد اشتغال صورت مي گيرد. همچنين مي توان با يک برنامه مدون به ترميم آسيب هاي فرهنگ کار در کرمانشاه پرداخت.

لزوم توجه بيشتر به بخش تجارت، بازرگاني و گردشگري
در دنباله اين نشست معاون عمراني استانداري هم به تشريح فرصت هاي شغلي استان در عرصه هاي مختلف پرداخت و گفت: ايجاد اشتغال در بخش صنعت بسيار هزينه بر و نيازمند انجام سرمايه گذاري هاي کلان است و در بخش کشاورزي نيز به دليل شتاب گرفتن روند مکانيزاسيون عملا شاهد از دست رفتن همين شغل هاي موجود هستيم.
نيک کردار ادامه داد: مناسب ترين بخش براي ايجاد اشتغال، بخش تجارت، بازرگاني و گردشگري است و سند چشم انداز توسعه استان نيز بر مبناي همين قابليت ها و ظرفيت ها تدوين شده است که بايد در برنامه ريزي ها مورد توجه قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن