تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803846840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعمال فشار بیشتر بر ایران پاسخگو نیست


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


مدیر اندیشکده آمریکایی انجمن کنترل تسلیحات؛
اعمال فشار بیشتر بر ایران پاسخگو نیست
داریل کیمبال گفت،تلاش برای تصویب تحریم های بیشتر علیه ایران نه تنها برنامه هسته ای ایران را محدود نمی کنند بلکه روند پیچیده گفت و گوها را دشوارتر می کنند.



  به گزارش جام نیوز به نقل از ایرنا، مدیر اندیشکده آمریکایی انجمن کنترل تسلیحات، داریل کیمبال در پایگاه نشریه نشنال اینترست، درباره اقدامات اخیر سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص گفت و گوهای هسته ای تیم اوباما با ایران، بویژه نامه 47 سناتور جمهوری خواه به ایران، نوشت: این اقدامات از جمله تلاش برای تصویب تحریم های بیشتر علیه ایران، طرح های بیهوده ای هستند که نه تنها برنامه هسته ای ایران را محدود نمی کنند بلکه روند پیچیده گفت و گوهای کنونی را که در مرحله بسیار حساسی قرار دارد، دشوارتر می کنند. در واقع، این طرح ها فقط راه حل دیپلماتیک موثری را که اکثریت مردم آمریکا نیز خواهان آن هستند، بر هم می زند و موجب می شود مناقشه تشدید شود.
  وی درباره نامه 47 عضو جمهوری خواه سنا به دولت ایران افزود: این نامه نشان می دهد که بسیاری از این افراد اگر بتوانند و فرصت پیدا کنند توافق هسته ای را بر خواهند زد و قصد دارند بهترین فرصت دیپلماتیکی را که برای جلوگیری از تجهیز ایران به سلاح هسته ای فراهم شده است، نابود کنند.
این تحلیلگر نزدیک به محافل ضدایرانی به قانونگذاران آمریکایی توصیه کرد: اولویت اول همه قانون گذاران باید این باشد که تلاش های گروه 1+5 را به هیچ وجه خدشه دار نکنند. این تلاش ها حاصل ده‌ها سال اقدامات دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای ایران است.
  کیمبال سپس با مرور برخی از اختلاف نظرها بین جمهوری خواهان و دموکرات های سنا و مجلس نمایندگان بر سر رویکرد دیپلماتیک تیم اوباما به برنامه هسته ای ایران، نوشت: اکنون سناتور مک کانل و سناتور کورکر، رهبران جمهوری خواهان که اکثریت سنا و مجلس نمایندگان را در اختیار دارند، می گویند که لایحه (ضد ایرانی) خود را قبل از پایان ماه مارس به رای خواهند گذاشت؛ یعنی همان زمانی که انتظار می رود چارچوب سیاسی برای دستیابی به توافق نهایی شکل گرفته باشد. همچنین ممکن است جمهوری خواهان در پی آن باشند که طرح پیشنهادی سناتور منندز و سناتور کرک را که بر وضع تحریم های جدید علیه ایران تاکید دارد نیز به این لایحه اضافه کنند.
  نویسنده افزوده است: این لایحه در صورت تصویب، اجرای توافق هسته ای ایران را حداقل به مدت 65 روز تعلیق خواهد کرد و همچنین اختیارات کنونی رییس جمهوری برای تعلیق برخی از تحریم های مربوط به برنامه هسته ای ایران را نیز از وی خواهد گرفت. این امر به خودی خود توافق را بر هم خواهد زد. عدم تایید توافق هسته ای ایران از سوی کنگره، حتی اگر رییس جمهوری نیز آن را وتو کند، اعتبار ایالات متحده را به شدت خدشه دار می کند و احتمال اینکه ایران به توافق پایبند بماند را نیز کاهش خواهد داد.
  کیمبال ادامه داده است: سناتور کورکر ادعا می کند که این لایحه رییس جمهوری را ملزم خواهد کرد تا به طور مستمر شهادت دهد که ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند است اما در واقع، این لایحه رییس جمهوری آمریکا را ملزم به تایید اموری می کند که احتمالا در توافق هسته ای نهایی درج نخواهد شد.
  کیمبال سپس تاکید کرد: کاملا روشن است که لایحه سناتور کورکر اگر راهبرد ایالات متحده و شرکای ما در شورای امنیت را در قبال ایران مختل نکند و روندی را که تاکنون پاسخگو بوده است بر هم نزند، در بهترین حالت مشکلات و پیچیدگی های موجود را افزایش می دهد.
  نویسنده افزوده است: راهبرد کنونی به مرحله ای رسیده است که می تواند یک تحول تاریخی شگرف را رقم بزند. برخلاف ادعاها و انتظارات غیرواقع بینانه نتانیاهو و بسیاری از اعضای کنگره، توافقی که اکنون در حال شکل گیری است بهترین گزینه موجود است. اعمال فشار بیشتر بر ایران پاسخگو نیست؛ رهبران ایران بیش از یک دهه است که در برابر فشارها مقاومت کرده اند و اینکه فکر کنیم در برهه زمانی کنونی با اعمال فشار بیشتر ناگهان متقاعد می شوند که تاسیسات هسته ای خود را برچینند، با عقل جور درنمی اید.
  کیمبال سپس هشدار داد: اگر کنگره تحریم جدید علیه ایران تصویب کند یا اندکی بعد از شکل گیری توافق هسته ای بین ایران و 1+5، آن را نپذیرد یا از اجرای آن جلوگیری کند، آمریکا مقصر بر هم زدن روند دیپلماسی شناخته خواهد شد و امکان دستیابی به راه حل دیپلماتیک نیز به شدت کاهش خواهد یافت. ایران نیز به سرعت برنامه هسته ای خود را توسعه می دهد و تحریم های بین المللی نیز شدیدا تضعیف خواهد شد. در پی آن، خطر ها افزایش خواهد یافت.
  وی سپس با اشاره به اینکه اعضای کنگره می توانند به جای ارائه این پیشنهادهای مخرب، با طرح راهکارهای سازنده به ایفای نقش در سیاست خارجی آمریکا نسبت به ایران بپردازند، نوشته است: مثلا سناتور دموکرات باربارا باکسر (Barbara Boxer) پیشنهادی مبنی بر لزوم نظارت دقیق بر روند اجرای توافق هسته ای احتمالی و پاسخ مقتضی به هر گونه عدم پایبندی ایران به مفاد توافق ارائه کرده است. بر اساس این پیشنهاد، در صورت شکل گیری هر توافقی، کنگره باید از افزایش حمایت مالی آمریکا از آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نظارت بر تاسیسات هسته ای ایران، پشتیبانی کند.
  البته کنگره نقش بسیار مهم دیگری نیز خواهد داشت: اگر ایران بر اساس توافق هسته ای جامع، تمامی اقدامات لازم را برای محدود کردن قابلیت های هسته ای خود و شفاف سازی بیشتر درباره برنامه هسته ای کنونی و گذشته اش انجام دهد، کنگره باید برای لغو دائمی تحریم هایی که آمریکا در خصوص برنامه هسته ای این کشور وضع کرده است، قانونی تصویب کند.
  داریل جی کیمبال، مدیر اندیشکده انجمن کنترل تسلیحات در پایان نوشت: اگر مذاکره کنندگان بتوانند دیدگاه های کنونی را به هم نزدیک تر کنند، توافق گروه 1+5 با ایران دستاورد بزرگی برای آمریکا و جامعه بین المللی، اسراییل و سایر شرکای ما در منطقه و همچنین پیروزی بزرگی برای اقدامات جهانی در خصوص منع اشاعه (تسلیحات کشتار جمعی) خواهد بود. کنگره باید با دقت عمل کند تا چنین توافقی را بر هم نزد.در پایگاه نشریه نشنال اینترست، درباره اقدامات اخیر سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص گفت و گوهای هسته ای تیم اوباما با ایران، به ویژه نامه 47 سناتور جمهوری‌خواه به ایران، نوشت: این اقدامات از جمله تلاش برای تصویب تحریم های بیشتر علیه ایران، طرح های بیهوده ای هستند که نه تنها برنامه هسته ای ایران را محدود نمی کنند بلکه روند پیچیده گفت و گوهای کنونی را که در مرحله بسیار حساسی قرار دارد، دشوارتر می کنند. در واقع، این طرح ها فقط راه حل دیپلماتیک موثری را که اکثریت مردم آمریکا نیز خواهان آن هستند، بر هم می زند و موجب می شود مناقشه تشدید شود.    



۲۴/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن