تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819301823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مأموريت‌هاي محيط زيست نسبت به گذشته تغيير کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۵:۳ب.ظ)
مأموريت‌هاي محيط زيست نسبت به گذشته تغيير کرده است موج - رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تصريح کرد: با وجود آنکه ماموريت هاي سازمان حفاظت محيط زيست نسبت به گذشته بسيار تغيير کرده است، اما؛ واقعيت آن است که ساختار انساني و سازماني محيط زيست در حال حاضر هيچ تناسبي با ماموريت هاي خود ندارد.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، در چهارمين جلسه شوراي راهبردي توسعه مديريت با اشاره به اهميت اين شورا، گفت: اين شورا بر اساس سياست‌هاي کلي نظام ابلاغي توسط رهبري و با مصوبه دولت تشکيل شد و دولت يازدهم با جديت پيگير بحث تحول نظام اداري است.
ابتکار افزود: براي انجام درست مسووليت‌ها، برنامه ريزي‌ها و افزايش کارايي، ناگزير بايد اصلاح ساختار نظام اداري را به صورت جدي در دستور کار خود قرار دهيم تا بتوانيم در نقش سازماني کارآمد و تاثيرگذار فعاليت‌هاي خود را ادامه دهيم.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تاکيد کرد: تعيين اولويت‌هاي برنامه سال 94 براي شوراي راهبردي و انجام تکاليف کارگروه‌ها بسيار حائز اهميت است زيرا به اين طريق مي‌توانيم آمار و نموداري از روند طي شده در هر سال و ارزيابي فعاليت‌ها و برنامه‌ها داشته باشيم.
معاون رئيس جمهور ضمن برشمردن اهميت شاخص گذاري کمي و کيفي به منظور انطباق واقعيت‌هاي محقق شده با سمت و سو برنامه‌ها و نقشه راه تعيين شده، تصريح کرد: سازمان حفاظت محيط زيست در دوره فعاليت دولت يازدهم، وظايف بسيار سنگيني را بر عهده دارد که تعيين شاخص‌ها مي‌تواند در انجام بهتر اين وظايف نقشي مؤثر داشته باشد.
وي با يادآوري رشد و گسترش مفهومي محيط زيست، تاکيد کرد: آنچه امروز در خصوص محيط زيست وجود دارد و نگاه و مباحثي که امروز در اين حوزه دنبال مي‌شود در تمام جهان بسيار متفاوت با آن چيزي است که در سال‌هاي دور گذشته وجود داشت و به همين نسبت مأموريت دولت‌ها و حيطه‌هايي که با آن سر و کار دارند نيز بسيار متفاوت و گسترده از گذشته است و ايران نيز از اين قاعده مستثني نيست.
ابتکار سيال‌ترين بخش دولت‌ها را بخش محيط زيست دانست و اضافه کرد: اين موضوع هم به دليل فهم متفاوت و وسيع تر دولت‌هاي جهان نسبت به موضوع محيط زيست و هم به دليل گسترش بحران‌هاي محيط زيستي در شرايط کنوني است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: از اين رو دولت‌ها با نگاهي متفاوت نسبت به ساختارها، توانمندي‌ها و نقش سازمان‌ها و ارگان هالي مرتبط خود با محيط زيست مي‌نگرند زيرا به خوبي از نقش و جايگاه آن‌ها در تدوين و اعمال سياست‌ها و ضوابط و استانداردهاي اين حوزه، همچنين ايجاد هماهنگي بين بخشي براي اجراي سياست‌ها و برنامه‌ها آگاه هستند.
معاون رئيس جمهور ابزارها و توانمندي و ظرفيت‌هاي موجود در نهادهاي مردمي و اجتماعي، بين المللي و ملي و فن آوري هاي نوين را از جمله مهم‌ترين بازوهاي نظارتي در حوزه محيط زيست برشمرد و گفت: از همين رو هر روز با مسووليت‌هاي سنگين تري در اين حوزه مواجه هستيم.
وي ضمن ابراز تأسف از عدم ايجاد تحول ساختاري و اداري منطبق با شرايط و مسووليت‌هاي سازمان حفاظت محيط زيست طي دوره گذشته، تصريح کرد: با وجود آنکه مأموريت‌هاي سازمان حفاظت محيط زيست نسبت به گذشته بسيار تغيير کرده است، اما؛ واقعيت آن است که ساختار انساني و سازماني محيط زيست در حال حاضر هيچ تناسبي با مأموريت‌هاي خود ندارد.
ابتکار با بيان آنکه مأموريت‌هاي سازمان حفاظت محيط زيست بسيار گسترده و وسيع است و هر روز نيز با وسعت بيشتري در مأموريت‌ها و مطالبات مردمي مواجه مي‌شود، خاطرنشان ساخت: به رغم چنين مسووليت‌هاي خطيري، سازمان حفاظت محيط زيست با ضعف‌هاي ساختاري و قدرتي بسياري مواجه است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: اگرچه براي اصلاح ساختاري و نيروي انساني تمام تلاش خود را انجام مي‌دهيم اما در حال حاضر شرايط به گونه اي است که بايد بتوانيم با اصلاح همين ساختار فعلي نيز در انجام مأموريت‌ها و وظايف خود موفق شويم.
معاون رئيس جمهور با ابراز تأسف از سرعت بالاي تخريب طبيعت و محيط زيست، تاکيد کرد: طبيعت منتظر تصميم گيري انسان‌ها نيست و در صورت عدم برنامه ريزي و مديريت درست و به موقع، نمي‌توان به بهبود شرايط محيط زيست و طبيعت کشور اميدوار بود.
وي تصريح کرد: از ابتداي آغاز به کار دولت تدبير و اميد تمام تلاش و توان خود را به کار گرفتيم تا فراتر از حطيه نظام اداري و ساختاري فعلي بتوانيم در حوزه حفظ محيط زيست و طبيعت ايران، اثرگذاري بالايي داشته باشيم.
ابتکار افزود: بر همين اساس به موازات تلاش‌هاي درون سازماني، حرکت‌هايي براي هماهنگي و همراهي سه قوا و ايجاد حساسيت نسبت به محيط زيست در ميان مديران و بخش‌هاي مختلف دولت، رسانه‌ها و نهادهاي مدني و اجتماعي، دانشگاه‌ها و ساير ارکان اجتماعي آغاز کرديم.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ابراز اميدواري کرد: با انجام اقداماتي چند لايه اي و ايجاد پيشرفت کاري درون سازماني مطابق با نقشه راه مديريتي به رغم همه کاستي‌ها، شاهد تاثيرگذاري مثبت در حوزه عمومي باشيم.
معاون رئيس جمهور تاکيد کرد: نقطه عطف تمام اين فعاليت‌ها و روندها، بيانات و رويکرد رهبري در ديدار هفته گذشته با مسئولان و فعالان عرصه محيط زيست بود که در اصل يادآوري ضرورت همکاري و همراهي قواي مختلف با مردم و ايجاد ساز و کار قدرتمند قانوني و اداري براي ساماندهي موضوع محيط زيست بود.
انکار اثرگذاري سازمان حفاظت محيط زيست در برنامه‌هاي توسعه اي کشور غير ممکن است
گفتني است در ادامه اسماعيل پور، نماينده نهاد رياست جمهوري، در اين جلسه با اشاره به اينکه سازمان حفاظت محيط زيست سازماني تخصصي و حاکميتي با سبقه 60 ساله است، تاکيد کرد: از اين رو انکار اثرگذاري اين سازمان در برنامه‌هاي توسعه اي کشور غيرممکن است.
وي افزود: از اين رو سازمان حفاظت محيط زيست بايد در ساختار، چابک و منعطف و در نيروي انساني از توانمندي، کارايي، آموزش و تخصص بالا برخوردار و تمام فرايندهاي آن در همه زمينه‌ها تعريف شده باشد.
اسماعيل پور ادامه داد: اين همان چيزي است که تلاش مي‌کنيم از طريق اصلاح ساختار اداري ميسر شود.
بر اساس اين گزارش، مديران حاضر در اين جلسه گزارشي از روند کار کارگروه‌هاي مختلف، همچنين روند اقدامات دولت اکترونيک در سازمان حفاظت محيط زيست ارائه کردند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن