تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804044259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش‌بيني مسافرت دريايي ۸ ميليون و ۴۵۰ هزار نفر در نوروز ۹۴


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۳:۵۰ب.ظ)
پيش‌بيني مسافرت دريايي ۸ ميليون و ۴۵۰ هزار نفر در نوروز ۹۴ موج - مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اينکه ۷۵ شناور با ظرفيت ۶ هزار و ۷۵۵ صندلي مسافري براي ايام نوروز به مردم خدمت‌رساني مي‌کنند گفت: سفرهاي دريايي در نوروز ۹۴ شانزده درصد رشد نسبت به سال جاري خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد سعيدنژاد، مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي در نشست خبري سفرهاي نوروزي وزارت راه و شهرسازي که صبح امروز يکشنبه ۲۴ آبان با حضور معاونان حمل و نقلي وزير راه و شهرسازي در ساختمان شهيد دادمان برگزار شد با اشاره به افزايش تعداد سفرهاي دريايي در سال‌هاي اخير گفت: مسافرت دريايي يکي از گزينه‌هاي منتخب مردم در ايام نوروز شده و آمار و ارقام سال‌هاي اخير اين موضوع را تأييد مي‌کند.
وي با بيان اينکه اين سازمان سياست خود را افزايش تجهيزات بندري و شناورهاي مسافري و بهبود عملکرد آنها قرار داده است، افزود: در يکي دو سال گذشته چهره شناورهاي مسافري تغييرات اساسي داشته و از نظر ايمني دريايي نيز در شرايط مناسبي قرار دارند.
وي با اشاره به نبود هيچ سانحه دريايي در نوروز ۹۳ علي‌رغم افزايش ميزان سفرها نسبت به سال‌هاي قبل ادامه داد: در بخش سفرهاي دريايي به سه حوزه توجه جدي داريم که شامل ارتقاي ايمني آبراه‌ها و تردد شناورهاي مسافري در آبراه‌هاي تعيين شده است و با توجه به اينکه اين مسيرها با تجهيزات الکترونيکي پايش مي‌شود، اگر شناوري تغيير مسير دهد سازمان بنادر به آن تذکر مي‌دهد ضمن آنکه شرايط جوي هر روز پيش بيني شده و اگر اين شرايط براي فعاليت شناورهاي مسافري مساعد نباشد، موقتا متوقف مي‌شود.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به نصب ۳۵ ايستگاه مخابراتي در آبراه‌ها براي ارسال پيام به شناورها و مراکز کنترل ترافيک دريايي در بنادر اظهار کرد: تلفن ۱۵۵۰ در سراسر کشور آماده پاسخگويي به مردم درباره وضعيت شناورها، آبراه‌ها و فعاليت يا توقف تردد در آنها است که مردم قبل از انجام سفرهاي خود مي‌توانند از طريق اين شماره تلفن امکان سفر خود را بررسي کنند.
وي با اشاره به ارائه مشوق‌هاي مختلف به شناورداران براي تبديل شناورهاي سنتي مسافري به شناورهاي مدرن با استفاده از تسهيلات و وجوه اداره شده سازمان بنادر و دريانوردي يادآور شد: در حال حاضر تمام شناورهايي که در طول سال در سواحل فعاليت مي‌کنند، شناورهاي نو و جديد هستند که از استانداردهاي لازم و ايمني بالا برخوردارند.
سعيدنژاد ادامه داد: ۷۵ شناور با ظرفيت ۶ هزار و ۷۵۵ صندلي مسافري براي ايام نوروز به مردم خدمت‌رساني مي‌کنند که همگي متعلق به بخش خصوصي هستند، اين در حالي است که در نوروز امسال 65 دستگاه شناور خدمات مسافري به مردم ارائه دادند که نوروز ۹۴ شانزده درصد رشد نسبت به سال جاري خواهد داشت.
وي با اشاره به فعاليت ۳۱ دستگاه لنديکرافت در نوروز ۹۴ و رشد ۳۵ درصدي فعاليت اين نوع شناورها نسبت به نوروز ۹۳ تأکيد کرد: ظرفيت شناورهاي لنديکرافت ۱۷۵۰ دستگاه خودرو خواهد بود.
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي جابه‌جايي مسافران در بازه زماني ۲۵ اسفند ۹۲ تا ۱۵ فروردين ۹۳ را ۷ ميليون و ۵۳ هزار نفر ذکر و اظهار کرد: پيش‌بيني مي‌شود، براي نوروز سال جديد ۸ ميليون و ۴۵۰ هزار نفر از طريق شناورها در بنادر شمالي و جنوبي جابه جا شوند؛ البته در طول سال ۹۳ به غير از ايام نوروز ۱۷ ميليون نفر مسافر دريايي جابه‌جا شدند.
وي اقدام ديگر سازمان بنادر و دريانوردي را ايجاد پايانه‌هاي مسافري در همه بنادر مهم کشور دانست و گفت: در اين پايانه‌ها تجهيزات ايمني امکانات رفاهي و سيستم اطلاع‌رساني صوتي و تصويري ايجاد شده است، ضمن اينکه براي ارتقاي سطح ايمني سفرهاي دريايي جليقه نجات رايگان در همه شناورها توزيع شده است.
سعيدنژاد از مردم خواست تا از شناورهاي مجاز و مورد تأييد سازمان بنادر استفاده کنند، چون استفاده از شناورهاي غيرمجاز ممنوع بوده و از فعاليت آنها توسط گارد حفاظت سازمان بنادر و نيروي انتظامي جلوگيري مي‌شود.
وي با اشاره به گسترده تر شدن سفرهاي راهيان‌نور دريايي نسبت به سال‌هاي گذشته افزود: سفرهاي دريايي تفريحي نيز در سال‌هاي اخير افزايش چشم‌گيري داشته به طوري‌که يک سوم تعداد سفرهاي دريايي تفريحي و گردشگري است.
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي از تأمين منابع بخش عمده هزينه خريد شناور از طريق تسهيلات افزود: تلاش کرديم تا مردم از سواحل زيباي شمال و جنوب استفاده بيشتري کنند تا تعداد سفرهاي دريايي افزايش يابد.
وي درباره قيمت بليت سفرهاي دريايي نيز گفت: اين موضوع در حوزه فعاليت سازمان بنادر نيست و استانداري‌ها و مسوولان محلي درباره اش تصميم‌گيري مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن