تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 21 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799795403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«تعطیلی‌ها اتفاق خوشایندی نیست»


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: «تعطیلی‌ها اتفاق خوشایندی نیست»
کارشناس و مجری برنامه‌ «تئاتر - جامعه» - از قطع این برنامه خبر داد و نسبت به اتفاقات اخیری که در رادیو «نمایش» افتاده است، انتقاد کرد.
به گزارش نامه نیوز، این مدرس دانشگاه، تصریح کرد: «تئاتر - جامعه» عنوان برنامه‌ای بود که هر هفته جمعه‌شب‌ها ساعت 22 و 30 دقیقه از رادیو نمایش روی آنتن می‌رفت. این برنامه حدود شش ماه روی آنتن رادیو نمایش بود اما با تغییرات مدیریتی اخیر، حدود دو هفته است که تعطیل شده؛ البته این اتفاق فقط به برنامه ما محدود نمی‌شود، بلکه برنامه‌های دیگری نظیر «سینما جامعه»، «نمایش‌شناخت»، «پرانتز باز» و ... که به اذعان خود مدیر محترم رادیو نمایش در جمع 21 برنامه بودند، همین اتفاق برایشان افتاده است که به نظرم بی‌انصافی است. پیش از این در برنامه «مجله تئاتر» که از شبکه 4 سیما پخش می‌شد هم کارشناس و منتقد برنامه بودم که آن هم تعطیل شد. همچنین این اتفاق در رادیو کتاب هم برای برنامه «سینمای کاغذی» ما افتاد که به نظرم این تعطیلی‌ها اتفاق خوشایندی نیست.


او توضیح داد: در «تئاتر - جامعه» کارشناس، مجری و محقق برنامه بودم. مخاطب اصلی برنامه «تئاتر - جامعه» دانشجویان بودند و همچنین دوستان تئاتری هم به این برنامه لطف داشتند. هدف بنده و دیگر همکارانم در این برنامه مطالعه تئاتر از منظر جامعه‌شناسی بود چراکه معتقدم در کل سازمان صداوسیما اصولا به مسائل میان‌رشته‌ای کم‌توجهی شده‌ است.

این کارشناس و مجری همچنین یادآور شد: ما در «تئاتر - جامعه» در هر برنامه به فراخور موضوع مطرح‌شده، یکی از اساتید مطرح دانشگاه را دعوت می‌کردیم و موضوع را کاملا علمی و مبتنی بر روش‌شناسی با وی در میان می‌گذاشتیم و سعی تیم تهیه این بود که استاد مدعو با بحث مورد نظر همخوانی داشته باشد؛ یعنی حوزه مطالعاتی و تدریس ایشان مبتنی بر برنامه ما باشد. همین سبب می‌شد مدت‌ها منتظر استادی بمانیم تا زمان کافی برای حضور در برنامه پیدا کند. تاکنون اساتیدی چون دکتر مسعود دلخواه، دکتر فرشید ابراهیمیان، دکتر سهیلا نجم، دکتر امیرحسن ندایی، دکتر سعید اسدی، دکتر صادق رشیدی، دکتر رفیق نصرتی، دکتر اصغر ایزدی جیران و ... در این برنامه حضور داشتند. پیش‌تولید و پژوهش‌های نخستین حدود شش ماه به‌طول انجامید که روزبه حسینی تهیه‌کننده و سردبیر وقت برنامه بسیار در این زمان کوشید که همه‌چیز درخور مخاطب فرهیخته رادیو عرضه شود. حتی حدود دو ماه پیش که حسینی به دلایل شخصی از تهیه‌کنندگی و سردبیری برنامه کناره‌گیری کرد، اصرار داشتم در راستای احترام به وعده‌ای که با مخاطب داشتیم، برنامه با تهیه‌کننده دیگری ادامه یابد ولی پس از شش ماه به ما اطلاع دادند که به خاطر سیاست‌های جدید سازمان صداوسیما این برنامه دیگر ضبط نشود.

وی در همین زمینه اظهار کرد: بد نیست بدانید گاه مهمانان برنامه و اساتید مدعو پس از طرح موضوع از من زمان می‌خواستند تا درباره بحث، بیشتر مطالعه کنند و این نکته با توجه به دستمزدهای پایین رادیو به اساتید بسیار بنده را شرمنده می‌کرد. خود مسئولان می‌دانند که دعوت کردن از اساتید برای چنین برنامه‌هایی چقدر کار دشواری است؛ ضمن اینکه اساتید هم برای خودشان شأنی دارند و اگر در چنین برنامه‌هایی حضور پیدا می‌کنند به خاطر علاقه‌شان است وگرنه دستمزد حضور در این برنامه‌ها خیلی ناچیز است. ما باید به این موضوع توجه کنیم که رادیو نمایش چه سیاستی برای خودش تعریف می‌کند و آیا این سیاستی که در پیش گرفته است، صحیح است؟ آیا هدف این اساسنامه نباید تغییر کند؟ آیا رادیو نمایش همیشه باید نمایش پخش کند؟ مگر برای صداوسیما شأن دانشگاه در نظر نگرفته‌اند، پس چرا باید پخش یک برنامه دانشگاهی که مخاطبان خودش را دارد، تعطیل شود؟ این اتفاق کمی بی‌انصافی است. شخصا هنوز دلیل موجهی برای حذف این برنامه‌ و برنامه‌های مشابه پیدا نکرده‌ام.

شهبازی در تکمیل این مطلب تصریح کرد: ما در تمام این مدت همراهی صمیمانه حسین قلعه‌قوند، مدیر محترم گروه جامعه رادیو نمایش را با خود داشتیم که جا دارد در همین جا از همکاری وی که واقعا پای برنامه ما ایستادند، تشکر کنم. همچنین امین رهبر که به عنوان تهیه‌کننده و سردبیر دوم به ما پیوست. ما طی مدتی که روی آنتن بودیم بازتاب‌های خوبی از طرف دانشجویان داشتیم و این برنامه برایشان جذاب بود. بسیاری از دانشجویان در دانشگاه از من می‌خواستند تا فایل صوتی برنامه را برای تحقیق در اختیارشان قرار دهم که این نکته برای من بسیار جالب توجه به‌نظر می‌رسید و ای کاش دوستان مدیر نیز قدر این فرصت را می‌دانستند که به‌راحتی از میان می‌رود. شاید برنامه ما مخاطب زیادی نداشته باشد ولی قطعا مخاطبان ویژه‌ای داشت که من بسیاری را در میان دانشجویان خودم و اساتید دیگر می‌شناختم زیرا بعد از پخش هر برنامه بخشی از زمان کلاس بنده صرف طرح موضوعات مطروحه در برنامه می‌شد.

این کارشناس و مدرس دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: دوستان تصمیم‌گیرنده خود کارشناس رسانه هستند اما بنده به‌عنوان فردی که حدود 16 سال است به کار رسانه مشغول هستم با صدای بلند اعلام می‌کنم مسلما با قطع یک برنامه‌، مخاطب هم سرگردان می‌شود. مگر ما نگران هجوم ماهواره نیستیم؟ من و همکارانم دینمان را به مبارزه با برنامه‌های سخیف ماهواره ادا کردیم و توانستیم تعدادی جوان را در ساعتی مشخص نه پای تلویزیون و تصویر که به پای رادیو بکشیم. حالا این مخاطبان را به اجبار تحویل دوستان می‌دهیم تا ببینیم با سرگردانی آنان چه می‌کنند. بی‌شک مخاطب دل‌زده راحت‌ترین راه را برمی‌گزیند که شاید آن انتخاب ماهواره باشد و این دردناک است که ما مخاطب خود را دو دستی تحویل ماهواره می‌دهیم.

وی سپس یادآور شد که بد نیست کمی تجدیدنظر کنیم و با عجله تصمیم نگیریم. گاهی تصمیم‌های از روی عجله صدمات جبران‌ناپذیری بر پیکره فرهنگ وارد می‌کند.



منبع: ایسنا


۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن