تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803581837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همنوایی دستیار ویژه رئیس جمهور با نتانیاهو


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
همنوایی دستیار ویژه رئیس جمهور با نتانیاهو
همنوایی دستیار ویژه رئیس جمهور با نتانیاهو اظهارات اخیر مشاور ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی درباره روابط ایران و عراق موجی از واکنش‌ها را از سوی محافل رسانه‌ای و سیاسی در منطقه برانگیخته است.


به گزارش فرهنگ نیوز، در حالی که ارتش عراق و کمیته‌های مردمی این کشور این روزها با حمایت‌های ویژه جمهوری اسلامی ایران توانستند گام بلندی را در بیرون راندن داعش از عراق بردارند و شهر تکریت را که از مهم‌ترین مناطق تحت کنترل تکفیری‌ها بود آزاد سازند، متأسفانه شاهد آغاز موج جدیدی از ایران هراسی از سوی رسانه‌ها و دولت‌های منطقه هستیم.

درحالی که رسانه‌های بزرگ عربی از قبیل العربیه و الجزیره همواره تلاش داشتند که جنگ ارتش عراق با داعش در مناطق سنی نشین را طایفه‌ای و حمایت‌های ایران را غرض ورزانه القا کنند؛ سخنان روز یکشنبه حجت الاسلام علی یونسی، دستیار رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی کشور را می‌توان نوعی بازی در پازل دشمن ارزیابی کرد.

علی یونسی روز یکشنبه ۱۷ اسفند در «همایش بزرگ هویت ایرانی» در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن با بیان اینکه در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست بلکه هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ماست و این مسئله هم برای امروز است و هم گذشته افزود: چرا که جغرافیای ایران و عراق غیر قابل تجزیه است و فرهنگ ما غیر قابل تفکیک است. پس ما یا باید با هم بجنگیم و یا یکی شویم.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی در ادامه با تأکید بر این‌که از منافع مردم منطقه دفاع می‌کنیم چرا که همه آنها مردم ایران هستند، افزود: همه کسانی که در فلات ایران زندگی می‌کنند مورد حمایت ما خواهند بود و از آنها در برابر خطر تحجر اسلامی، تکفیر و الحاد، سلطه عثمانی جدید، سلطه وهابیت، سلطه غرب و صهیونیستم دفاع می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت که ایران از زمان تولد جهانی بوده‌است و به صورت یک امپراطوری متولد شده‌است وی به اظهارات اخیر نخست‌وزیر اسرائیل نیز اشاره کرده و گفت: نتانیاهو صریحاً اعتراف به عظمت و نفوذ ایران کرده‌است و گرچه مدعی شده ایران ۴ کشور منطقه را بلعیده‌است اما ایران تلاش بر کمک به این کشورها داشته‌است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز دوشنبه ۲۷ بهمن گفته‌بود که "امپراطوری ایران" در حال احیا است.

همین چند جمله نسنجیده کافی بود که دوست و دشمن در برابر دولت ایران موضع منفی بگیرند. رسانه‌‎های وابسته عربی از قبیل الجزیره و العربیه با پرداختن به اظهارات یونسی، این سخنان را دلیلی بر حس استعمارگری ایران عنوان کردند. الجزیره در برنامه ویژه خبری به تحلیل سخنان یونسی پرداخت و با انتقاد شدید از اقدامات ایران در سوریه، عراق، لبنان و یمن، کشورمان را به اشغال این کشورها متهم کرد. سایت العربیه نیز با تیتر " بغداد پایتخت امپراطوری ایران" شدیدترین اتهامات را متوجه نظام جمهوری اسلامی ایران کرد.

واکنش های منفی به سخنان حجت الاسلام یونسی به حدی بود که حتی حامیان رسانه ای محور مقاومت نیز نسبت به آن واکنش نشان دادند. عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم که در حمایت از جمهوری اسلامی و محور مقاومت شناخته شده است در سرمقاله روزگذشته این روزنامه با انتقاد شدید از حجت الاسلام یونسی گفت: اگر این سخنان بر زبان یک شخصیت عادی ایرانی جاری شده بود، نیاز به واکنش نمی‌دیدم اما جایگاه حجت الاسلام یونسی مهم است.

این تحلیلگر بزرگ سیاسی جهان عرب گفت: حمایت ما از جمهوری اسلامی ایران همواره به دلیل پشتیبانی از مقاومت اسلامی بوده است اما اگر بنا باشد که ایران مانند رژیم صهیونیستی دارای ایدئولوژی استعماری باشد، کشورهای عربی نیازی به کمک جمهوری اسلامی ایران ندارند.

بازتاب اظهارات حجت الاسلام یونسی در عراق

اهمیت اظهارات دستیار ویژه حسن روحانی، زمانی مشخص می‌شود که حتی وزارت امور خارجه عراق نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد. وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای ضمن ابراز تعجب و انزجار از سخنان منسوب به علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری ایران، اعلام کرد که عراق اجازه نمی‌دهد به حاکمیت ملی آن تعرض شود.

در بیانیه وزارت خارجه که در سایت رسمی این وزارت منتشر شد، آمده است: عراق کشوری دارای حاکمیت است که از سوی خود عراقی‌ها اداره می‌شود و روابطی مثبت با کشورهای همسایه و از جمله آن‌ها ایران دارد، و اجازه نمی‌دهد که هیچ کشوری در امور داخلی این کشور دخالت و یا به حاکمیت ملی آن تعرض شود.

ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق نیز که به رابطه حسنه با جمهوری اسلامی ایران معروف است تاکید کرد که این کشور به هیچ دولت و کشوری اجازه نداده و نخواهد داد که حاکمیتش را نقض کند.

کار به جایی رسید که نماینده آیت الله سیستانی در کربلا در خطبه‌های نماز جمعه امروز که در حرم امام حسین (ع) برگزار کرد، از ادعای تسلط بر حاکمیت عراق از سوی سایر کشورها به شدت انتقاد کرد و گفت: از همکاری برادران و دوستانمان سپاسگزاریم اما این به معنای کوتاه آمدن از هویت و استقلالمان نیست و حتی نمی توانیم جزئی از اندیشه اشتباه این مسؤولان باشیم.

تدبیر دولتمردان؛ نیاز جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی منطقه

به نظر می‌رسد ذکر این نمونه ها از موج به راه افتاده علیه جمهوری اسلامی ایران که به واسطه سخنان حجت الاسلام یونسی صورت پذیرفت نشان می دهد که دولتمردان باید در ابراز نظر درباره مسائل منطقه با دقت و تدبیر بیشتری رفتار کنند. جایگاه دستیار رییس جمهور باعث شده که شخصیت های رسانه‌ای و سیاسی این سخنان را موضع دولت ایران بدانند. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها به حفظ استقلال و هویت کشورها تاکید کرده و حمایت ایران از جریان مقاومت را وظیفه ای شرعی و الهی مطرح کردند که در راستای گفتمان اصیل انقلاب اسلامی یعنی مبارزه با استکبار قرار دارد.

اگرچه حجت الاسلام یونسی در مصاحبه با شبکه ماهواره ای العالم تلاش کرد که سخنان خود را تبیین و تشریح کند اما انعکاس منفی رسانه ای اظهاراتش را جبران نکرده است. باید توجه داشت در حالی که محور مقاومت با حمایت جمهوری اسلامی ایران در حال مبارزه با جریان تکفیر و دست سازهای آمریکا و غرب است مسؤولان دولتی با اظهارنظرهای نسنجیده هزینه ای هنگفتی را برای کشور به بار نیاورند.

منبع: رسا


93/12/23 - 10:23 - 2015-3-14 10:23:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن