تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819229401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرسپولیس زیر باران سنگ و ناسزا


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



پرسپولیس زیر باران سنگ و ناسزا
پرسپولیس نمی‌خواست به مسجدسلیمان برود نه به خاطر اینکه می‌دانست 90 دقیقه یا حتی بیشتر بازیکنانش ناسزا می‌شنوند و مدام سعی دارند از سنگ و نارنجک فرار کنند. آنها می‌خواستند برای بازی النصر گابریل را داشته باشند ؛
روز نو : پرسپولیس نمی‌خواست به مسجدسلیمان برود نه به خاطر اینکه می‌دانست 90 دقیقه یا حتی بیشتر بازیکنانش ناسزا می‌شنوند و مدام سعی دارند از سنگ و نارنجک فرار کنند. آنها می‌خواستند برای بازی النصر گابریل را داشته باشند ؛بازیکنی که با آرنج حریف استخوان جمجمه‌اش شکست و کم مانده بود کور شود اما کک داور هم نگزید؛ درست مثل اتفاقاتی که طی نود دقیقه بازی رخ داد و حتی یک بار باعث نشد فغانی و همکارانش نسبت به آنها واکنشی نشان دهند.  پرسپولیسی‌ها از اتفاقات شهر مسجد‌سلیمان و بازی عجیب و غریب پنج‌شنبه ناراحتند؛ اتفاقاتی که به قول یکی از مربیان این تیم می‌تواند تبدیل به سناریو شده و فیلمش در یوتیوب قرار بگیرد و مدام کلیک بخورد!

فحاشی‌ها از هتل شروع شد
بازیکنان پرسپولیس پس از صرف ناهار و شرکت در جلسه فنی و توجیهی در شرایطی که تعدادی از طرفداران نفت مسجدسلیمان مقابل هتل تجمع کرده بودند به سختی هتل را ترک کردند.  پرسپولیسی‌ها ساعت 12:30 میهمانسرای دانشگاه آزاد را ترک کرده و با اتوبوس به استادیوم محل برگزاری مسابقه رفتند. سرخپوشان هنگام خروج از هتل با طرفداران تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان مواجه شدند و در شرایطی که مزاحمت‌هایی برای بازیکنان به‌وجود آمده بود، آنها با کمک نیروی انتظامی و مسوولان تدارکات تیم سوار بر اتوبوس شدند. طرفداران تیم نفت مسجدسلیمان بارها اقدام به شعار علیه پرسپولیس و بازیکنان کرده و از توهین‌ها و الفاظ نامناسب استفاده می‌کردند. نزدیک به یکصد و پنجاه هوادار تیم میزبان شرایط نامناسب و تاسفباری را برای تیم پرسپولیس به‌وجود آورده بودند و اگر کمک نیروی انتظامی نبود، شاید اتفاقات تلخی رخ می‌داد.

نوروزی در زمان گرم کردن گریه کرد
پرسپولیسی‌ها از همان زمان گرم کردن قبل از بازی با الفاظ زشت هواداران حریف روبرو شدند تا مشخص شود روز سختی خواهند داشت.
محمود خوردبین در این باره می‌گوید: «زمانی که بازیکنانمان برای گرم کردن وارد زمین شدند، تماشاگران به آنها فحاشی کردند، به طوری که هادی نوروزی به خاطر فحاشی به خانواده‌اش گریه کرد، این موضوع را به ناظر بازی گفتیم اما پاسخی نداد. فحاشی‌ها از گرم کردن بازیکن‌ها شروع شد تا انتهای بازی.»
وی درباره جو عجیب ورزشگاه توضیح می‌دهد: «متأسفانه شرایط ورزشگاه به هیچ عنوان مناسب برگزاری این دیدار نبود. تماشاچیان نفت مسجدسلیمان با پاره آجر به سر بازیکنان ما می‌کوبیدند، باورم نمی‌شد جو ورزشگاه اینطور باشد. افرادی در بین تماشاگران بودند که با بلندگو آنها را تحریک به فحاشی می‌کردند، حتماً کسی پشت این افراد بوده که اینقدر راحت فحاشی می‌کردند، باورم نمی‌شد تماشاگران مسجدسلیمان اینطور باشند. واقعا چطور می‌توان در این شرایط بازی کرد؟ بازیکن ما را طوری زدند که راهی بیمارستان شد. سوال این است؛ در حالی که کسی نمی‌تواند امنیت بازیکنان را تأمین کند چرا در این شهر مسابقه برگزار می‌کنند؟ »

از فحاشی با بلندگو تا هجوم به بنگر
اتفاقات زیادی در حاشیه بازی رخ داد تا پرسپولیسی‌ها با خاطره‌ای تلخ از مسجدسلیمان برگردند.  سنگ‌پراکنی‌ها از سوی معدودی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه به اندازه‌ای بود که حمید درخشان در پایان نیمه اول با برداشتن یکی از این سنگ‌ها و نشان دادن آن به داور مسابقه و ناظر بازی خواهان برخورد با این بی نظمی‌ها شد.  همچنین هنگامی که فغانی سوت پایان نیمه اول را به صدا درآورد، هواداران نفت علیه بازیکنان پرسپولیس فحاشی کردند. این فحاشی‌ها هنگامی شدت پیدا کرد که بازیکنان پرسپولیس در حال ورود به رختکن بودند و باعث شد تا هادی نوروزی، علی عسگری و سوشا مکانی نسبت به این فحاشی‌ها واکنش نشان داده و با برخی از هواداران حریف درگیری لفظی پیدا کنند.
فحاشی با بلندگوی ورزشگاه هم مورد اعتراض خوردبین قرار گرفت اما فایده‌ای نداشت. محسن بنگر و پیام صادقیان بیشترین دشنام‌ها را شنیدند بدون اینکه بدانند دلیلش چیست. سنگ پرانی‌های هواداران حریف حتی در صحنه به ثمر رسیدن گل نفت هم موثر بود و به نوعی آنها با کمک این اتفاقات دروازه سوشا را باز کردند.
در پایان بازی هم بین بنگر و یکی از افراد داخل میکس‌زون درگیری رخ داد. بعد از مصاحبه تند بنگر علیه مسجدسلیمانی‌ها یکی از افرادی که در جایگاه خبرنگاران و میکس‌زون ورزشگاه حضور داشت، در واکنش به صحبت‌های بنگر به سمت وی هجوم برد تا با این بازیکن درگیر شود که موفق نشد. البته این موضوع با وساطت افراد حاضر ختم به خیر شد. در پایان هم اتوبوس پرسپولیسی‌ها با اسکورت از ورزشگاه خارج شد.

چرا فغانی بازی را قطع نکرد؟
با اینکه هواداران مسجدسلیمانی در دقایق پایانی فغانی را به شدت تحت فشار گذاشتند و علیه او فحاشی کرده و به پرسپولیسی بودن متهمش کردند اما پرسپولیسی‌ها از قضاوت داوران فینال جام ملت‌ها فوق‌العاده شاکی‌اند. دقیقه 6 مسابقه و زمانی که مدافع نفت با آرنج به پیشانی گابریل زد و جمجمه او را شکست داور فقط اعلام خطا کرد و حتی یک کارت زرد هم به بازیکن نفت نشان نداد در حالی که می‌توانست این بازیکن را اخراج کند.
این اتفاق باعث اعتراض نیمکت نشینان پرسپولیس شد اما فغانی، علیرضا امامی فر را به اخراج از روی نیمکت تهدید کرد. پرسپولیسی‌ها از این شاکی‌اند که چرا فغانی و همکارانش با دیدن سنگ پرانی‌ها و فحاشی‌ها بازی را قطع نمی‌کردند تا جو مسابقه را کنترل کنند؟ پرسپولیسی‌ها می‌گویند داور مگر تنها مسوول قضاوت در داخل زمین است و مگر نباید اتفاقات ورزشگاه را کنترل و مدیریت کند؟ سرخ‌ها می‌گویند شدت سنگ‌پرانی‌ها و پرتاب نارنجک به حدی بود که بازیکنان امنیت نداشتند و نمی‌توانستند فوتبال بازی کنند. برای مثال در صحنه‌ای زیر پای عالیشاه نارنجک زدند و در حالی که پرسپولیس در حمله بود عالیشاه با عصبانیت توپ را به بیرون زد.
حضور افراد متفرقه کنار زمین و بی‌تفاوتی ناظر مسابقه به اتفاقات تلخ ورزشگاه باعث شد پرسپولیسی‌ها حالا تیغ تیز انتقادات را به سمت سازمان لیگ سوق دهند و حالا که یکی از بازیکنان کلیدی‌شان را در آستانه بازی فوق‌العاده حساس با النصر از دست داده‌اند این سوال را با بغض و عصبانیت مطرح کنند: «حالا خیالتان راحت شد آقای تاج؟»

پرسپولیس منتظر رای کمیته انضباطی
حسین قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس ضمن اشاره به فحاشی‌ها و اتفاقات تلخی که در ورزشگاه مسجدسلیمان رخ داد گفت: «ما منتظریم تا سازمان لیگ و کمیته انضباطی درباره اتفاقات بازی نظر خودشان را اعلام کنند. مطمئنا ناظر بازی گزارش خود را در این باره نوشته است و هر رایی که کمیته‌ انضباطی صادر کند، قبول می‌کنیم. البته باید این را هم یادآور شوم که در اکثر ورزشگاه‌های ایران چنین اتفاقاتی برای پرسپولیس رخ می‌دهد و بازیکنان مورد فحاشی قرار می‌گیرند ولی در بازی پنج‌شنبه فحاشی‌ها بیش از حد بود و حتی در مواردی آجر و سنگ به سمت بازیکنان پرتاب شد.»


بهروان: پرسپولیسی‌ها آستانه تحملشان را بالا ببرند!رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: «باید گزارش ناظر و داور بازی به دستمان برسد تا بتوانیم تصمیم گیری کنیم. اگر گزارش‌ها مبنی بر رخ دادن تخلف باشد، قطعا پرونده را برای برخورد به کمیته انضباطی ارجاع می‌دهیم.»
بهروان درباره صحبت‌های پرسپولیسی‌ها درباره اینکه سازمان لیگ باید به خاطر به تعویق نیفتادن بازی پاسخگو باشد، گفت: «من یک سوال دارم؛ مگر برای اولین بار است که این اتفاقات در ورزشگاه‌ها رخ می‌دهد؟ ما همه اتفاقات را بررسی می‌کنیم و اگر تخلفی رخ داده باشد، برخورد می‌کنیم اما واقعا باید پاسخگوی چه چیزی باشیم؟ از پرسپولیسی‌ها نیز می‌خواهم آستانه تحمل خود را بالا ببرند و این اظهارنظرها را مطرح نکنند.»
رییس کمیته مسابقات لیگ برتر درباره اینکه پرسپولیسی‌ها گفته‌اند بلندگوی ورزشگاه در اختیار هواداران نفت مسجدسلیمان بوده گفت: «چنین چیزی از نظر قانونی ممکن نیست اما اگر این اتفاق افتاده باشد، قطعا برخورد می‌کنیم. اگر اتفاقاتی که گفته می‌شود درست باشد، هیات فوتبال خوزستان باید پاسخگو باشد و نظر بدهد که چرا این مسائل رخ داده است.»




تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن