تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798319393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد خوش‌ آمدگویی «آناهیتا» به گردشگران فومن / قلعه‌رودخان و ماسوله آماده پذیرایی شدند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
خوش‌ آمدگویی «آناهیتا» به گردشگران فومن / قلعه‌رودخان و ماسوله آماده پذیرایی شدند
مجسمه بی‌نظیر و معروف آناهیتا در کنارگذر شاهراه دو قطب گردشگری تاریخ ایران و گیلان «ماسوله و قلعه‌رودخان» انتظار گردشگران را می‌کشد.

خبرگزاری فارس: خوش‌ آمدگویی «آناهیتا» به گردشگران فومن / قلعه‌رودخان و ماسوله آماده پذیرایی شدند



به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، این شهرستان با داشتن مجسمه‌های بی‌نظیر و زبانزدی مانند مجسمه چهار دختران، کودکان بازیگوش و خوشحال، شکاربانان، گوزنان، طاووس، آناهیتا، میرزا کوچک جنگلی، مشاهیر شهر، کلوچه فومن و ... به شهر مجسمه‌ها شهرت دارد.
آناهیتا یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های فومن است و به روایت اوستا آناهیتا زنی آزاده‌نژاد و شریف که قهرمانان او را می‌‌ستایند و به عنوان مظهر پاکی‌های ایران باستان، زنده و شاداب در یکی از میدان‌های اصلی شهر ایستاده است. آناهیتا «ایزد آب» در ایران باستان یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ایزدان آریایی و آیین زرتشت بوده‎ و در باور ایرانیان باستان الهه آب، فرشته نگهبان چشمه‌ها و باران و نماد باروری، عشق و دوستی نامیده می‌شود.
این مجسمه در کنار گذر شاهراه فومن به طرف دو قطب گردشگری و تاریخ ایران یعنی ماسوله کهن و دژ تاریخی قلعه‌رودخان قرار دارد به طوری که هر گردشگری که به طرف یکی از این دو قطب بی‌‌همتای گردشگری روانه شود این مجسمه بی‌نظیر را نیز مشاهده می‌کند و بدون تردید برای گرفتن عکس یادگاری با آن ترغیب می‌شود و کلوچه‌های سنتی عرضه شده در اطراف میدان را برای نزدیکان خود به ارمغان می‌برد.
فومن تا تاریخ 980 هجری قمری مرکز فرمانروایی غرب گیلان بود و با گذشت زمان و حوادث مختلف قدمت تاریخی خود را حفظ کرده و هرساله پذیرای گردشگران ایرانی و خارجی زیادی است. مجسمه بزرگ اسطوره‌ای آناهیتا که نظر همه را به خود جلب می‌‌کند سال‌های متمادی است که سوار بر اسبان سفید و مشعل به دست در میدان شهدای فومن به سمت دو قطب گردشگری فومن همراه با مسافران این شهر می‌تازد.
آناهیتا در بین مجسمه‌های فومن که هر کدام نمادی را به تصویر می‌‌کشند، به اسطوره‌های بسیار دور ایران باز می‌گردد و چنان اصالتی دارد که نمی‌توان او را نادیده گرفت.
این مجسمه بی‌نظیر در هیچ جای ایران نیست و متعلق به فومن است، بسیاری از مجسمه‌های باستانی فومن درون پارک کودک این شهر قرار دارند که در کنار درختان تنومند بسیار فضایی دلنشین و مطبوع همراه با آرامش را به مهمانان خود هدیه می‌دهد.

فومن شهر گل‌آقای ایران
گردشگرانی که به دیار حضرت آیت‌الله بهجت فومنی(ره) سفر می‌کنند می‌توانند در ورودی این شهر برای ساعاتی خستگی گردراه را در این فضا از تن خسته خود برهانند و در پارک زیبا و دلنشین شهر لحظاتی را کنار خانواده سر کنند و با مجسمه‌های آن عکس یادگاری بگیرند و برای حرکتی دوباره به سوی دو قطب گردشگری جهانی فومن یعنی ماسوله و قلعه‌رودخان بروند.
شهر گل آقا ایران «کیومرث صابری فومنی» در کنار جاذبه‌های تاریخی و چشم‌نواز دارای فرهنگ غنی و صنایع دستی و شیرینی‌جات محلی بسیاری بوده که آنها را به ارمغانی برای ایرانیان و جهانیان مبدل کرده است.
یکی از معروف‌ترین سوغات فومن کلوچه سنتی و رشته‌خشکار این شهر است که کمتر کسی را سراغ داریم یک بار در جایی از رنگ و بو مزه لذیذ آنها نگفته باشد.
گردک، حلوا کنجدی، کاکا، عسل حلوا، خرکاره دریج و... از شیرینی‌های خوشمزه دیگر فومن هستند که ساخت و تولید آنها بیشتر در شهر تاریخی ماسوله رواج دارد و در گذر از کوچه‌های باریک و گرم ماسوله رایحه وصف نشدنی شیرینی‌ها توجه شیرینی‌ها را به خودش جذب می‌کند.
شهرهای گیلان از دیرباز دارای بازارهای محلی و هفتگی هستند و فومن نیز از این امر مستثنی نیست. در روزهای سه‌شنبه محلی‌ها و روستاییان فومن محصولات محلی دامی و کشاورزی و...خود را برای عرضه به مردم و شهرنشینان وارد شهر می‌کنند و با قیمتی مناسب به فروش می‌رسانند. وجود 600 هنرمند صنایع‌دستی در فومن/آمادگی ماسوله و قلعه‌رودخان برای پذیرایی از مسافران
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فومن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به وجود 600 هنرمند صنایع‌دستی در این شهرستان اظهار کرد: این هنرمندان در صنایع‌دستی گلیم، قلاب بافی، 5میل، عروسک‌بافی، چموش‌دوزی، چاقوسازی، حصیر، صنایع چوبی و ... فعالیت دارند. محمدعلی حسینی‌نصب، با بیان اینکه منطقه نمونه گردشگری قلعه‌رودخان و شهر تاریخی ماسوله آماده پذیرایی از گردشگران است، گفت: در فومن با شیرینی‌جات، صنایع و غذاهای محلی از مسافران و مهمانان پذیرایی می‌شود. وی از وجود 7 هتل و 232 مسافر کاشانه و چهار مجتمع گردشگری و هشت رستوران بین‌راهی در فومن خبر داد و افزود: 600 تخت برای پذیرایی از مسافران در هتل‌های فومن وجود دارد.
این مسئول خواستار اخذ پروانه مسافر کاشانه‌ها شد و تصریح کرد: با ساماندهی خانه مسافرها آمارها و خدمات‌دهی به مهمانان مطلوب‌تر می‌شود.
حسینی‌نصب با تصریح بر افتتاح هتل مزرعه معین در سال آینده متذکر شد: با افتتاح این هتل 200 تخت بر ظرفیت هتل‌های فومن افزوده می‌شود.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فومن را آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی بیان کرد و گفت:سال گذشته 358 هزار و 842 نفر در فومن اقامت کردند و فومن شهر هفتم گیلان در امر اقامت شبانه مسافر در گیلان بود.
یکی از شهروندان فومن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: فومن رنگ و بوی آمادگی پذیرایی مانند هر سال از گردشگران میلیونی را به خودش گرفته است.
فتوحی با بیان اینکه فومن دارای دو قطب گردشگری بی‌نظیر است تصریح کرد: گردشگران می‌توانند با سفر به این شهرستان آثار خارق‌العاده را از نزدیک مشاهده کنند و چند روزی را در فومن اقامت داشته باشند.
انتهای پیام/2300/و30

93/12/23 - 08:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن