تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821178717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهره پیمان شکنانه آمریکا را به دنیا نشان دادیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: امام جمعه موقت تهران: چهره پیمان شکنانه آمریکا را به دنیا نشان دادیم خبرگزاری پانا: خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه پیروز مذاکرات ملت بزرگ ایران است٬ گفت: در این یکسال و اندی چهره پیمانشکنانه آمریکا را به دنیا نشان دادیم.
۱۳۹۳ جمعه ۲۲ اسفند ساعت 14:43

خبرگزاری پانا+سید احمد خاتمی+امام جمعه تهران

به گزارش پانا، آیت الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران٬ با بیان اینکه همه ما در این دنیا مسافر هستیم گفت: غیر از ذات مقدس ربوبی همه ما در این دنیا مسافریم و ماندنی نیستیم همانطور که حضرت علی (ع) در نهج البلاغه فرمود کسی که یادش باشد سفرش طولانی است٬ خودش را آماده می‌کند معنای این جمله این است که ما در این دنیا مسافریم و همه رفتنی هستیم.
خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: این سفر طولانی هم سفری است که رفتن دارد اما برگشتن ندارد. مولایمان می‌فرماید برای این سفر طولانی خودتان را آماده کنید توشه این راه تقواست و جمع آوری بهترین توشه برای این رعایت حریم ذات الهی است.
وی با بیان اینکه در خطبه اول سخن از سبک زندگی دینی در عرصه اجتماعی داشتیم و در این هفته می‌خواهیم در خصوص اصل مساوات در زندگی اجتماعی صحبت کنیم٬ گفت: از نکات مهم تاکید روی زندگی اجتماعی و همدردی با دیگر مسلمانان است.
خاتمی اذعان داشت: از سنت‌های حسنه ملت ما یادواره‌های شهیدان است که این یادواره‌های باید هر چه با شکوه‌تر ادامه پیدا کند. امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا همانطور که مقام معظم رهبری همواره تاکید نموده‌اند٬ کمتر از شهادت نیست.
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به بیستمین سالگرد ارتحال حاج احمد خمینی٬ افزود: در سالگرد ارتحال حاج احمد خمینی که امین امام بود و خدمات قابل توجهی به نظام اسلامی کرد٬ هستیم. ایشان کسی بودند که در تثبیت ولایت نقش بسزایی را ایفا کردند. به روح ایشان، برادر، پدر، مادر بزرگوارشان و برای همه این عزیزان از خداوند طلب مغفرت و علو درجات داریم.
وی خاطر نشان کرد: به ارتش و نیروهای مردمی عراق که انصافا پیشروی‌های خوبی در استان صلاح‌الدین داشتند تبریک می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم تا قدرتی به آن‌ها بدهد که بتواند ریشه داعش را در عراق از بین ببرند و مطمئن باشند خدا به آن‌ها کمک می‌کند. ایران اسلامی دولتی است که در عرصه مبارزه با تروریست‌ها آنگاه که کشورهای مستکبر ذره‌ای کمک نکردند، در صحنه‌های مختلف به کمک عراق آمد.
خاتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران به همه مرزهای بین‌المللی ایران احترام می‌گذارد و به تمام مرزهای خارجی تا آنجایی که بتواند کمک کرده و خواهد کرد به غیر از رژیم جعلی غاصب صهیونیستی. بنابراین برادران عراقی ما بدانند ما همراه‌شان هستیم تا بتوانند برای حفظ عراقی سرافراز و سربلند تلاش کنند.
وی با اشاره به روند مذاکرات اظهار داشت: روز یکشنبه دور جدیدی از مذاکرات شروع می‌شود و تاکید من نیز در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری است که تیم مذاکره کننده را امین خود خواندند و فرمودند من نگران یک سری از حقه بازی‌ها ومکاری طرف مقابلمان هستم.
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: طرف مقابل اگر پیروز شود هیچ اصل و پیمانی سرش نمی‌شود. همین دیروز اوباما تحریم‌های بیست ساله ایران را تمدید کرد و این یعنی آن‌ها اخلاق سیاسی ندارند و ما نمی‌دانیم آینده مذاکرات چه می‌شود. الان پیروز مذاکرات ملت بزرگ ایران است زیرا در این یکسال و اندی چهره مکار وپیمانشکنانه آمریکا را به دنیا نشان دادیم.
خاتمی افزود: اینکه بعضی‌ها می‌گفتند این ما بودیم که همیشه بهانه دست آمریکا می‌دادیم، حال در این یکسال و نیم بهانه‌ای دست آن‌ها ندادیم٬ اما باز طرف مقابل نشان داد که شیطنت در ژن دولتمردان آمریکایی نهفته است. بنابراین بار دیگر سخن اول رهبر انقلاب را تایید کرد که آمریکا شیطان بزرگ است و دنیا فهمید که آمریکا با هویت اسلامی ما درگیر است اما شما ملت بزرگوار ثابت کردید که خسته نمی‌شوید و این دشمن است که خسته خواهد شد.
وی تاکید کرد: صحبت‌های مقام معظم رهبری را در دیداری که مسئولان محیط زیست با ایشان داشتند و تاکید ویژه مقام معظم رهبری بر حفاظت از محیط زیست این را تکلیف می‌کند که مسئولان در این رابطه ذره‌ای نباید کوتاه بیایند و مجلس شورای اسلامی حتما باید رهنمودهای رهبری را به قانون تبدیل کند.
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: فرمایش‌های مقام معظم رهبری در دیداری که دیروز مجلس خبرگان با رهبری داشتند٬ هدف تحقق همه اهداف اسلام ناب محمدی است همانطور که ایشان فرمودند اسلام هراسی بیگانگان دراین نهفته است که آن‌ها از اسلام زنده می‌ترسند زیرا که جلوی ظلمشان را می‌گیرد.
خاتمی با بیان اینکه سال نو نزدیک است و صدای پای بهار را می‌شنویم٬ اظهار داشت: یکی از سنت‌های خوب ما صله رحم، ‌نظافت، ‌کینه‌زدایی، دیدار اقوام و به خصوص بزرگان است که اسلام هیچ مخالفتی با آن ندارد منتها یادمان باشد که شاد بودن به معنای شکستن خطوط قرمز خدا نیست چه بسا یک شادی ممکن است پشیمانی ابدی در پی داشته باشد.
وی ادامه داد: از نکات مهم آتش بازی آخر سال است چیزی که هیچ منشایی ندارد. از منظر حقوقی این آتش بازی تجاوز به حقوق دیگران و از منظر شرعی نیز حرام است٬ زیرا در خیلی از مواقع همین عید‌ها به علت سهل‌انگاری تبدیل به عزا شده است.
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران خاطر نشان کرد: امسال عید ما زمانی است که بچه‌های فاطمه (س) عزادارند و انشاله حریم فاطمه و اهل بیت (ع) را نگه داریم٬ زیرا هر کس حرمت آن‌ها را نگه داشته٬ عاقبت بخیر شده است.
وی با اشاره به هفدهمین اجلاس مجلس خبرگان بیان کرد: ما به انتخابات جایگزینی رئیس سابق مجلس خبرگان آیت‌الله مهدوی کنی که به حق مصداق عالم ربانی بود و انتخاب آیت‌الله یزدی که مبارزه با طاغوت و تبعیدهایی که داشتند و همچنین ولایتمداری ایشان از افتخارات بزرگشان است احساس خرسندی می‌کنیم.
خاتمی با بیان اینکه هشت دوره از اینکه ریاست و هیات رئیسه را برعهده دارد٬ می‌گذرد٬ اذعان داشت: در هیچ دوره‌ای به این حد بداخلاقی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها ندیدیم بلکه آن‌ها باید بدانند که پیش‌بینی‌هایشان خلاف در آمد. اعضا ی خبرگان افرادی پخته هستند که دوران جوانیشان گذشته٬ بنابراین تمام رای‌ها را با تدبیر و تجربه می‌دهند.
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: خبرگان در هیچ جریان و جناحی شرکت ندارد. این انتخابات با صمیمت و آرامش برگزار شد و کاندیدای محترمی که رای نیاورد در همان لحظه به کاندیدایی که برگزیده شد تبریک گفت ومی خواهیم که این صمیمت و آرامش را در انتخابات پیش روی مجلس و ریاست جمهوری ببینیم.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن