تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819011928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست از اوباما برای برخورد با نویسندگان نامه |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: درخواست از اوباما برای برخورد با نویسندگان نامه
نامه اخیر 47 سناتور آمریکایی به رهبران ایران بازتاب های زیادی در فضای مجازی به ویژه در آمریکا داشته است.
کد خبر: ۴۸۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۱ - 13 March 2015


یک رسانه آمریکایی نوشت: نامه اخیر 47 سناتور آمریکایی به رهبران ایران بازتاب های زیادی در فضای مجازی به ویژه در آمریکا داشته است.


به گزارش ایرنا، این منبع خبری پنجشنبه شب گزارش داد: برخی حتی امضای طوماری را آغاز کرده اند که از دولت باراک اوباما می خواهد به دلیل آنچه آن ها زیر پا گذاشتن قانون خواندند، با این سناتورها برخورد شود.


از سوی دیگر، برخی نظرسنجی ها نشان می دهد افکار عمومی آمریکا با نامه این گروه از سناتورهای جمهوری خواه همراه و موافق نیست.


شاید یکی از جدی ترین واکنش هایی که در فضای مجازی و رسانه ای به این موضوع مطرح شده، از سوی روزنامه دست راستی دیلی نیوز در نیویورک باشد که خود البته از منتقدان دولت باراک اوباما است.


این روزنامه در گزارشی از نامه این گروه از سناتورهای جمهوریخواه انتقاد کرده و با چاپ تصاویر امضاکنندگان اصلی این نامه در نوشته ای در پایین آن از واژه خائن استفاده کرده است و آن را با حروف درشت چاپ کرده است.


در همین میان، تبادل پیام بین سناتور تام کاتن تهیه کننده این نامه و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در شبکه های اجتماعی توجه های بسیاری را در میان کاربران فضای مجازی به خود جلب کرده است.


سناتور کاتن پس از انتشار این نامه در پیامی توییتری خطاب به ظریف گفته بود که نسخه ترجمه شده این نامه به فارسی هم موجود است وزیر امور خارجه ایران نیز در پاسخ گفت این هم نسخه انگلیسی پاسخ من است.


نکته دیگر، نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست بود که نظر مخاطبان خود را درباره این نامه سناتورهای جمهوریخواه به رهبران ایران پرسیده بود. 93 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که این 47 سناتور از خط عبور کرده اند و نباید چنین کاری می کردند.


این در حالی است که مقام های ارشد دولت آمریکا پیشتر از ارسال چنین نامه ای انتقاد کرده اند. در آخرین مورد، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشستی با نمایندگان سنا در واشنگتن گفت، کنگره اختیار تغییر هرگونه توافق احتمالی اتمی با ایران را نخواهد داشت.


جان کری روز چهارشنبه در نشست سنا با تاکید بر این که نامه این گروه از سناتورها برای او کاملا غیرقابل باور بود، گفت در 29 سالی که در سنا بودم هرگز پیشنهادی برای امضای چنین نامه ای را نه شنیده و نه دیده بودم.


پیشتر، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در روز دوشنبه در مورد سرنوشت توافق احتمالی در مذاکرت هسته ای هشدار داد که نتیجه کار آن ها همان هدفی است که تندروهای ایران دنبال می کنند. اوباما از این حرکت جمهوریخواهان به عنوان یک ائتلاف نامتعارف با تندروهای ایران انتقاد کرد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن