تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798677148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست20 استاد دانشگاه خرمشهر از وزیرعلوم برای برکناری رییس دانشگاه


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



درخواست20 استاد دانشگاه خرمشهر از وزیرعلوم برای برکناری رییس دانشگاه
روز نو :  20 استاد دانشگاه علوم و فنون درياييخرمشهر از وزیرعلوم خواستار برکناری رییس این دانشگاه شدند.
به گزارش روزنو ، متن این نامه به شرح زیر است:                                                                                        
جناب آقای دکتر  فرهادی 
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
سلام علیکم
     احتراما" ضمن ابراز مسرت از انتصاب شایسته حضرتعالی بسمت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به استحضار میرسانیم که دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر يك دانشگاه تخصصي کشور در زمينه علوم دريايي است. بدلیل نیاز کشور و عدم وجود دانشگاهی با تخصص مشابه در منطقه، این دانشگاه سالها پیش از سوی هیات وزیران بعنوان یک دانشگاه بین المللی شناخته تا بدين وسيله علاوه بر ايجاد موقعيت علمي شایسته، بتواند با جذب دانشجو در منطقه، فرهنگ ايراني اسلامي را نيز در منطقه رواج دهد.  تا سال 1385 مسئولين اين دانشگاه محروم و کم برخوردار گام هاي خوبي را در راستا ی پیشبرد اهداف علمی انجام دادند تا جاييكه درآن سال رتبه برتر پژوهشي را در كشور كسب نمود. متاسفانه از زمان انتصاب آقای دکتر صدری نسب بعنوان معاون اداری مالی دانشگاه و خصوصا در زمان ریاست وی شاهد کند شدن آهنگ رو به رشد دانشکاه هستیم. ایشان فردي بسیار جاه طلب بوده که با سوء استفاده از مسئوليت خود و بکارگیری آشنایان در مسئولیت ها در دانشگاه فضای امنیتی حاکم کرده است که این مسئله منجر به از میان رفتن انگیزه فعالیت آموزشی و پژوهشی و ایجاد جو یاس و دلسردی در دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه گردیده است. علاوه برآنکه نامبرده اینکه هم اکنون عضو هیات علمی تمام وقت گروه محیط زیست دانشگاه تهران میباشد ضعف مدیریت ایشان باعث شده که بسیاری از اساتید با تجربه و موثر در سالهای اخیر تصمیم به ترک این منطقه و دانشگاه محروم بگیرند. از مهمترین موارد سوء مدیریت نامبرده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1- کنار گداشتن افراد با سابقه از مدیریت، منزوی کردن نیرو هاي ارزشي و دلسوز، استفاده از افراد وابسته کم تجربه، بازنشسته و بعضا دانشجو در پستهای حساس دانشگاه نظیر معاونت اداری مالی و آموزشی دانشگاه ، ریاست واحد پردیس و پژوهشکده علوم دریایی، انحصاری و گردشي كردن پستها بين افراد خاص و نزديك عليرغم وجود افراد شايسته تر و دلسوزتر. 
2- امنيتي كردن شديد فضاي دانشگاه مغاير با شئونات اخلاق اسلامي و حقوق شهروندي، و ترويج جو خبرچيني و تملق در دانشگاه 
3- تحمیل نظرات خود به کلیه شوراهای دانشگاه و میدان دادن به افراد متملق و فرصت طلب.
4- انحصاری کردن طرح های پژوهشی درون و برون دانشگاهی برای خود و افراد نور چشمی و جلوگیری از سایرین در مشارکت.
5- بی احترامی به اعضای هیات علمی و جریمه کردن آنان بدون اطلاع قبلی از طریق کسر کردن مبالغی از گرانت و يا حقوق ماهيانه، جلوگیری از شرکت آنان در کنفرانسها و عدم پرداخت حق ماموریت.
6- حاکم کردن جو امنیتی در دانشگاه به کمک حراست و پرونده سازی گسترده برای اعضای هیات علمی،کارمندان و حتی دانشجویانیکه به هردلیل با مواضع ایشان موافق نیستند. تلاش در سياسي جلوه دادن مطالب قانوني آنان، ايجاد جو رعب و وحشت در دانشگاه با سوء استفاده از ابزارهايی مانند جذب، پايه، حضور و غیاب ، پژوهانه، و تجسس در امور شخصي اعضاي هيأت علمي
7- جلو گیری و به تاخیر انداختن تبدیل وضعیت و ارتقای عمودی اعضای هیات علمی علیرغم اینکه تعدادی از آنان از پژوهشگران برتر استانی هستند.
8- منزوی کردن و دفع اعضای هیات علمی بورسیه بویژه در رشته فیزیک دریا، جلوگیری از دادن کلاس به اعضای هیات علمی منتقد و اتلاف انرژی و زمان نیرو های علمی دانشگاه.
9- در انحصار گرفتن بودجه دانشگاه و عدم تخصیص بودجه به دانشکده ها.
10- عدم موفقیت در جذب بودجه و بی توجهی به تجهیز برخی از آزمایشگاهها (از جمله آزمایشگاههای آلودگی و شیمی دریا) علیرغم داشتن دانشجوی تحصیلات تکمیلی در رشته مربوطه. (براي نمونه از حدود سه سال پيش مبلغ 8 ميليارد ريال جهت خريد تجهيزات آزمايشگاهي اختصاص داده شده بود، كه تا كنون اقدامي جهت خريد آنها بعمل نيامده است). بیشتر خرید تجهیزات آزمایشگاهی و هزينه اعتبارات دانشگاه بر اساس رابطه و میل شخصی صورت می گیرد (همانند ازمایشگاه فیزیک دریا و یا ازمایشگاه خیس و  شيلات).
11- حضور كمرنگ در دانشگاه بدليل اسكان در اهواز (تقريبا دو روز در هفته). ایشان حدود 8 سال است بجاي اسكان در كوي اساتيد دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر، در منزل سازمانی دانشگاه در اهواز زندگی میکنند. در سالهای اخیر عهده دار سمت ریاست منطقه 6 دانشگاههای آزاد بوده و بطور دایم نیز به دانشگاه تهران انتقال یافته اند.
12- اهمیت ندادن به نظر اعضای هیات علمی درمورد مسایل آموزشی و پژوهشی دانشگاه. در طی دوران ریاست ایشان غیر از جلسه ای در چند ماه اخیر هیچگونه نشستی با اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه نداشته است و به موارد مطرح شده درجلسه برگزار شده نیز ترتیب اثری داده نشده است.
13- عدم پیگیری مسایل و مشکلات و مطالبات اعضای هیات علمی و کارمندان.
14- جلو گیری از ادامه تحصیل اعضای هیات علمی مربی شایسته و سختكوش و موافقت با تحصیل افراد نزدیکتر به خود. 
15- به تعویق انداختن تعمدی مطالبات مستخدمین، عدم اعطای حق مسکن، انتقال آنها به دیون و عدم احساس مسئولیت در پرداخت آنها. 
16- تفسیر به رأی قوانين، مقررات و آئين نامه ها . از اين حربه براي جلوگيري از جذب، اعطاي پايه، و ارتقاي اعضاي هيأت علمي در كميته هاي دانشكده و دانشگاه كه خود رياست آنها را بعهده دارد، استفاده مینماید. 
17- استفاده ابزاری از بسیج اساتید برای احراز پست مدیریت و کنارزدن نیرو های علمی  
18- عدم اطلاع رسانی به اعضای هیات علمی در مورد خرید یک واحد ساختمان برای دانشگاه در تهران و استفاده شخصی از ان و فراهم نكردن امكان استفاده از اين واحد براي ساير همكاران كه به دليل  پيگيري كارهاي اداري خود در وزارت خانه مجبور به عزيمت به تهران هستند.
19- عدم اجراي عدالت و رعايت نوبت در اعطاي واحدهاي مسكوني دانشگاه به اعضاي هيات علمي و اولويت دادن به افراد نزديك به خود و خودداري از تعميرات اساسي منازل مسكوني اساتيد و تبعيض قايل شدن در نوسازي آنها
20- استفاده شخصي از اموال دانشگاه از طريق اختصاص وسايل نقليه جهت تردد خود و معاونين به شهر اهواز در صورتيكه ايشان قاعدتا" بايستي همراه با ساير اعضاي هيات علمي دانشگاه در خرمشهر سكونت داشته باشند
21- مخفي نگه داشتن بازديد مسئولان ارشد وزارت علوم از دانشگاه و برگزاري جلسات پنهان و پشت درهاي بسته با آنان و شركت دادن گزينشي و هماهنگ شده افراد خاص در جلسات مذكور، جالب است بعد از اتمام جلسات و بازگشت مسئولان وزارت، حضور آنان در سايت دانشگاه اعلام مي شود.
22- عدم احساس مسئوليت در فراهم نمودن دفتر كار و امكانات اداري براي اعضاي هيات علمي جوان و تازه استخدام و سرگرداني آنها در محيط كار
23- سرگردانی اعضای هیات علمی در انجام کارهای اداری بخصوص در روند جذب بدلیل عدم آشنایی مدیران انتصابی ایشان به قوانین و مقررات 
24- بی تفاوتی و عدم احساس مسئولیت در تامین امکانات، تسهیلا ت رفاهی و ارائه خدمات اجتماعی مطلوب به اعضای هیات علمی و پرسنل دانشگاه 
25- توزیع غیر عادلانه و نابرابر اختیارات بین مدیران (بعضی از مدیران عملا صوری و نمایشی بوده و اختیار و استقلال لازم در انجام امور تحت اشراف خود را ندارند)
بدینوسیله امضا کنندگان این نامه ضمن نگرانی از وضعیت فاجعه بار دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و ابراز ناراحتی و انزجار از مدیریت غیر مسئولانه ریاست محترم کنونی دانشگاه، از حضرتعالی عاجلانه و دلسوزانه تقاضا داریم ضمن صدور دستور رسیدگی؛ در راستای بهره مندي از تغييرات مديريتي در دولت تدبير و اميد و جامه عمل پوشاندن به پیام انتخابات 24 خرداد هرچه سریعتر نسبت به تغییر ریاست این دانشگاه اقدام فرمایید تا یکبار دیگر شاهد فضای نشاط و امید و زدودن غبار یاس و بی انگیزگی در دانشگاه محروم خرمشهر باشیم. ضمنا در صورت نياز به ارائه توضيحات بيشتر و ذکر مصداق و مستندات برای تک تک موارد مطرح شده، متمنی است دستور فرماييد تا با تعيين وقت ملاقات، نمايندگاني از اعضاي هيأت علمي دانشگاه حضورا" خدمت برسند. پیشاپیش از مساعدت حضرتعالی کمال تشکر را داریم.


قابل ذکر است تعدادی از امضا کنندگان این نامه اعضای هیات علمی جوان پیمانی و بعضا" بورسیه هستند که آقاي دكتر صدري نسب ریاست محترم دانشگاه پس از آگاهي از محتواي نامه بصورت غير مستقيم تهديد كرده اند كه قرارداد آنان  لغو خواهد گرديد.


و الله خير ناصر و معين
جمعی از اساتيد دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر


رونوشت به:
-استانداری محترم خوزستان
-نماینده معزز ولی فقیه در استان خوزستان 
- رئیس محترم مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- نماینده محترم مردم شریف خرمشهر 
- مدیریت محترم حراست استان خوزستان
-مدیریت محترم اداره اطلاعات استان خوزستان




نام امضا کنند گان:


1-آقای دکتر احمد سواری
2-آقای دکتر  حسین ذوالقرنین
3- آقای دکتر سید ناصر سعیدی
4- آقای دکتر فواد بوعذار
5- آقای دکتر عامر کعبی
6- آقای دکتر یداله نیکپور
7- آقای دکتر عبدالعلی موحدی نیا
8- سرکار خانم دکتر  بیتا ارچنگی
9- آقای دکتر ابراهیم رجب زاده
10- آقای دکتر سید محمد باقر نبوی
11- آقای مهندس اصغر رشنودی
12- آقای مهندس سید حسین خزاعی
13- آقای دکتر علیرضا صفاهیه
14-آقای دکتر ناصر الهی
15- سرکار خانم دکتر فایده الهی
16- آقای دکتر سهراب دادالهی
17- آقای دکتر سید صدرالدین مقامی
18- آقای دکتر سعید کیوان شکوه
19-آقای دکتر مهدی بهداروندی
20- آقای مهندس حسین پاشا زانوسی...که بعدا" تحت تهدید امضا خود را پس گرفت(لیست امضاء مشاهده شود)








تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1338]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن