تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802404957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی در عشق‌آباد: حجم مبادلات ریلی ایران و ترکمنستان به 3 برابر افزایش می‌یابد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: روحانی در عشق‌آباد:
حجم مبادلات ریلی ایران و ترکمنستان به 3 برابر افزایش می‌یابد
رئیس جمهور ایران گفت: در دیدارها و مذاکرات امروز تصمیم گرفته شد حجم مبادلات ریلی بین ایران و ترکمنستان 3 برابر و حجم مبادلات جاده‌ای نیز به 2 برابر افزایش یابد.

خبرگزاری فارس: حجم مبادلات ریلی ایران و ترکمنستان به 3 برابر افزایش می‌یابد



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، رؤسای جمهوری ایران و ترکمنستان امروز در نشستی با خبرنگاران از گسترش بیش از پیش همکاری‌های تهران-عشق‌آباد و فصل تازه‌ای در روابط دو کشور سخن گفتند.
«حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در این نشست خبری که پس از نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و ترکمنستان برگزار شده بود، با ابراز خوشحالی از فرصت دیدار رسمی خود از کشور دوست و همسایه ترکمنستان گفت: روابط تهران و عشق‌آباد روابطی معمولی و عادی نیست، بلکه روابطی جاری در طول قرن‌ها بوده و ریشه در عمق تاریخ دارد.
رییس جمهوری با اشاره به پیوند مستحکم تاریخی دو ملت، افزود: امروز نیز همچون گذشته دو دولت و ملت مصمم هستند که روابط خود را بیش از پیش گسترش داده و از همه ظرفیت‌ها برای تحقق این هدف استفاده کنند.
روحانی به 5 مرتبه دیدار و گفت‌وگوی روسای جمهوری دو کشور طی یکسال و نیم گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در همه این دیدارها موفق شده‌ایم گامی به جلو برای توسعه روابط میان دو کشور برداریم و امروز نیز مذاکراتی مفید و سازنده داشتیم که طی آن، ظرفیت‌ها و مسایل موجود برای توسعه تعاملات و همکاری‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
روحانی با اشاره به همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های نفت و گاز، برق، حمل و نقل و احداث خطوط ریلی و جاده‌ای مشترک تصریح کرد: در دیدارها و مذاکرات امروز تصمیم گرفتیم تا حجم مبادلات ریلی بین دو کشور 3 برابر و حجم مبادلات جاده‌ای نیز به دو برابر افزایش یافته و در یک فرصت 10 ساله حجم مجموع روابط اقتصادی دو کشور را از رقم 3.7 میلیارد دلار امروز به 60 میلیارد دلار افزایش دهیم که این ارقام با امکانات و ظرفیت‌های دو کشور و اراده سیاسی موجود نزد رهبران دو کشور کاملاً در دسترس و تحقق یافتنی است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده ارائه خدمات فنی و تأمین کالاهای مورد نیاز ترکمنستان در زمینه‌های مختلف است، خاطر نشان کرد: ایران و ترکمنستان دریای خزر را دریای صلح، دوستی و برادری می‌دانند و به لحاظ حقوقی نیز برای بهره‌برداری از منابع مختلف دریای خزر و نیز فعال کردن بنادر و کشتیرانی در این دریا آماده همه گونه همکاری با هم هستند.
روحانی همکاری در زمینه حفاظت مؤثرتر از محیط زیست، توسعه گردشگری و ارتقاء سطح همکاری‌های علمی و فناوری را از دیگر موارد، مطرح در مذاکرات  دو کشور برای افزایش همکاری‌های دوجانبه ذکر کرد و ادامه داد: دو کشور مصمم هستند، کریدور جنوب به شمال از مسیر عمان، ایران و ترکمنستان و ازبکستان را برای تأمین منافع همه کشورهای منطقه بیش از پیش فعال کنند.
رئیس جمهور با اشاره به بررسی مسایل منطقه در مذاکرات مقامات دو کشور، اظهار داشت: در این مذاکرات مشکلات و ظرفیت‌های منطقه و مسایلی که باید در همکاری‌های مشترک دو کشور و مسائل بین‌المللی مورد نظر دو کشور قرار گیرد، به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
روحانی مواضع و نظرات دو کشور در مسایل بین‌المللی را مشابه و نزدیک توصیف و خاطر نشان کرد: ایران ندای جهان عاری از خشونت را در جهان سر داد که همه کشورها به آن پیوستند و ترکمنستان در این زمینه نظرات مشابه و مشترکی با جمهوری اسلامی ایران دارد. ایران شعار و ندای اعتدال، اسلام رحمانی و صلح و دوستی را دنبال می‌کند و در این راستا حامی سیاست‌های کشور دوست و همسایه خود، ترکمنستان در زمینه صلح و بی‌طرفی است.
رئیس جمهور ایران با ابراز امیدواری نسبت به اینکه کنفرانس صلح و دوستی ترکمنستان در پایان سال جاری میلادی با شکوهمندی برگزار شود، تصریح کرد: امیدوارم همواره در منطقه شاهد صلح، دوستی و برادری باشیم و این سفر نیز شروع تازه ای برای گسترش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف باشد. انتهای پیام/

93/12/20 - 15:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن