تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804420704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در این سفر روحانی می آییم که بر خاک تو بوسه زنیم |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در این سفر روحانی می آییم که بر خاک تو بوسه زنیم
آنگاه که به قتلگاه فکه می رسی با ندای آسمانی " فاخلع نعلیک" بی اختیار کفش های زیبای نوروزت را از پای در می آوری و خودت را در بهشتی که محمل رجعت "سید مرتضی" شد، در می یابی. بهشت آنجاست که دیگر زرق و برق های این دنیا نباشد و اگر بدانی آن را در قتلگاه 120 شهید فکه خواهی یافت.
کد خبر: ۴۸۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴ - 11 March 2015


این روزها که تا پایان سال مشغله های بسیاری داریم و همه دغدغه مان به پایان رساندن زودتر این روزهای شلوغ مان است تا بتوانیم به راحتی بار سفر ببندیم و از شهرهای شلوغ مان به دامان طبیعت پناه بریم ،؛ عده ای هم هستند که بار سفر آسمانی را می بندند که شاید یادآور روزهای شیرین حرکت کاروان های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس به سوی جبهه ها باشد. راهیانی که به سفر نورانی می روند و با گذاشتن همه تعلقات مادی و تمایلات نفسانی در دیار و شهرشان، خود را به منطقه هایی می رسانند که در وسعت نور قرار گیرند تا شاید رستگار شوند و به این جهت به ایشان راهیان نور می گویند.به گزارش «تابناک»، سالهاست که در ایام نوروز و تعطیلات گرانبهای آن، که شاید بهترین فرصت برای گردشگری و تفریح باشد، مردمان بسیاری به فکه، طلائیه، شلمچه و مناطقی می روند که جز تلی از خاک و غربت چیزی را نمی توان یافت. البته این چشم ظاهر بین ماست که غیب را نمی نمایاند و آنهایی که پا در این سفر گذاشته اند خود بهتر می دانند که چه ها دیده اند و شنیده ها دارند.
انتقال تاریخ فرهنگی دفاع مقدس به نسل آینده با کاروان نور

در این ایام وقتی که به پادگان دو کوهه می رسی آنچه که تو را به سوی خود می خواند حسینیه حاج همت است که هنوز بوی همت ها را می توانی در آن استشمام کنی و وقتی که به شب می رسی صدای ضجه های نیمه شب رزمندگان اسلام را در برابر خدایشان حس می کنی و دوست داری تو نیز با خدای خویش عهدی آنچنان ببندی. عهدی که از ازل به آن لبیک گفتیم و وفاداران حقیقی آن بچه های همین مرز و بوم شدند. و چه حالی دارد گردان تخریب دوکوهه! آنجا که جز یک حسینیه نیمه ساز هیچ نمی بینی، اما به وضوح خود را در برابر حق تعالی قریب المسافه می یابی و سکوهایی که محل چادر عاشقان طریق بودند، امروز سکوی پرتابی برایمان به آسمان می شوند.
انتقال تاریخ فرهنگی دفاع مقدس به نسل آینده با کاروان نور

آنگاه که به قتلگاه فکه می رسی با ندای آسمانی " فاخلع نعلیک" بی اختیار کفش های زیبای نوروزت را از پای در می آوری و خودت را در بهشتی که محمل رجعت "سید مرتضی" شد، در می یابی. بهشت آنجاست که دیگر زرق و برق های این دنیا نباشد و اگر بدانی آن را در قتلگاه 120 شهید فکه خواهی یافت. نسیم جان نواز کربلای شلمچه تو را به صحن و سرای ارباب می برد و اگر ذره ای ایمان به غیب داشته باشی یاران کربلایی امام حسین (ع) را با تمام وجود احساس خواهی کرد و خواهی دانست که هنوز سیطره ما بر مرزهای اعتقادی و جغرافیایی مان، بر وجود این زندگان حقیقی است که پا برجاست. و اما طلاائیه و سه راهی که بالاترین و نزدیک ترین محل اتصال به آسمان شد و شهادت زیباترین نامی بود که برای این سه راهی انتخاب شده بود. آری سه راهی شهادت جایی بود که دیگر جا پایی جز پیکر شهدا برای گذشتن از آن نمی توانست یافت و هر که خواست آسمانی شود خود را زیر پای دیگری قرار داد و این رازی است سر به مهر که گشوده نخواهد شد.
انتقال تاریخ فرهنگی دفاع مقدس به نسل آینده با کاروان نور

امروز یعنی بیستم اسفند ماه که به روز ملی راهیان نور نامگذاری شده است از جنس نامگذاری های دیگر نیست، چرا که این حرکت عظیم روز نمی شناسد بلکه در هر سرزمین و هر زمانی اگر بخواهی کربلا را خواهی یافت و رو به سوی نور، راهی خواهی شد و به قول سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی که می سرود : «بسيجي عاشق كربلاست و كربلا را تو مپندار كه شهري است در ميان شهرها و نامي است در ميان نام‌ها. نه! كربلا، حرم حق است و هيچ كس را جز ياران امام حسين (علیه‌السلام) راهي به سوي حقيقت نيست... ما سرگردان‌های مدار نفس را چه می‌رسد كه از ستارگان كهكشان حسين (علیه‌السلام) سخن بگوييم؟ ما را چه می‌رسد كه از ساكنان حريم قدس و شاهدان محفل قدس سخن بگوييم... كربلا، ما را نيز در خيل كربلاييان بپذير. ما می‌آییم تا بر خاک تو بوسه زنيم و آنگاه روانه ديار قدس شويم...»
انتقال تاریخ فرهنگی دفاع مقدس به نسل آینده با کاروان نور

آری. بیش از این قلم به گزاف نرانیم و چه بهتر که این نقل را از سخنان گوهر بار مقام معظم رهبری بخوانیم و آرزوی توفیق این سفر روحانی را برای همگان از میزبانان حقیقی و استخوان های بر جای مانده و مدفون در آن سرزمین خواستاریم. گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در میان کاروان های راهیان نور:چرا به دوکوهه آمدم؟
این پادگان «دوکوهه» و سرزمین شاهد فداکاری ها، اخلاص ها، ایمان ها و روحیه های مالامال از امواج صفا و طراوتی است که از جوانان مؤمن بسیجی و فداکار بروز کرده است. از طرفی آغاز سال جدید شمسی و فصل بهار نیز هست. امسال بهار طبیعت که آغاز سال ایرانی ماست با بهار معنویت همراه شده است؛ بجاست این روزهارا از لحاظ تقارن زمانی از جمله پدیده های کمیاب دوران خودمان به حساب بیاوریم. بنده هم مثل قطره ای در این دریای خروشان به قصد اظهار ارادت و اخلاص به آن دل ها و جان ها و روح های پاکی که بعضی شهید شدند و بعضی بحمدالله زنده اند و در این فضا و منطقه آزمایش های بزرگ صدر اسلام را دوباره تکرار کردند، به این جا آمده ام.
بعضی انسان ها از حقایق غفلت می کنند و بعضی دل های ناپاک، از غفلت دل ها سوءاستفاده می کنند و مقاصد شیطانی و اهداف پلید را در فضای غفلت از حقایق، منتشر می کنند. هر دلی که برای حقیقت احترام قائل است، هر انسانی که برای معنویت، صفا، اخلاص و انسانیت ارزش قائل است، باید این طور مکان ها و خاطره ها را همیشه عزیز بدارد. این وظیفه همه ماست و امیدوارم که این تجمع شما برادران و خواهران در این مکان که نموداری از احساسات ملت ایران است پاسخ یاوه گویان را بدهد .(در جمع راهیان نور در پادگان دوکوهه نهم اردیبهشت 1381)
اگر شهدا نبودند...
امروز شرکت من در مجموعه زایران خاک خونین شلمچه، برای بزرگداشت یاد و نام شهیدان عزیز و مردان بزرگی است که با خون خود، با جهاد و همت خود، با عزم و اراده خود، نام شلمچه و خرمشهر و خوزستان و ایران را در تاریخ، بلند کردند.
ملت ایران در دوره معاصر، هرچه عظمت و عزت در دنیا دارد، به برکت خون رزمندگانی است که در این سرزمین های خونین، حضور پیدا کردند و جان خود، سلامت و جوانی خود را برای اسلام، برای ملت و میهن شان در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم کردند. ایران، امروز هرچه دارد و در آینده هرچه بدست بیاورد، به برکت خون این شهیدان است. اگر این شهدایی که شلمچه، یادگار آنها واین بیابان های خونین، حامل نشانه های آنهاست، نبودند، امروز در این کشور، از استقلال ملی، از شرف ملت، از اسلام و از هیچ چیز ایرانی، نشان برجسته ای نبود؛ اینها در مقابل دشمن مهاجمی که بدون کمترین ملاحظه ای به مرزهای جغرافیایی و مرزهای اعتقادی حمله کرده بود، ایستادند.(دیدار با مردم شلمچه هشتم فروردین1378)
سرزمین مقدس
من این سرزمین را یک سرزمین مقدس می دانم. این جا نقطه ای است که ملائکه الهی که شاهد فداکاری مخلصانه این شهدای عزیز بودند، به این جا تبرک می جویند. این جا متعلق به هر کسی است که دلش برای اسلام و برای قرآن می تپد. این جا متعلق به همه ملت ایران است. دل های همه ملت ایران، متوجه این نقطه، این بیابان و همه این مناطقی که شاهدفداکاری های جوان ها بوده است. شما که این جارا گرامی می دارید، خوب می کنید؛ آمدن شما و احترام به این نقطه، بسیار بجا و بسیار کار صحیحی است. بنده هم خواستم به ارواح طیبه شهیدان و به نفس های معطر جوانان مؤمن، تبرک بجویم و به این عزیزان احترام کنم؛ من هم آمدم در جمع شما شرکت کردم. (دیدار با مردم شلمچه- هشتم فروردین 1378)














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن