تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826213354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‎الله حائری‎شیرازی: آسمان به زمین نیامده؛ آمریکا را در مذاکره خلع‎سلاح می‎کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


در گفتگو با جام‎نیوز؛
آیت‎الله حائری‎شیرازی: آسمان به زمین نیامده؛ آمریکا را در مذاکره خلع‎سلاح می‎کنیم
«مذاكره‎اي كه ما مي‎كنيم براي عبور از ماجراجويي است. سلاح آمريكا اجماع است. اگر اجماع نداشته باشد نمي‎تواند كاري بكند. اينها دنبال اين هستند.»



    حضرت آيت‌الله «حائري شيرازي» نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق شیراز، در گفتگو با خبرنگار جام نیوز به تبیین عامل مهم "بصیرت" و کارکرد آن در مذاکرات اخیر ایران با کشورهای غربی پرداختند. مشروح اظهارات ایشان از منظرتان می‎گذرد:     رهبری يعني موضوع شناسي و كارشناسي موضوع   جنگ فرهنگي يعني بصيرت؛ يعني مسئله ما در فرهنگ بعلاوه و منها است. بصيرت نباشد مي‎شود منها. اگر بصيرت داشت مي‎شود بعلاوه. شما نگاه كنيد تأثير يك اين است كه هشت تا صفر را مي‎كند صد ميليون؛ این تأثير صبر است. امّا تأثير بصيرت اين است که اگر نباشد، منهاي صد ميليون است. تفاوت آن دويست ميليون است. از بعلاوه صد ميليون تا منهاي صد ميليون.   كسي كه دارد رهبري مي‎كند، راه را بايد ببيند. امام ما را رهبري مي‎كرد، راه را مي‎ديد يا نمي‎ديد؟ «اي بي‎خبر بكوش كه صاحب‎خبر شوي/ تا راه‎بين نباشي كي راهبر شوي؟» راه‎بيني يعني موضوع‎شناسي، يعني كارشناسي موضوع. تا راه را نبيني چطور مي‎تواني راه ببري؟ الآن رهبري در مسائل اخیر اروپا راه را مي‎بينند يا خير؟ به خوبي مي‎بينند. همين نامه‎اي كه نوشتند براي جوان‎های اروپا و امریکا، چه كسي رسمش بوده كه نامه بنويسد براي جوان‎هاي اروپا؟ این الهام خداست.   امام كه ما را رهبري سياسي مي‎كرد، موضوع‎شناس سياسي بود. تمام بيانيه‎هايي كه امام داده بود، موضوع‎شناسانه بود. سياست را مي‎شناخت، مبارزه را مي‎شناخت. اجازه نداد اصلا مبارزه مسلحانه بشود. مي‎گفت: «دو تا را مي‎كشند، انگيزه پيدا مي‎كنند براي كشتن ما». گفت «مبارزه مسلحانه ممنوع». مجاهدين خلق آمدند در نجف از امام مجوز مبارزه مسلحانه بگيرند. امام كتاب‎هاي اين‎ها را خوانده بود. حرف‎هايشان را زدند. امام گفت: شناخت شما اسلامي نيست. برويد از آقاي مطهري استفاده كنيد.     امام در جریان مبارزات انقلاب ماجراجویی نکرد   آقايی با امام صحبت مي‎كرد، مي‎خواست از ایشان فتواي جهاد و اجازه مبارزه مسلحانه بگیرد. امام گفت ما نمي‎كنيم شما هم نكنيد. گروهك‎ها حرف امام را نشنيدند. مدیر ارشدی را كشتند، ارتشي‎ها انگيزه پيدا كردند و كل اين‎ها را دستگير كردند. امام مبارزه مسلحانه نكرد، علتش همان جمله بود كه: نه طرف را دست‎كم بگيريد كه گرفتار ماجراجويي بشويد، نه بيشتر از آن كه هست بگيريد كه گرفتار خودكم‎بيني بشويد.   امام به مردم گفت بياييد به خيابان. امام به مردم مي‎گفت راهپيمايي كنيد. آن‎ها مي‎كشتند، باز مي‎گفت بياييد راهپيمايي. يعني آن‎ها مي‎توانند همه را زندان كنند؟ نمي‎توانند. خودكم‎بيني است كه شما بگوييد مي‎توانند. انگيزة ارتش از بين رفت. مردم جواب گلوله را با گل دادند و اين‎ها را تخليه كردند. خودكم‎بيني نبود. اگر مي‎كشتند، خودبزرگ‎بيني و ماجراجويي بود. امام ماجراجويي نكرد.     مذاکره برای عبور از ماجراجویی آمریکاست   الآن هم مذاكره‎اي كه ما مي‎كنيم براي عبور از ماجراجويي است. هدف ما از مذاكره، خلع سلاح كردن آمريكاست. سلاح آمريكا اجماع است. اگر اجماع نداشته باشد نمي‎تواند كاري بكند. اينها دنبال اين هستند. حالا ديدم دو نفر هم با اين‎ها راه رفته، بعضي‎ها مي‎گويند آسمان به زمين آمده! اين حرف‎ها چيست؟ رهبري روي شناخت مي‎گويد اين‎ها انقلابي هستند. اين‎ها از قبل انقلاب بوده‎اند، اين‎ها ضدانقلاب نيستند. شما نگاه كنيد اين سخنگوي دولت «خانم افخم» باحجاب‎تر است يا اين سخنگوهاي راديوتلويزيون اسلامي ما!؟ من تا حالا كه اين‎همه پشت تريبون مي‎آيند، هيچ‎كدام به نجابت اين نديدم. سخنگوي وزارت امور خارجه است، يك ذره اطوار و از اين حرف‎ها ندارد.     قبول قطعنامه 598 مقدمه ظهور بود   در جريان قطعنامه، سي‎وچهار نفر دعوت شدند در جلسه قبول قطعنامه، من هم يكي از آن‎ها بودم. مسأله عمده اين بود كه امام گفته است جنگ جنگ تا پيروزي، جنگ تا آخرين قطرة خون، جنگ تا آخرين خانه، جنگ تا آخرين نفر... حالا چطوري مي‎گويد با صدام صلح مي‎كنم؟! اين صلح تاكتيكي نيست؟! بسياري فكر مي‎كردند كه هشت سال رشته‎ايم و با قبول قطعنامه پنبه شد. مثل همين فكري كه الآن مي‎كنند، به اشتباه خيال مي‎كنند با مذاكرات، اين جريان پنبه شده. من آنجا صحبت كردم، آقاي هاشمي گرداننده بود و كنترل جلسه دست ایشان بود. آقاي هاشمي مي‎گفت براي ثبت در تاريخ، هركه هرچه حرف دارد بزند. من هم اجازه گرفتم و گفتم:   تمام اين مسائل مقدمه ظهور است و اين امّت را دارند تست مي‎كنند كه بعد از هزار سال غيبت، به امام برگشته يا برنگشته است؟ قدردان امام شده است يا خير؟ مردم را دارند در مسأله امامت امتحان مي‎كنند. به ما گفتند «الحسن و الحسين امامان قاموا....» مردم در هشت سال دفاع مقدسشان امام را به عنوان حسين زمان اطاعت كردند؛ اما اين نصف امامت است، امام حسن هم امام است. الآن امام، امام حسن زمان است. اگر همانطور كه از امام حسين دفاع كردند، از امام حسن هم دفاع كردند، علامت بصيرت آن‎هاست و علامت اين است كه اين جنگ را از سر ملی‎گرایی و اين‎ها نكردند و براي اطاعت از امام كردند. تمام كشورها وقتي دشمن وارد مي‎شود، بسيج مي‎شوند و مقابله مي‎كنند، كشته مي‎دهند، همه كار مي‎كنند. در جنگ اينكه اين ایستادگی براي اطاعت از امام زمان بود يا نه مشخص نيست. يك امر مشترك است. حتما بعد از امر مشترك يك امر مختص را مطرح مي‎كند و حقيقت در امر مختص شناخته مي‎شود.     صلح با صدام، صلح با معاویه بود   وقتي امام گفت من با صدام صلح مي‎كنم، اين صلح تاكتيكي نيست، عينا صلح امام با معاويه است. آنجا مردم به امام حسن(ع) گفتند: السلام عليك يا مذّل المؤمنين! [معاذالله] اما يك نفر به امام خمینی جسارت نكرد بعد از قبول قطعنامه؛ مردم در روز غدير به نفع امام راهپيمايي كردند و با ايشان تجديد بيعت كردند.     اگر مردم علیه امام تظاهرات کرده بودند، چه می‌شد؟!   من يك بار به فرماندهان سپاه گفتم که اين مردم يك «20» گرفتند؛ 10 نمره در دفاع مقدس، 10 نمره هم در يك راهپيمايي يكروزه و شما سختتان است كه قبول كنيد! بعد ديدم نه، مسأله از اين بالاتر است، اين‎ها با دفاع مقدس هشت ساله، هشت تا «صفر» آورده بودند، چون صبر كردند عدد «يك» آمد جلويش. «الصبر من الإيمان كالرأس من الجسد» چطور براي «صد ميليون» عدد «يك» رأس است و بقيه بدن هستند، اين يك صبر، هشت تا صفر را كرد صد ميليون. حالا اگر آن روز بر عليه امام تظاهرات كرده بودند، صد ميليون بود، امّا يك منها مي‎آمد جلويش و صد ميليون مصيبت براي اسلام مي‎شد. همانطور كه اصحاب امام علي عليه‎السلام صد ميليوني بودند، اما وقتي كه قرآن بالاي نيزه شد و اين‎ها روي حضرت شمشير كشيدند تا او را مجبور كردند به قبول حكميّت، ضربة صد ميليوني به امام علي عليه‎السلام زدند.    



۱۹/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن