تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801490519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه روستاها صاحب اینترنت می‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: همه روستاها صاحب اینترنت می‌شوند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعالیت نسل پنجم تلفن همراه تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: تا پایان دولت یازدهم همه روستاهای بالای ده خانوار صاحب اینترنت می‌شوند.
آفتاب: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعالیت نسل پنجم تلفن همراه تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: تا پایان دولت یازدهم همه روستاهای بالای ده خانوار صاحب اینترنت می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش سیاست‌های علم و فناوری در برنامه ششم توسعه از تصمیم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش تصدی‌گری در حوزه ICT خبر داد.

وی افزود: دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه ICT مهم است و باید نهضت تولید محتوا و نرم افزار در کشور ایجاد و دانشجویان برای فعالیت در این حوزه تشویق شوند.

واعظی ادامه داد: باید به سمت دسترسی آسان به اینترنت حرکت کنیم و همه ارگان‌ها به سیستم مجازی مسلح شوند تا مردم به راحتی کارهای خود را انجام دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کوچک سازی دولت را از طریق دولت الکترونیک مقدور دانست و گفت: شکاف دیجیتالی و طبقاتی در حوزه ما  باید از بین برود.

وی در ادامه به ضروت توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر برخوردار روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: تا پایان امسال روستاهای تا 20 خانوار را صاحب تلفن خواهیم کرد و سال‌ آینده روستاهای بالای 10 خانوار صاحب تلفن می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: امسال 8 هزار روستا صاحب اینترنت شدند و سال آینده 30 هزار روستا صاحب اینترنت خواهند شد.

وی تأکید کرد: تا پایان دولت یازدهم همه روستاهای کشور که بالای 10 خانوار باشند، صاحب اینترنت خواهند شد.

واعظی خاطر نشان کرد: استفاده از سه لایه فیبرنوری، رادیویی و ماهواره‌ای باید پشتیبان هم باشند و خوشبختانه در ایران کارهای خوبی در این رابطه صورت گرفته است.

وی به ضرورت عبور از پست سنتی اشاره کرد و گفت: آی تی در خدمت پست قرار گرفته است که ضمن سهولت کارها باعث کاهش ترافیک هم می‌شود، در برنامه ششم توسعه باید به مسئله علم فضا و ساخت ماهواره توجه کنیم.

واعضی ادامه داد: تا پایان دولت یازدهم فعالیت موبایل نسل سه و چهار در سراسر کشور نهایی می‌شود، در شش ماه گذشته در 220 شهر موبایل نسل سوم و در بیش از 40 شهر موبایل نسل چهار فعالیت می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه نسل پنجم تلفن همراه را به مردم تقدیم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله تحریم‌ها و رشد علمی کشور اشاره کرد و گفت: تا زمانی که تحریم است آیا می‌توان به رشد علمی 8 درصد رسید؟ اگر قرار است به رشد علمی 8 درصد برسیم باید محدودیت‌های داخلی را برطرف کنیم و اگر موانع و الزامات درونی را برطرف نکنید صرفا یک انشای خوب می‌نویسیم.

واعظی تأکید کرد: برای رشد علمی باید به محدودیت‌ها و الزامات نیز توجه کنیم و در برنامه ششم توسعه به اقتصاد دانش‌بنیان توجه کنیم.

وی افزود: اگر در اجرای برنامه پنجم توفیق نداشتیم به دلیل ضعف در اجرا بود و در قانون مشکلی وجود ندارد اگر پژوهش بومی باشد و توسط دانشمندان کشور صورت بگیرد ارزش افزوده بوجود می‌آورد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطر نشان کرد: در برنامه توسعه ششم راهی نداریم مگر اینکه به تحقیق و پژوهش بها بدهیم.




تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن