تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819060895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه سرسام‌آور جنگ ‌افروزی‌های آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
هزینه سرسام‌آور جنگ ‌افروزی‌های آمریکا
هزینه سرسام‌آور جنگ ‌افروزی‌های آمریکا نتایج پژوهشی در آمریکا نشان می دهد این کشور تاکنون ۱۶۰۰ میلیارد دلار هزینه جنگ هایی کرده که در افغانستان و عراق به راه انداخته است.


به گزارش فرهنگ نیوز، بر اساس گزارشی که کنگره آمریکا منتشر کرده است از زمانی که عملیات ۱۱سپتامبر در سال ۲۰۰۱ روی داده است این کشور تاکنون ۱۶۰۰ میلیارد دلار هزینه جنگ های خود در عراق و افغانستان و به اصطلاح مبارزه با تروریسم در خاورمیانه ،آمریکای شمالی، و آفریقا کرده است.

در نتیجه جنگ هایی که آمریکا در عراق و افغانستان به راه انداخته است علاوه بر هزینه های بالای آن، تاکنون ۳۵۰هزار نفر نیز کشته شده اند.

این جنگ ها صدها میلیارد دلار عاید کارخانه های اسلحه سازی و شرکت های نظامی خصوصی آمریکا کرده است.

با این وجود خاورمیانه نه تنها عاری از تروریسم نشده است بلکه هر روز بیشتر گذشته درگیر تروریسم، جنگ و خونریزی و فقر است.

این هزینه ای که آمریکا ادعا می کند طی ۱۳ سال گذشته به ویژه به علت جنگ عراق و افغانستان مرتکب شده است دو برابر هزینه طرح بهداشتی معروف باراک اوباما موسوم به«اوباماکر» است.

طرحی که بر اساس آن قرار است نزدیک به ۲۰ میلیون آمریکا از آن بهره مند شوند.

برای آنکه بزرگی این رقم مشخص شود، ۱۶۰۰ میلیارد دلار ، معادل کل تولید ناخالص داخلی هند با جمعیت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر در یک سال است.

این رقم یک سازمان غیردولتی مخالف دولت آمریکا منتشر نکرده بلکه بخش پژوهشی کنگره آمریکا Congressional Research Service تحت عنوان «هزینه جنگ های عراق و افغانستان و جنگ های کلی آمریکا با تروریسم از ۱۱ سپتامبر بدینسو»منتشر کرده است که با استناد به سند ومدرک است.

منبع: واحد مرکزی خبر


93/12/18 - 09:18 - 2015-3-9 09:18:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن