تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802239690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفاع جانانه رئیس جمهور سوریه از ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دفاع جانانه رئیس جمهور سوریه از ایران


حافظ اسد گفت: جز مزدوران سیا و اسرائیل کسی علیه ایران نمی جنگد. «صدام بداند اعراب این جنگ را جنگ آمریکایی و صهیونیستی علیه ایران می دانند.» وقتی انقلاب ایران پیروز شد و ایران در کنار ما قرار گرفت حاکم عراق با شدت موافقت نامه های الجزایر را لغو کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حافظ اسد، رئیس جمهور [فقید] سوریه در مراسمی که به مناسبت نوزدهمین سالگرد انقلاب این کشور برگزار شد، در سخنانی درباره جنگ عراق با ایران گفت: اعراب این جنگ را جنگ عراق و یا جنگ اعراب با ایران نمی دانند، بلکه جنگ آمریکایی و صهیونیستی علیه ایران می دانند و رژیم عراق نمی تواند ما را گمراه کند و به جنگی بکشاند که خواست آمریکا و اسرائیل است.   اسد همچنین درباره جنایت های آمریکا گفت: ایالات متحده در کشتار ما بسیار حریص است و تا آنجا که بتواند می خواهد ما را گروه گروه به قتل برساند.
وی با اشاره به حادثه انفجار بمب در شهر حماء سوریه، عراق را مسئول فرستادن سلاح و وسائل به آنجا دانست و ضمن تقبیح اعمال صدام گفت: روشن است که جلاد عراق به کشتار ده ها هزار نفر از مردم عراق اکتفا نکرده و نمی کند و برای ارضای خود دست به کشتار و خرابکاری می زند. حاکم عراق به خوبی می داند که ما قادریم هر روزه ده ها خودروی حامل مواد منفجره برای انفجار به شهرهای عراق بفرستیم، اما ما این کار را نکرده و نخواهیم کرد؛ زیرا ملت عراق ملت ما است، نه ملت جلادی به نام صدام و در کوتاه مدت یا بلند مدت ما و ملت عراق علیه این رژیم و این جلاد در کنار هم خواهیم بود.
  صدام خون آشامی که تشنه خون است
رئیس جمهور سوریه افزود: رژیم عراق به خارج کردن عراق از میدان مبارزه با اسرائیل اکتفا نکرده بلکه به پراکندگی نیروهای منطقه به خصوص نیروهایی که می توانستند جبهه متحرکی در برابر اسرائیل باشند نیز اقدام نموده است؛ صدام خون آشامی است که تشنه خون است و برایش فرقی نمی کند که این خون در چه زمانی و بر چه سرزمینی ریخته شود .
اسد درباره تجاوز عراق به ایران اسلامی نیز گفت: وقتی که در ایران شاه و رژیم شاهنشاهی سرنگون شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ایران روابطش را با اسرائیل قطع و تمام قراردادهایی که این کشور را پایگاه آمریکا در منطقه ساخته بود لغو کرد و هنگامی که انقلاب اسلامی ایران شعار برادری با اعراب را سر داد و شعار مبارزه مسلحانه با امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم و پایگاه آن اسرائیل را عنوان کرد و در آن هنگام که ایران گفت که ای اعراب! من برادر شما هستم و در کنارتان با دشمن شما می جنگم و مسئله شما همان مسئله من است جلاد عراق با ایران اعلام جنگ کرد .
مقایسه جالب اسد از وضع روابط ایران و عراق در زمان شاه و انقلاب اسلامی!
اسد گفت: شاه ایران دوست صدام بود و این شخص با شاه پای موافقت نامه های الجزایر را امضا کرد و در آن زمان گفت: این موافقتنامه برای عراق یک پیروزی است و پس از آن، انتقاد از شاه در عراق ممنوع شد و شاه برای او همسایه بسیار عزیز و دوستی صمیمی گردید، اما وقتی انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد و ایران در کنار ما قرار گرفت حاکم عراق با شدت موافقت نامه های الجزایر را لغو کرد و گفت: این موافقت نامه ستمی بر عراق بوده است .
اسد تاکید کرد: وقتی انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد «ای اعراب ما با شما هستیم»، حاکم عراق به سرزمین های ایران تجاوز کرد و از اعراب خواست همراه او به جنگ با ایران بروند و این دستمزد انقلاب ایران در زمینه طرفداری و همگامی هایش با اعراب در مبارزه علیه صهیونیسم بود و نیز دستمزد ملت ایران بود که فریاد سر داد و گفت: مسئله قدس مسئله ماست.


پاسخ اسد به درخواست های کمک صدام
رئیس جمهور سوریه همچنین گفت: حاکم عراق به ایران تجاوز کرد و ده ها هزار نفر از فرزندان و برادران عراقی ما را کشت و هم اکنون درخواست کمک می کند و از اعراب می خواهد برایش داوطلب بفرستند، حاکم عراق فراموش کرده کسانی داوطلب جنگ می شوند که در برابرشان دشمنی قرار گرفته باشد، اما این دشمن کجاست؟   ملت ایران می گوید: ای اعراب ما با شمائیم و ای حاکم عراق تو چگونه ادعا می کنی که آن ها دشمن اعراب هستند ؟ ملت ایران می گوید : راه را برای ما بازکنید ، ما می خواهیم بیائیم و در جبهه های شما شرکت کنیم و تو ای حاکم عراق می گوئی ما با آن ها بجنگیم؟! اکنون رژیم عراق با ایرانیانی می جنگد که آزادی سرزمین های اشغالی و آزادی قدس را آرمان و وظیفه اسلامی خود می دانند.
رئیس جمهور سوریه گفت: صدام باید بداند که اعراب این جنگ را جنگ عراق و یا جنگ اعراب با ایران نمی دانند، بلکه جنگ آمریکایی و صهیونیستی علیه ایران می دانند. وی افزود: ملت عرب هر زمان که اقتضا کند آماده شهادت است ولی آن اقتضا چیست؟ اقتضا وقتی است که خطر حقیقی و یا احتمالی ما را تهدید کند ، ولی رژیم عراق نمی تواند ما را گمراه کند و ما را به جنگی بکشاند که خواست آمریکا و اسرائیل است. (4)
پی نوشت:
1- اشاره است به آیه 9 سوره حجرات: «وَ انْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤمِنینَ اقْتَتَلُوا فَاصْلِحُوا بَینَهُما فَانْ بَغَتْ احْدیهُما عَلَی الْاخْری‌ فَقاتِلُوا الَّتی تَبْغی‌ حَتّی‌ تَفی‌ ءَ الی‌ امْرِ الله فَانْ فائَتْ فَاصْلِحُوا بَیْنَهُما بالْعَدْلِ وَ اقْسِطُوا انَّ اللهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطینَ - و اگر دو طایفه ازاهل ایمان به قتال و دشمنی برخیزند شما مؤمنان در میان آنها صلح برقرارسازید و اگر یک قوم بردیگری ظلم کرد با آن طایفه ظالم قتال کنید تا به فرمان خدا باز آید، پس هرگاه به حکم حق برگشت با حفظ عدالت میان آنها صلح دهید و همیشه عدالت کنید که خدا بسیار اهل عدل و داد را دوست می‌دارد»

2- صحیفه امام، جلد 16 ، صفحه 87

3- صحیفه امام، جلد 16 ، صفحه 86

4- اطلاعات، 18 اسفند 1360 ، صفحه 3
  منبع: فارس


دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن