تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802445742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی: 60 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی:
60 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت:با بیان اینکه 60 درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت آذربایجان شرقی هستند، گفت: 2 میلیون و 235 هزار نفر تعداد کل بیمه شدگان استان در حال حاضر هستند.

خبرگزاری فارس: 60 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، وحید مجیدی ظهر امروز در نشست خبری به ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی در سال 93 پرداخت و اظهار داشت:  این مرکز از سال 1373 تحت عنوان بیمه خدمات درمانی آغاز به کار کرد و از سال 1391 تغییر ماهیت و نام به بیمه سلامت داده است. وی با بیان اینکه 60 درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی هستند، گفت: 2 میلیون و 235 هزار نفر تعداد کل بیمه شدگان استان بوده بطوریکه 60 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند. مجیدی افزود: در حال حاضر 2 هزار و 460 موسسه و مرکز درمانی  آذربایجان‌شرقی  طرف قرار داد با بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی هستند که 90 درصد کل موسسات درمانی استان را تشکیل می دهند. وی خاطر نشان کرد: تعداد بیمه شدگان روستایی نیز یک میلیون و 351 هزار نفر است و با صندوق‌های کارکنان دولت‌، سایر اقشار، ایرانیان  روستائیان و عشایر قرار داد داریم. مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: جمع کل هزینه‌های درمانی پرداخت شده به موسسات درمانی استان در سال‌جاری  2  هزار میلیارد و 642 میلیون ریال بوده و هزینه‌های پرداختی به صندوق روستائیان و عشایر در سال جاری 735 میلیارد ریال است. مجیدی با اشاره به اجرای طرح ارزش‌های نسبی گفت: کاهش پرداخت بیمه شدگان شهری و روستایی به 6 و 3 درصد از اول مهر ماه صورت گرفته است و با وجود مشکلات اقتصادی دولت پرداخت‌ها منظم صورت می‌گیرد. وی ادامه داد:  هزینه بیماران سرپایی شامل داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌ها  تا آخر آبان ماه پرداخت شده و در بیمارستانهای دولتی و خصوصی نیز پرداخت‌های ما به روز بوده که در سال‌های اخیر کم نظیر است. مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت تخصصی این مرکز گفت: بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با 225 پرسنل در کل استان فعال است. وی سیاست جدید این سازمان را حذف کاغذ و حرکت به سمت مکانیزه شدن اعلام کرد و گفت: هم اکنون تایید دارو، تعویض و تمدید دفترچه، عقد قرارداد موسسه‌ها، اظهار نامه وصول درآمدها، ارسال شکایت و انتقاد از طریق شبکه اینترنت در کمترین زمان میسر است. وی نظارت دقیق بر عملکرد پزشکان و موسسات طرف قرار داد این مجموعه را متذکر شد و گفت: تا به امروز حدود 100 پرونده تخلف مورد بررسی قرار گرفته است و تصمیمات قانونی در این خصوص اعمال شده است.

  مردم برای دریافت دفترچه سلامت ایرانیان نباید هیچ مبلغی پرداخت کنند مجیدی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که مهلت ثبت نام بیمه سلامت ایرانیان به اتمام رسیده یا نه اظهار داشت: هنوز سامانه ثبت نام برای کسانی که تاکنون بنا به دلایلی موفق به ثبت نام در بیمه رایگان سلامت ایرانیان نشده‌اند باز است و مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت نسبت به ثبت نام و دریافت دفترچه خود و همه افراد خانواده اقدام کنند.
مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با تاکید مجدد بر اینکه بیمه سلامت کاملا رایگان است و مردم نباید هیچ وجهی بابت دریافت آن بپردازند از مردم خواست تا اگر از آنان در قبال ثبت نام دفترچه در دفاتر پیشخوان وجهی اخذ شد مراتب را برای رسیدگی به اداره کل بیمه سلامت اطلاع دهند.
وی اظهار کرد :تاکنون بیش از 791 هزارنفر در بیمه سلامت ایرانیان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد در حدود 430 هزار دفترچه چاپ و تحویل شده است. مجیدی خاطرنشان کرد: در سطح کشور 9 میلیون نفر در طرح بیمه سلامت ایرانیان ثبت نام کرده‌اند که 8 میلیون و 300 هزار دفترچه صادر شده است که آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد ثبت‌نام رتبه هفتم کشوری قرار دارد. مدیر کل بیمه سلامت استان، گفت: عدم نیاز به دفترچه قدم اساسی برای بستر سازی خدمات الکترونیک است. مجیدی با اشاره به  اولویت این اداره کل در اهتمام به ارائه خدمات غیر حضوری اظهار کرد: در حال حاضر ارتباط با موسسات مرتبط با اداره کل به صورت الکترونیکی شده است و برخی از  فرآیندهای  اصلی اداره کل به صورت غیر حضوری ارائه می شود و برنامه ریزی های لازم برای ارائه کلیه خدمات قابل ارائه به صورت غیر حضوری به بیمه شدگان در حال انجام است. وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این اداره کل برای کاهش زمان خدمات دهی به بیماران گفت: رسیدگی به اسناد ارائه شده از سوی بیمارستان از وظایف بیمه سلامت است که ما تلاش می کنیم با تعریف جدیدی از این نوع رسیدگی، این بررسی‌ها توسط کارشناسان بیمه سلامت و با دسترسی به سیستم داخلی بیمارستان‌ها انجام شود که در این صورت زمان رسیدگی به اسناد بسیار کاهش می‌یابد.

  مجیدی از مردم استان آذربایجان‌شرقی و بیمه شدگان تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان خواست، با توجه به اینکه اخیرا برخی افراد و شرکت‌های سوری سودجو، سوء استفاده‌هایی از نام سازمان بیمه سلامت ایران و نیز اداره کل به منظور ارائه خدمات بیمه‌ای با دریافت مبالغی از مردم می‌کنند از این رو ارائه هرگونه خدمات بیمه‌ای با نام این اداره کل صرفا و صرفا از طریق دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد اداره کل که لیست آنها در سایت اداره کل موجود است، انجام می‌شود و مردم استان از دریافت خدمات این اداره کل از افراد و مکان‌های غیر از دفاتر مذکور جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده این نوع سود جویی‌ها مراتب را سریعا به اداره بیمه گری و درآمداداره کل به شماره تلفن 34795246 اطلاع دهند تا موارد سریعا پیگیری شود.
وی بار دیگر تاکید کرد: ثبت نام و صدور دفترچه بیمه سلامت همگانی برای افراد فاقد بیمه استان کاملا رایگان بوده و دریافت هرگونه وجهی به غیر از هزینه چاپ که یک هزار تومان بوده، غیرقانونی است. مدیر کل بیمه سلامت استان تغییر در سیستم‌های پرداخت را یادوآور شد و گفت: متاسفانه ما به ازای بیماری پول می‌دهیم نه حفظ سلامت. مجیدی اظهار کرد: با روند موجود و سیستم فعلی سوء مدیریت درمانی با عدم نظارت دقیق دور از انتظار نیست و ضروری است در این خصوص محدودیت‌های قانونی لحاظ شود. وی گفت: اگر سیستم درمانی و سلامت بر اساس برنامه مشخص حرکت کند نگاه‌ها به سمت پیشگیری نیز سوق خواهد یافت و شاهد بروز و ظهور بیمای های خاص در جامعه نخواهیم بود. انتهای پیام/60002

93/12/17 - 13:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن