تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821094929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح‌طلبان پس از رحلت امام(ره) سكولار شدند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اصلاح‌طلبان پس از رحلت امام(ره) سكولار شدند
محمدجواد لاريجاني معتقد است، بسياري از اصلاح‌طلبان پس از رحلت امام(ره) سكولار شدند زيرا به گفته خودشان علاقه آنها به امام(ره) علاقه كاريزما بود اما علقه ما تنها شخصيت كاريزماي امام و رهبري نبوده بلكه بر اساس اعتقاد است.


محمدجواد لاريجاني معتقد است، بسياري از اصلاح‌طلبان پس از رحلت امام(ره) سكولار شدند زيرا به گفته خودشان علاقه آنها به امام(ره) علاقه كاريزما بود اما علقه ما تنها شخصيت كاريزماي امام و رهبري نبوده بلكه بر اساس اعتقاد است.
به گزارش فارس، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه كه در اجلاس سراسري دبيران استان‌هاي حزب مؤتلفه اسلامي سخن مي‌گفت، اظهار داشت: در تفكر سياسي معاصر دنيا سؤال اين است كه آيا انسان حق دارد كسي ديگر را مسلط بر خود كند و اين حق فاجعه سكولاري است. بر اساس تفكر اسلامي حق نداريم كسي را بر خود مسلط كنيم و سيطره مشروعيت را خدا مشخص كرده است و منحصر در معصومين است و در زمان غيبت نيز فرمول موقتي براي آن وجود دارد.
لاريجاني گفت: خداوند متعال را شاكريم كه در زماني زندگي كرديم كه حاج حبيب‌الله عسگراولادي بودند و فعاليت‌هاي سياسي را از ايشان فرا گرفتيم. منش ايشان رفتار خوب بود كه متأسفانه امروز در ميدان عمل سياسي كمتر ديده مي‌شود. دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه افزود: مرحوم عسگر اولادي با پيشگامي در مبارزه و فعاليت سياسي- اسلامي، نه تنها تشكيلاتي را پيش‌برد بلكه نسل امروز بايد با خصوصيات ايشان آشنا شود و ياد بگيرد كه عمل سياسي و فردي و جمعي چگونه باشد.
    اصولگرايي بايد حرف حساب داشته باشد
وي حزب مؤتلفه اسلامي را سابقه‌دار‌ترين حزب جمهوري اسلامي دانست و بيان داشت: اين حزب در كشاكش بحران‌ها دچار انحراف نشد كه مسئله بسيار مهمي است و بايد با واكاوي اين مسئله بدانيم چرا هيچ‌گاه دچار انحراف نشده است. دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه تصريح كرد: حزب مؤتلفه اسلامي هيچ‌گاه نان به نرخ روز خور نبوده است و بايد حركت و فعاليت اين حزب براي نسل جوان بازگو شود تا بدانند نمونه مدل خوب رفتاري چگونه است.
لاريجاني در ادامه با تأكيد بر تعريف و شناخت اصولگرايي گفت: موضوع اصولگرايي نبايد هيچ‌گاه فراموش شود و تنها با گفتن اصولگرا، اصولگرا نمي‌شويم بلكه مهم رفتار و عمل بر مباني معيارهاي اصولگرايي است. وي با تأكيد بر تحليل فضاي سياسي امروز كشور و محور فعاليت جريان اصولگرايي بيان داشت: موضوع سياسي ما بايد قابل طرح، دفاع و مشتري‌پسند باشد. در اين جريان سياسي نبايد مطالب سياسي گفته شود كه ربط سياسي ندارد. وي افزود: اگر شخصي سخني بگويد و احساس ربط كردن نكند، به دو دليل است؛ يكي اينكه وضعيت را خوب نمي‌شناسد و دوم اينكه راحت‌طلب است و مي‌خواهد نه سيخ و نه كباب نسوزد. مدير پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي تصريح كرد: گفتمان ما بايد محتوا داشته باشد و حرف حساب بزند و در غير اين صورت بهتر است ساكت باشيم.
   كفگير اصلاحات ته ديگ خورده
وي با اشاره به مواضع برخي اصلاح‌طلبان اظهار داشت: بخشي از اصلاح‌طلبان مي‌گويند آقاي هاشمي‌رفسنجاني خيلي خوب است، اينكه يك جريان سياسي حرفي براي گفتن نداشته باشد و كفگير‌ش ته ديگ خورده باشد، مي‌گويد فلان فرد خوب است. بحث ما خوبي و بدي نيست بلكه عملكرد افراد در زمينه‌هاي مختلف است.
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه افزود: حزب مؤتلفه اسلامي هيچ‌گاه فردمحور نبوده و نيست اما اصلاح‌طلبان هميشه فردمحور هستند، روزي مي‌گفتند كسي كمترين تفاوت نظر با امام (ره) داشته باشد از خط امام خارج است و همه ما را خارج شده حساب مي‌كردند، اما امروز وضعيت بسياري از آنها مشخص است. لاريجاني تصريح كرد: بسياري از اصلاح‌طلبان پس از رحلت امام(ره) سكولار شدند زيرا به گفته خودشان علاقه آنها به امام(ره) علاقه كاريزما بود اما علقه ما تنها شخصيت كاريزماي امام و رهبري نبوده بلكه بر اساس اعتقاد است.
   ادبيات سياسي كشور چارواداري شده است
اين فعال سياسي با تأكيد بر اينكه بايد در مقابل انحراف بصيرت داشت، گفت: در طول تاريخ انحراف همواره وجود داشته اما بايد در مقابل انحراف مراقب بود. جريان اصولگرايي مبنا و اصولي دارد و هر كسي از آن خارج شود، منحرف شده است. يكي از اركان بصيرت اين است كه جريان انحرافي را با ملاك بشناسيم.  دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ضمن انتقاد از ادبيات سياسي كشور اظهار داشت: ادبيات سياسي افت كرده و چارواداري شده است و آنهايي كه ژست مدرنيته مي‌گيرند، بيشتر ادبيات چارواداري دارند. لاريجاني بدون اشاره به اظهارات اخير آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني كه منتقدان توافق هسته‌اي را همنوا با نتانياهو توصيف كرده بود، گفت: اينكه منتقدان را كم‌عمق بناميم و بگوييم در خط نتانياهو هستند، از فحش بدتر است. ادبيات نازل سياسي بسيار بد است و در اين موضوع بايد از مقام معظم رهبري ياد گرفت كه جداي از اينكه ولي امر مسلمين هستند، يك عالم ديني مظهر اخلاق مي‌باشند. وي افزود: بايد از آيت‌الله العظمي خامنه‌اي ياد بگيريم كه ادبيات ايشان با مخالفينش چگونه است. مرحوم عسگراولادي نيز همواره ادب و اخلاق را رعايت مي‌كرد و هيچ‌گاه نديده بوديم كه بيانش از ادب خارج شود. آن مرحوم با دشمنان خود با نهايت ادب برخورد مي‌كردند.
    بصيرت بايد شاه‌كليد ادبيات اصولگرايانه باشد
لاريجاني با تأكيد بر اينكه بصيرت شاه‌كليد است، گفت: همانطور كه امام خميني(ره) موضوع ولايت فقيه را رونمايي كردند، رهبري در فتنه موضوع بصيرت را رونمايي كردند كه موضوع بسيار مهمي است. در ادبيات اصولگرايانه، بصيرت بايد شاه كليد باشد. در ادبيات اسلامي بصيرت مبنايي قوي است و خداوند متعال اساس دعوت به اسلام را بر اساس بصيرت قرار داده‌اند.
   بصيرت چراغ تفقه در دين است
مدير پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي با تأكيد بر اينكه سيطره ولايت مهم‌ترين تئوري براي آزادي انسان است، گفت: مكتب اهل بيت(ع) مكتب آزادي انسان‌هاست. برخي‌ها اصولگرايان را متهم مي‌كنند كه اينها مي‌خواهند آزادي را محصور كنند كه اينطور نيست. آزادي از نظر ما و اسلام با آزادي از نظر هابرماس متفاوت است. لاريجاني فهم درست وضعيت و اينكه چه مسئوليتي داريم را از ديگر اركان داشتن بصيرت ناميد و اظهار داشت: در جريان فتنه حتي برخي متدينين دچار گمراهي شدند و در تشخيص وضعيت و وظيفه اشتباه كردند. يكي ديگر از اركان بصيرت نيز قيام به موقع است زيرا برخي درست تشخيص مي‌دهند اما براي آن قيام نمي‌كنند.
   دين هرگز كهنه نمي‌شود
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مباني نظري مكتب اهل بيت‌(ع) گفت: عدم‌انسداد دين اولين پايه مكتب اهل بيت (ع) است زيرا دين هيچ‌گاه كهنه نمي‌شود. وي افزود: جهان‌شمولي اسلام ديگر پايه مباني
 اهل بيت‌(ع) است. اسلام مختص عرب و عجم نيست بلكه براي كل بشريت است. نسل امروز ما فراموش نكنند چه تجربه‌اي در مقابله با دشمنان داريم.
لاريجاني همچنين با اشاره به سبك زندگي اظهار داشت: نحوه زندگي و توسعه مدني شامل رفتارهاي ما در زندگي خصوصي و عمومي است و بايد مسائل فرهنگي جامعه را جدي بگيريم زيرا بي‌فرهنگي متأسفانه زياد است. انسان مسلمان بايد بداند چگونه نحوه زندگي‌اش را و رفتار‌ش را تنظيم كند. مدير پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي تصريح كرد: مقام معظم رهبري درباره سبك زندگي مطالب مهمي فرمودند كه وظيفه اصولگرايان اين است آن را دنبال كنند، امروز نسل جوان اصولگرا نسلي است كه تحصيلات عاليه دارد و بايد اين نحوه سبك زندگي را زنده كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن