تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818998983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با حضور وزیر فرهنگ ترکمنستان و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران «روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» در ترکمنستان آغاز شد+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با حضور وزیر فرهنگ ترکمنستان و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران
«روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» در ترکمنستان آغاز شد+تصاویر
«روزهای فرهنگی ایران» شب گذشته در تالار مجلل «مقام‌لار» مرکز فرهنگی ترکمنستان در عشق‏‌آباد، با حضور مقامات عالی رتبه 2 کشور، سفرا و دیپلمات‏‌های خارجی مقیم عشق‌آباد آغاز شد.

خبرگزاری فارس: «روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» در ترکمنستان آغاز شد+تصاویر



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، وزیر فرهنگ ترکمنستان گفت: برنامه امروز نشانه بارز توسعه و گسترش روابط و همکاری‏‌های میان ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران می‏‌باشد.

«آناگلدی قاراجااوف» در این مراسم که در آن محافل دانشگاهی، دانشجویی، فرهنگی و رسانه‏‌ای و نیز اقشار مختلف جامعه ترکمنستان و ایرانیان مقیم عشق‌آباد، نیز حضور داشتند،افزود: همان طوری‌که اطلاع دارید، آئین‏‌های روزهای فرهنگی ترکمنستان و ایران در پایتخت‏‌های 2 کشور دوست و برادر به صورت همواره و مستمر برگزار می‏‌شود. وی افزود: هدف از برگزاری چنین برنامه‌های توسعه، تکمیل و تداوم روابط حسن همجواری میان 2 ملت همسایه ترکمنستان و ایران می‌باشد. «ابوذر ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: امروز مفتخر هستیم که در مراسم افتتاحیه روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌‏آباد پایتخت کشور ترکمنستان حضور داریم.

وی افزود: روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با ترکمنستان، روابط بسیار قدیمی و کهنی است و 2 کشور از اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و سنتی و نیز از شخصیت‌‏های مشهور مشترک برخوردار هستند که این موارد پیوند دهنده قلب‏‌های 2 ملت می‌باشد. ابراهیمی ترکمان تصریح کرد: سالها است که ایران میزبان  شاعر بزرگ «مختومقلی فراغی» است و ما مفتخریم که در کشورمان مهمان شاعر بزرگ ترکمنی هستیم . رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن قدردانی از شخص رئیس جمهور ترکمنستان جهت فراهم آوری بهترین امکانات برای برگزاری روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌‏آباد، اظهار داشت: ملت ایران و ترکمنستان در هنر هم به همدیگر خیلی نزدیک هستند و امیدواریم که دوستی میان 2 کشور ادامه داشته باشد. وی تاکید کرد: قلب‌‏های 2 ملت ایران و ترکمنستان به همدیگر نزدیک هستند و ما یک روح در 2 بدن هستیم. «سید محمد موسی هاشمی گلپایگانی» سفیر ایران در عشق‏‌آباد نیز طی سخنرانی خود، گفت:  خوشحال هستم که هفتمین دور روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌‏آباد، با حضور مقامات بلند‏پایه از جمهوری اسلامی ایران، وزیر فرهنگ ترکمنستان، سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم عشق‌‏آباد آغاز به کار می‌‏کند.

وی تصریح کرد:  روابط میان جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با مرزهای طولانی دوستی روز به روز به روز مستحکم‌تر می‌شود و علت آن را ریشه‌های مشترک تاریخی و فرهنگی 2 کشور می‏‌دانم. «رسول اسماعیل زاده» رایزن فرهنگی ایران در ترکمنستان نیز طی سخنرانی خود کلیه برنامه‌های که قرار است در حاشیه روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که به مدت 3 روز در قالب اجرای کنسرت موسیقی سنتی ایرانی، نمایشگاه صنایع دستی و نمایش فیلم‌های سینمایی ایران است، تشریح کرد. در مراسم افتتاحیه روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، 2 گروه اعزامی برنامه کنسرت موسیقی اصیل ایرانی و سنتی اجرا کردند که مورد استقبال حضار قرار گرفت. اجرای کنسرت موسیقی اصیل ایرانی (سنتی و عاشیقلار)، اجرای کنسرت موسیقی مشترک با گروه‌های موسیقی ترکمنستان، نمایش انواع صنایع دستی از قبیل آثار معرق کاری، میناکاری، خاتم‌کاری، سفالگری و نمایش آثار خوشنویسی، نقاشی، نگارگری از هنرمندان ایران و برگزاری جشنواره غذاهای ایرانی و ترکمنی و نیز نمایش 4 فیلم سینمایی ایرانی در سینماهای ترکمنستان از مهمترین محورهای روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان برنامه‌ریزی شده‌‏است. «روزهای فرهنگی ایران» در ترکمنستان با همکاری سازمان میراث فرهنگی ایران، اداره‌کل میراث فرهنگی استان خراسان شمالی و همچنین، اداره ‌کل همکاری‌های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عشق‌آباد برگزار می‌شود. قرار است تا ساعتی دیگر نمایشگاه بزرگ صنایع دستی، آثار فرهنگی و هنری ایران در نگارخانه مرکزی آکادمی هنرهای تجسمی ترکمنستان در عشق‏‌آباد، به همراه برگزاری جشنواره غذاهای ایرانی با حضور مقامات عالی رتبه دولت 2 کشور و نیز اقشار مختلف مردم ترکمنستان برگزار شود.



































انتهای پیام

93/12/15 - 13:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن