تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819207881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: قیمت جهانی نفت دیر یا زود افزایش پیدا می‌کند/عربستان قدرت ادامه کاهش قیمت نفت را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:
قیمت جهانی نفت دیر یا زود افزایش پیدا می‌کند/عربستان قدرت ادامه کاهش قیمت نفت را ندارد
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: قیمت جهانی نفت دیر یا زود افزایش پیدا می‌کند و دور باطل به وجود آمده در این زمینه به پایان خود نزدیک می‌شود.

خبرگزاری فارس: قیمت جهانی نفت دیر یا زود افزایش پیدا می‌کند/عربستان قدرت ادامه کاهش قیمت نفت را ندارد



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رکن‌الدین جوادی پنجشنبه شب در حاشیه آیین یادمان سردار شهید خرمشهر و آبادان سید علی اصغر صالحی در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای کاهش چشمگیر قیمت نفت در بازارهای جهانی دو تعبیر وجود دارد که یکی به میزان عرضه و تقاضای این محصول بر می‌گردد و دیگری ناظر بر سیاست‌های برخی از کشورهای تولید کننده نفت مانند عربستان سعودی در قبال ایران و روسیه است.
وی با اشاره به فزونی یافتن نسبت عرضه به تقاضای نفت در بازارهای جهانی عنوان کرد: این موضوع کاملا درست است و تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی این محصول می‌گذارد.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: این به آن معناست که به دلیل افزایش قیمت نفت، سرمایه‌گذاری‌ها روی توسعه زیرساخت‌های این محصول در کشورهای نفت خیز در کنار منابع جدیدی مانند شیل اویل و گس اویل بالا رفت و هر چیزی که عرضه آن بالا برود، فروشنده ناگزیر است که برای خریدار قیمت را کاهش دهد.
وی تصریح کرد: با این حال کشورهای رقیب ایران و روسیه با تصمیم به ارزان فروشی خود درصدد فشار بر این دو کشور بودند که اقتصادشان وابسته به نفت است. عربستان قدرت ادامه کاهش قیمت نفت را ندارد جوادی با اشاره به نخستین حرکت کاهش قیمت نفت از سوی کشور عربستان در مرداد ماه امسال یادآور شد: در آن زمان عربستان تخفیف قابل توجهی را به خریدارانی داد که در گذشته با آنها قرارداد نفتی امضا کرده بود و این حرکت در کنار نبود تناسب میزان عرضه و تقاضا سبب ورود به این دور باطل شد.
وی با تاکید بر اینکه قیمت جهانی نفت دیر یا زود افزایش پیدا می‌کند و دور باطل به وجود آمده در این زمینه به پایان خود نزدیک می‌شود، متذکر شد: هم عربستان قدرت ادامه این راه را بنا به تعهدات و وابستگی‌های خود ندارد و هم فشار زیادی به دکل‌های نفتی کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا به دلیل کاهش شدید قیمت نفت به وجود آمده است.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه شتاب کاهش قیمت نفت متوقف و رو به برگشت شده است، خاطرنشان کرد: با این حال افزایش قیمت نفت به موضوعاتی همچون ثبات کشورهای منطقه، تعاملات منطقه‌ای و حتی مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 بستگی دارد.
وی همچنین در ارتباط با اکتشافات جدید نفتی در ایران گفت: سالانه 300 هزار بشکه افت میادین داریم که میزان اکتشافاتمان بیش از این‌هاست. انتهای پیام/3138/ح40

93/12/15 - 10:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن