تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820429024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطای رسانه ها درباره دستگیری ریگی/ ادعای پاکستان: ایران او را نمی خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: خطای رسانه ها درباره دستگیری ریگی/ ادعای پاکستان: ایران او را نمی خواهد


دستگیری تروریستی در پاکستان به نام سلام ریگی که گفته می شد پسرعموی عبدالمالک ریگی است، بعد از دو روز بازجویی مشخص شد که شخص دستگیر شده، پسرعموی ریگی نبوده و «عبدالستار ریگی»، برادر عبدالمالک ریگی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان مدعی شد که اخبار مربوط به دستگیری عبدالستار ریگی، از سرکردگان گروهک تروریستی جیش العدل، هنوز برای دولت اسلام آباد قابل تایید نیست.

خانم تسنیم اسلم روز پنجشنبه درباره اینکه وزارت خارجه پاکستان چه اقدامات عملی درقبال خواسته ایران مبنی بر تحویل عبدالستار ریگی انجام داده است، گفت: ما هم گزارش های رسانه ها را درباره دستگیری یک تبعه ایرانی به نام عبدالسلام ستار ریگی در روز 28 فوریه (نهم اسفند ماه جاری) در ایالت بلوچستان پاکستان دیده ایم.
تروریست ها در پاسکتان


وی گفت: خبر دستیگری این فرد هنوز برای ما قابل تایید نیست. ما با مقامات ذیربط در دولت مرکزی پاکستان و دولت ایالتی بلوچستان در تماس هستیم تا صحت و سقم گزارش رسانه ها را بررسی کنیم.

این سخنگو گفت: ما از کنسولگری ایران در کویته درخواستی مبنی بر دسترسی کنسولی به فرد یاد شده دریافت کرده ایم و بازهم فکر می کنم که بر اساس گزارش رسانه ها، این درخواست موبوط به دسترسی کنسولی به این فرد است و نه استرداد او.   * از سلام ریگی تا عبدالستار ریگی: خبر دستگیری عبدالستار ریگی روز یکشنبه 10 اسفند با عنوان دستگیری سلام ریگی منتشر شد و خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ مقامات جنوب غرب پاکستان ریگی را در حالی که با اتوبوس در حال مسافرت به نقطه دیگری بود بازداشت کردند. ریگی در اتوبوس و در فاصله 50 کیلومتری کویته، مرکز بلوچستان پاکستان دستگیر شد و یک مقام امنیتی گفت که ریگی بدون هیچ‌ مقاومتی تسلیم مقامات امنیتی شده است. اما دو روز بعد، مقامات رسمی پاکستان با تائید خبر دستگیری این شخص تاکید کردند که او  تمام تلاش خود را برای رهایی از چنگ نیروهای امنیتی انجام داد، اما چون تنها بود نتوانست کاری از پیش ببرد. مقامات پاکستانی افزودند که را پس از یک سلسله عملیات شناسایی و مراقبت پیوسته و طولانی، و در حالی که از منطقه دالبدین ازتوابع بلوچستان در حال حرکت به سمت کویته مرکز این ایالت بود، غافلگیر و دستگیر کرده اند.

آنها در توضیح علت تبدیل شدن سلام ریگی در خبرهای اولیه، به عبدالستار ریگی در خبرهای بعدی، تصریح کردند که «عبدالستار ریگی» در لحظه دستگیری برای پنهان کردن هویت خود، کارت شناسایی «سلام ریگی» پسر عموی خود را تحویل ماموران امنیتی پاکستان می دهد و خبر، با عنوان دستگیری سلام ریگی منتشر می شود، اما  پس از دو روز مشخص می شود که فرد دستگیر شده، برادر عبدالمالک ریگی است، نه پسر عموی وی. ضمن اینکه، از همان ابتدا، رسانه های محلی سیستان و بلوچستان، گزارش دادند که عبدالستار، نام دوم عبدالسلام است. این شخص در میان هزاران تروریست پرورش یافته توسط فرقه وهابیت و آدمکش های مشهور القاعده، عددی نیست و ارزش چندانی ندارد، اما از آنجایی که از معدود ایرانیانی است که حاضر به مزدوری برای تکفیری ها و وهابی ها شده، برای کشورهای حامی القاعده مهره مهمی می تواند باشد. عبدالستار ریگی، اخیرا به عنوان سرکرده یکی از گروه های تروریستی ضد ایرانی مستقر در پاکستان معرفی شده بود و امکان داشت وهابی ها در آینده او را به عنوان جانشین مالک ریگی مطرح کنند. پس از آنکه مالک ریگی دستگیر و اعدام شد، برادرش عبدالرئوف به دنبال جانشینی او بود . اگرچه این گروه تروریستی، قابلیت چندانی ندارد، اما با کمک تبلیغات رسانه های غربی - عربی و انجام چند جنایت در حق مردم عادی شرق ایران، نام آنها بر سر زبان ها افتاده و چندین نفر به طمع بهره مندی از پول های اهدایی شیوخ نفتی، تلاش می کنند خود را سرکرده این گروه معرفی کنند. اما در نهایت، محمد ظاهر موفق شد با ترور عبدالرئوف ریگی، او را از سر راه بردارد و برای ساکت کردن عبدالستار نیز، او را سرکرده یکی از دسته ها کرد.
 

 


پنج شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن