تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820874707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت تلاش همگاني براي جلوگيري از فجايع زيست محيطي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۵۱ق.ظ)
ضرورت تلاش همگاني براي جلوگيري از فجايع زيست محيطي رييس جمهوري در آستانه روز درختکاري و گراميداشت هفته منابع طبيعي و آبخيزداري، با تاکيد بر ضرورت صيانت از محيط زيست تصريح کرد: امروز نه تنها براي زيبايي کشور بلکه براي حيات و زندگي سالم و پايدار، نيازمند توجه به محيط زيست و احترام به مقررات و قوانين مربوط يه اين حوزه هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج،حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني که صبح پنجشنبه پس از کاشت يک اصله نهال در محوطه سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي تهران با خبرنگاران صحبت مي کرد، افزود: پيام روز درخنکاري و هفته حفظ منابع طبيعي اين است که هيچ راهي جز آشتي با محيط زيست و بکارگيري همه تلاش ها براي حفظ و حراست از آن ، وجود ندارد.
رييس جمهوري خاطرنشان کرد: اينکه گفته شود در برابر محيط زيست ايستادم و به مقررات و قوانين اين حوزه اعتنا نکردم، درست نيست بلکه بايد به منابع طبيعي که نشانه هاي الهي هستند احترام گذاشته شود و بدانيم که زندگي پايدار و سالم وابسته به حفظ محيط زيست است.
دکتر روحاني گفت: در گذشته شايد کاشت درخت يک موضوع نمادين و براي زيبايي محيط زيست تلقي مي شد اما امروز چنين نيست و درختها مايه زندگي و هواي سالم هستند و بايد به آنها توجه مضاعفي داشت.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه پيامبر عظيم الشان اسلام(ص) و ائمه هدي(ع) به درختکاري و زراعت توصيه هاي ويژه اي داشتند و خودشان نيز به اين موضوع اهتمام مي داشتند، اظهار داشت: اين موضوع نشان مي دهد که سنت حسنه درختکاري تا چه حد اهميت دارد.
دکتر روحاني با اشاره به مشکلات زيست محيطي در استان هاي جنوبي و غربي کشور افزود: اين روزها مشکلات زيست محيطي را بهتر مي توان لمس کرد که چگونه زندگي هم وطنان ما را با زحمت و خطر مواجه کرده است و همگان شاهديم که ريزگردها تا چه اندازه زندگي مردم را تحت فشار قرار داده اند.
جمهوري با تاکيد بر ضرورت تلاش و کوشش همگاني براي جلوگيري از فجايع زيست محيطي گفت: با تکنولوژي و سرمايه گذاري مناسب و مديريت درست و از همه مهمتر احياي فرهنگ اشتي انسان ها با محيط زندگي خود در بيان و عمل، مي توان جلوي فجايع زيست محيطي را گرفت.
روحاني ضرورت مراقبت مردم از محيط زيست را مورد تاکيد قرار داد و اظهارداشت: در ايام نوروز معمولا مردم به مناطق مختلف کشور سفر مي کنند و از حضور در طبيعت لذت مي برند و در جريان اين سفرها نبايد وظيفه مهم حفظ پاکيزگي محيط زيست فراموش شود.
رييس جمهوري تصريح کرد: در روز درختکاري بهتر است که همه تصميم بگيريم که حداقل يک درخت غرس کنيم .
دکتر روحاني با بيان اينکه امروز بسياري از گونه هاي گياهي و جانوري در حال از بين رفتن است و اين موضوع بر محيط زيست تاثير منفي برجاي مي گذارند، اظهارداشت: مي توانيم با برنامه ريزي دولتي و مردمي محيط زيست سالم، اب سالم ،هواي سالم و محيط زندگي بهتر داشته باشيم و با خطراتي که محيط زيست را تهديد مي کند به خوبي و برنامه ريزي شده، مقابله کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن