تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804136664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: می توانیم با برنامه ریزی دولتی و مردمی آب و هوای سالم و محیط زندگی بهتر داشته باشیم


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



روحانی: می توانیم با برنامه ریزی دولتی و مردمی آب و هوای سالم و محیط زندگی بهتر داشته باشیم
رییس جمهوری گفت: می توانیم با برنامه ریزی دولتی و مردمی تلاش کنیم تا محیط زیست، آب و هوای سالم و محیط زندگی بهتر داشته باشیم.
روز نو : رییس جمهوری گفت: می توانیم با برنامه ریزی دولتی و مردمی تلاش کنیم تا محیط زیست، آب و هوای سالم و محیط زندگی بهتر داشته باشیم.

 
به گزارش روز نو، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز پنج شنبه در آستانه روز درختکاری (15 اسفند) و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری یک اصله نهال گردو در محوطه سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی غرس کرد و افزود: می توانیم با برنامه ریزی دولتی و مردمی با خطراتی که محیط زیست ما را تهدید می کند، به خوبی، علمی و حساب شده مقابله کنیم.

رییس جمهوری اظهار داشت: باید تصمیم بگیریم حداقل یک درخت را غرس کنیم چرا که این موضوع نه تنها برای زیبایی کشور ما بلکه برای حیات و زندگیمان الزامی است و باید به محیط زیست و مقررات آن احترام بگذاریم.

روحانی ادامه داد: روز درختکاری و هفته حفظ منابع طبیعی یک ایام نمادین برای ما و دارای این پیام است که امروز هیچ راهی جز آشتی با محیط زیست وجود ندارد.

وی گفت: باید به قوانین و مقررات توجه کنیم و آیت های خدا را که در واقع همه درختان، مراتع، زمین و آسمان نشانه های الهی هستند احترام بگذاریم.

وی با تاکید بر این که باید بدانیم پایداری زندگی و سلامت ما وابسته به محیط زیست است، اظهار داشت: شاید به ظاهر در گذشته این چنین بوده که کاشت درخت یک امر برای زیبایی محیط و مستحب تلقی می شد اما امروز دیگر اینچنین نیست درخت ها با ما زندگی می دهند و اکسیژن ما را تامین و هوای محیط ما را سالم می کنند.

روحانی اضافه کرد: در روایات آمده که پیامبر و ائمه هدی به مساله درختکاری و زراعت توصیه و خودشان به آن عمل کرده اند تا به ما نشان دهند که این سنت حسنه تا چه حد اهمیت دارد.

وی یاداور شد: این روزها بهتر لمس می کنیم که مشکلات زیست محیطی چه فاجعه ای به بار می آورد و چگونه زندگی هموطنانمان را با زحمت و گاهی با خطر توام می کند.

رییس جمهوری اظهار داشت: در همین هفته های گذشته شاهد بودیم که در استان های جنوبی و غربی،ریزگردها تا چه حد زندگی روزمره مردم را تحت فشار قرار داد.

وی با اشاره به معضلات زیست محیطی همچون خشک شدن تالاب ها و تغییرات اقلیمی در سطح جهان، گفتت: الگوی ریزش های آسمانی نسبت به گذشته تغییر کرده و ما باید تلاش کنیم تا جلوی فجایع محیط زیستی را بگیریم و این امکان پذیر است.

رییس دولت تدبیر و امید با تاکید بر این که نیاز به تکنولوژی،سرمایه گذاری و مدیریت درست داریم، تصریح کرد: احیای فرهنگ آشتی انسان ها با محیط زندگی از همه این ها مهم تر است و این کار فرهنگی باید هم با زبان و هم با عمل انجام شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام عید گفت: در این ایام مردم ما به شهرها و مناطق مختلف سفر می کنند و همانطور که از طبیعت و سرزمین زیبای ایران لذت می برند، مردم باید خوشان حافظ محیط زیست باشند.

روحانی گفت: گاهی می بینیم که گروهی برای تفریح در نقطه ای جمع می شوند و هنگام رفتن از آن جا این وظیفه مهم را فراموش میکنند که طی چند ساعت در اطرافشان به زمین ریخته اند را جمع کرده و به سطل زباله بریزند. بسیاری از آتش سوزی ها و آلودگی های محیط زیست به دلیل رعایت نکردن همین مقررات و قوانین است.

رییس جمهوری با اشاره به این که پیامبر فرمودند اگر یک ساعت به قیامت باقی مانده باشد، درختی را غرس کنید اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده اهمیت و توجه اسلام به مساله محیط زیست و درختان داردکه ما باید به این مهم توجه کنیم.

روحانی ادامه داد: امروز گونه های گیاهی، جانوری و وحشی در حال از بین رفتن است و همه این اتفاقات در محیط زیست تاثیر میگذارد که باید بتوانیم از آن جلوگیری کنیم.

هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از 15 اسفند شروع و 21 اسفند پایان می یابد.

در مراسم غرس یک اصله نهال گردو توسط دکتر روحانی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و سید حسین هاشمی استاندار تهران حضور داشتند.




تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن