تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805036467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه جوری میشه دختر شایسته جهان اسلام شد؟ + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: چه جوری میشه دختر شایسته جهان اسلام شد؟ + تصاویر
هر مسلمانی كنجكاو است تا بداند در اندونزی چه می‌گذرد و انتخاب‌ها دختر شایسته جهان اسلام براساس چه اصول و ضوابطی صورت می‌گیرد؟


    متولی كیست؟
 
مادر دختر شایسته جهان اسلام، انجمن مسلمانان جهان است كه در اندونزی واقع شده. انجمنی كه به‌گفته خودشان برای وحدت بیشتر مسلمانان جهان با هم تلاش می‌كنند. این انجمن در اول آگوست سال 2011، فراخوان اولین دوره دختر شایسته جهان اسلام را صادر و یك ماه بعد مراسم نهایی آن را برگزار كرد. البته دور اول این مسابقات در سطح ملی بود و فقط دختران اندونزی در این رقابت شركت كردند. از سال 2012 مسابقه بین‌المللی شد و دختران مسلمان سراسر دنیا به رقابت دعوت شدند.

مراحل این رقابت چیست؟رقابت برای رسیدن به عنوان دختر شایسته جهان اسلام در سه مرحله انجام می‌شود. مرحله اولیه با ثبت نام دختران مسلمان از سراسر دنیا شروع می‌شود. شركت‌كنندگان باید در سایت این رقابت پروفایلی از مشخصات فردی خود تشكیل دهند و متنی كوتاه درباره حجاب و فعالیت‌های اجتماعی خود بنویسند. این اطلاعات و نوشته‌های فردی آنها در دنیای مجازی به رای‌گیری گذاشته می‌شود. برگزیدگان مرحله اول از رای‌گیری آنلاین مشخص می‌شوند. راه‌یافتگان به مرحله دوم باید ویدئویی از فعالیت‌های روزمره خود تهیه كنند كه در آن دقایقی به خواندن قرآن اختصاص داده شده باشد و در ضمن توانایی‌های فردی و اجتماعی آنها را نشان دهد. رای‌گیری آنلاین و نظر داوران، تعیین‌كننده برگزیدگان این مرحله است. در پایان این مرحله، حدود 20 دختر مسلمان، مسافر اندونزی می‌شوند تا در رقابت دو هفته‌ای دختر شایسته جهان اسلام را معرفی كنند. دو گروه داور بر عملكرد دو هفته‌ای این زنان نظارت دارند، نظر 100 كودك یتیم كه در این مدت با آنها در تماس هستند، پرسیده می‌شود و درمجموع برگزیده سال این مراسم انتخاب می‌شود.

دختر شایسته امسال كه مراسم آن در آذرماه برگزار شد، فاطمه بن گوفرچ، دختری از تونس بود. او مسلط به سه زبان فرانسه، انگلیسی و عربی است و در کشور فرانسه درس می خواند. دختر شایسته این مراسم برنده یك سفر حج، بورسیه تحصیلی و جایزه نقدی می‌شود كه از سوی بانك اسلامی اندونزی به او تعلق می‌گیرد.معیار چیست؟
 
مدیران انجمن مسلمانان جهان و متولیان جشنواره دختر شایسته جهان اسلام می‌گویند هدف‌شان از طراحی چنین رقابتی، توانمندسازی زنان مسلمان است تا حضوری جدی‌تر و موثرتر در فضاهای اجتماعی داشته باشند. دخترانی كه در این رقابت شركت می‌كنند، باید سه ویژگی را در خود پرورانده باشند؛ شوله‌ها، هوش و آراستگی. هركدام از این كلمات، نمادی برای مجموعه محاسنی است كه باید در زن مسلمان وجود داشته باشد. عجیب‌ترین و نامانوس‌ترین كلمه « شوله‌ها» است. (sholeha) شوله‌ها مخفف هفت ویژگی است كه برای زن مسلمان تبیین شده است. باوقار (sincere)، صادق (honest)، مدیر (organize)، دوست‌داشتنی (lovable)، قابل اعتماد (emphatic)، فروتن (humble) و مثبت (affirmative)  محاسنی هستند كه در كلمه شوله‌ها گنجانده شده است و شركت‌كنندگان در رقابت دختر شایسته جهان باید نمونه این صفات باشند.

ایده آل

چهارشنبه 13 اسفند 1393 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن