تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819880060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار هيأتي از مديران استان گيلان از بندر جديد باکو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۳۰ق.ظ)
ديدار هيأتي از مديران استان گيلان از بندر جديد باکو مديرکل بنادر و دريانوردي استان گيلان با بيان اينکه از توسعه ظرفيت بنادر آذربايجان استقبال مي‌کنيم، خواستار استفاده بنادر دو کشور از ظرفيت‌هاي يکديگر شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين ديدار سيدعلي نعيمي گفت: براي تبادل دانش فني و گسترش همکاري‌ها دريايي علاقه‌مندي لازم بين دو کشور و دو ملت وجود دارد و با توجه افزايش ظرفيت بنادر ايران و زيرساخت‌هايي که در اين بنادر ايجادشده، آمادگي لازم را توسعه مراودات تجاري و گردشگري داريم همچنين ايجاد خط دريايي مسافري انزلي و باکو با همکاري شرکت کشتيراني درياي خزر، در دستور کار اين سازمان است و از دولت آذربايجان به عنوان طرف ديگر اين طرح مسافري و گردشگري براي تسهيل و تحقق اين مهم، انتظار همکاري ويژه داريم.
در اين راستا معاون وزير اقتصاد و صنعت جمهوري آذربايجان نيز در اين ديدار منطقه آزاد انزلي و بندر انزلي را واجد ظرفيت‌هاي فراواني براي توسعه همکاري‌هاي صنعتي و اقتصادي دو کشور خواند.
معاون وزير اقتصاد و صنعت جمهوري آذربايجان با اشاره به مشترکات تاريخي- فرهنگي موجود، سطح روابط دو کشور را نشانه روند رو به رشد اين ارتباطات و برگزاري 20 ديدار در 9 ماه اخير با هيأت هاي ايراني در حوزه وزارتخانه متبوع خود اعلام کرد.
ساحل بابايف افزود: هم اکنون 456 شرکت ايراني در جمهوري آذربايجان در بخش‌هاي مختلف مشغول فعاليت هستند که براي افزايش اين تعداد ظرفيت لازم وجود دارد و اين در حالي است که سفر هيأت اقتصادي منطقه آزاد انزلي مي‌تواند در توسعه و تعميق اين مراودات مؤثر باشد.
وي با اشاره به چشم‌انداز مثبت همکاري با منطقه آزاد انزلي از تمايل خود براي آشنايي با ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي اين منطقه خبر داد و بر وجود علاقه مشترک دولت جمهوري آذربايجان براي تسريع در اتصال به شبکه ريلي ايران از طريق خط ريلي قزوين-رشت-انزلي-آستارا سخن گفت.
معاون وزير اقتصاد و صنعت جمهوري آذربايجان با بيان اينکه ظرفيت بندر باکو در طرح توسعه از 10 ميليون تن فعلي به 25 ميليون تن افزايش مي‌يابد، اضافه کرد: بندر باکو از طريق شبکه ريلي به جمهوري گرجستان و سپس به خط ريلي اروپا متصل مي‌شود که در کنار اتصال درياي خزر به خليج‌فارس مي‌تواند به گسترش همکاري‌هاي دو کشور در حوزه‌هاي ديگر کمک شاياني نمايد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن