تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802530194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوال روزنامه آمریکایی: آيا مي توان به ايران اعتماد کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


همسو با محافل صهیونیستی؛
سوال روزنامه آمریکایی: آيا مي توان به ايران اعتماد کرد؟
وال استریت ژورنال نوشت : آمریکا باید در مذاکرات خود با ایران این موضوع را در نظر داشته باشد که تهران شریک قابل اعتمادی نیست.



  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" در مطلبی درباره ایران به قلم کریس استوارت نوشت : برای دست یابی به یک توافق بین المللی باید دو طرف مذاکره را شرکای قابل اعتمادی در نظر داشت که تمایل دارند این توافق با موفقیت امضا و اجرایی شود و اگر هر کشوری مطمئن شود که برهم زدن یک توافق به نفع منافع ملی آن است، بدون تردید این کار را انجام خواهد داد.  
به نظر می رسد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، ایران را شریک قابل اعتمادی می داند و به همین علت است که به دنبال فرصتی است تا با همیاری دیگر کشورها، ثبات را به خاورمیانه بازگرداند. با این حال عملکرد ایران نشان نمی دهد وی قصد داشته باشد به شیوه ای فعال با آمریکا و متحدان ان همکاری داشته باشد.  
در ادامه این مطلب به تکرار اتهامات و ادعاهای سران استکبار و صهیونیست علیه جمهوری اسلامی پرداخته شده و مدعی شد که برای بیش از سی سال است که ایران به طور رسمی از گروه های تروریستی حمایت می کند. ایران تاسیسات نظامی و صنعتی بسیار و سازمان صنایع دفاع ایجاد کرده است که این امکان را برای تهران فراهم می کند تجهیزات و مهمات تسلیحاتی مورد نیاز را برای خود تهیه و تامین کند. با این توانمندی ایران اکنون به عنوان یکی از تامین کننده های اصلی سلاح برای دو کشور سودان و سوریه و نیز یکی از حامیان اصلی گروه تروریستی حزب الله لبنان، شبه نظامیان حماس در فلسطین و شبه نظامیان شیعه در عراق تبدیل شود. با کمک ایران، اکنون زرادخانه موشکی حزب الله در لبنان بیش از شصت هزار موشک زمین به زمین دارد و حماس نیز در غزه دارای زرادخانه موشکی با بیش از ده هزار موشک زمین به زمین است. هدف اصلی این دو گروه شبه نظامی محو کردن اسرائیل از صحنه روزگار است.  
به نوشته این روزنامه، رژیم تهران مخالفان داخلی خود را سرکوب می کند و دهها هزار تن از شهروندان خود را به خاطر مخالفت با رژیم اعدام کرده است. ایران مسئول مرگ صدها نظامی آمریکا در عراق از طریق حمایت از شبه نظامیان شیعه در یک دهه گذشته است. ایران به عنوان متحد نزدیک روسیه، چین و کره شمالی محسوب می شود که با رژیم تهران برای توسعه توانمندی هسته ای و موشک های بالستیک همکاری می کنند.  
این نشریه نزدیک به محافل صهیونیست اتهامات ضد ایرانی را تکرار کرد و نوشت: ایران فقط مشکلی برای خاورمیانه نیست. ایران در آمریکای مرکزی و جنوبی به پولشویی، قاچاق سلاح و مواد مخدر، جعل و تقلب و توطئه برای حملات تروریستی مبادرت می کند.  


با در نظر گرفتن موارد فوق، بدون در نظر گرفتن نقش ایران در کودتای اخیر (پیروزی مبارزان مردم انقلابی یمن علیه نظام وابسته به عربستان) در یمن، چه کسی می تواند ایران را یک شریک قابل اعتماد در نظر بگیرد؟  
وال استریت با استناد به ادعاهای فوق در ادامه نوشت: نباید پایبند بودن ایران را به تعهداتش در پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را ملاکی برای قابل اعتماد دانستن آن در نظر گرفت. برای این موضوع باید همه جوانب را در نظر گرفت. برای این که بتوان به ایران در موضوع هسته ای اعتماد کرد باید همیشه به همه سایت های هسته ای ایران دسترسی داشت. به عبارت دیگر هر زمان که بازرسان بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل در نظر داشته باشند، باید بدون قید و شرط و محدودیت به تاسیسات ایران دسترسی داشته باشند.  
این روزنامه در ادامه ادعا کرد؛ ایران به صراحت نشان داده است که می خواهد نقش کلیدی در خاورمیانه داشته باشد و سلاح هسته ای ابزار کارآمدی برای تهران برای دست یابی به این هدف خواهد بود. به این علت نمی تواند باور کرد که تهران به طور جدی تمایل داشته باشد از میلیاردها دلار سرمایه گذاری و قربانی کردن یک نسل برای دست یابی به این جاه طلبی را در ازای توافق با آمریکا دست بکشد. در مقاله بیستم فوریه روزنامه نیویورک تایمز این گونه ادعا شد که آژانس انرژی اتمی سازمان ملل ایران را به خودداری پیوسته از پاسخگویی به سوالات مهم درباره برنامه هسته ای تسلیحاتی اش متهم کرد.  
به گزارش (irib)، با توجه به همه این اطلاعات رئیس جمهور امریکا باید هوشیارانه از توافق بد هسته ای با ایران خودداری کند. البته این گونه به نظر می رسد که اوباما قصد دارد به هر طریقی با ایران به توافق برسد. خوشبختانه کنگره نقش بسیار مهمی در مانع تراشی برای هسته ای شدن ایران ایفا کرده است.  
سالها است ایران به طور غیرعلنی با غرب وارد جنگ شده است. ایران، آمریکا را دشمن خود می داند. بنابراین به خاطر امنیت ملی آمریکا، امیدواریم اوباما در جریان مذاکرات خود با ایران همه این موارد و موضع گیری های آشکار و نهان ایران را در نظر بگیرد.  

  511



۱۲/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن