تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804769172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهش دوم صنعت پتروشيمي در فاز دوم پتروشيمي عسلويه / بلا تکليفي مجتمع دماوند از سوي خصوصي سازي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۳۰ق.ظ)
جهش دوم صنعت پتروشيمي در فاز دوم پتروشيمي عسلويه / بلا تکليفي مجتمع دماوند از سوي خصوصي سازي تا پايان سال جاري و با بهره برداري از واحدهاي تازه فاز دوم، توليد محصولات پتروشيمي به 43ميليون تن مي رسد که اين اقدام نشانگر ترجمان دقيق شعار اقتصاد مقاومتي در صنعت پتروشيمي است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمد حسن پيوندي معاون مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي درخصوص اجراي فاز دوم طرح هاي پتروشيمي عسلويه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: امروز خصوصي سازي واقعي و سرمايه گذاري بخش خصوصي در بخش پتروشيمي کشور را مي توان در فاز دوم پتروشيمي عسلويه مشاهده کرد که بنا به اين سرمايه گذاري اميدواريم با بهره برداري از اين بخش، به ميزان 40ميليون تن ديگر به ظرفيت توليد محصولات پتروشيمي کشور، اضافه شود.
وي ادامه داد: تاکيد وزيرنفت دولت يازدهم آن بود که براي صنعت پتروشيمي بايد اهميت ويژه اي قائل شد و در همين خصوص نيز برنامه افزايش درآمد از 20مليون تن به 40 ميليون تن در برنامه ها قرار گرفت که جهش دوم بخش صنعت پتروشيمي در کشور است ؛ واحدهاي موجود در فاز 2عسلويه نقش زيادي در جهش دوم پتروشيمي ايفا مي کنند.
وي با ابراز اميدواري از بهره برداري اين واحدها تصريح کرد: تا پايان سال با بهره برداري از واحدهاي تازه اين فاز، توليد محصولات پتروشيمي به 43ميليون تن مي رسد که اين اقدام نشانگر ترجمان دقيق شعار اقتصاد مقاومتي در صنعت پتروشيمي است.
پيوندي افزود: اين صنعت با جلوگيري از خام فروشي و ايجاد اشتغال در 50سال گذشته، نقشي بسزا در اقتصاد کشور داشته است.
معاون مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي درخصوص ساخت توربين و ژنراتورها به دست مهندسين داخلي نيز گفت: تمامي طرحهاي تازه در صنعت پتروشيمي را متکي به توان و ساخت داخلي ها بوده ايم که ساخت ژنراتورها و برج هاي تقطير در واحدهاي تازه پتروشيمي به بخش خصوصي داخلي سپرده شد که اين اقدام شرکت، کاملا در راه معنا بخشي به سياست هاي اقتصادمقاومتي بود.
اين مقام مسئول در شرکت ملي صنايع پتروشيمي در بخش ديگر سخنان خود به سهم هيدروکربنها اشاره اي داشت و اظهارکرد: ميزان سهم فعلي واحدهاي پتروشيمي از هيدروکربن هاي توليد شده حدود 5 تا 7 درصد است که اين ميزان هيدروکربن با تبديل شدن به بيش از 43ميليون تن کالا حدود 40درصد از صادرات غير نفتي ايران کشور را تشکيل داده و اين در حالي است که 95درصد هيدروکربورهاي توليد شده در کشور به صورت خام صادر يا حتي سوزانده مي شود.
پيوندي با اشاره به نقش پتروشيمي ها در بازارسرمايه کشور تاکيدکرد: امروز سهام شرکتهاي پتروشيمي به عنوان سکاندار بورس کشور شمرد مي شود و اهميت و سودآوري اين حوزه تنها چند سالي است که از طريق بورس به مردم شناسانده و قابل عرضه در کشور شده است.
وي همچنين درباره پتانسيل هاي موجود کشور در بخش صنايع پتروشيمي اظهارکرد: وجود خوراک، سواحل طولاني و نيروي انساني بزرگترين مزيت اين صنعت در کشور نسبت به ديگر کشورهاي فعال در اين حوزه است و بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، پيش بيني مي شود تا سال 1404توليد محصولات پتروشيمي ايران از 180ميليون تن فراتر رود.
وي اضافه کرد: متاسفانه مجتمع هاي پتروشيمي ايران به دلايلي همچون کمبود خوراک، فناوري و تجهيزات حدود 20ميليون تن پايين تر از ظرفيت خود توليد مي کنند اما پيش بيني مي کنيم تا پايان سال آينده با افزايش توليد اتان در فازهاي پارس جنوبي 8ميليون تن از از اين ميزان جبران شود.

آخرين وضع واگذاري پتروشيمي دماوند
وي در اينباره اظهارکرد: اميدواريم سازمان خصوصي سازي تکليف واگذاري اين پتروشيمي را هر چه سريعتر مشخص کند، ضمن آن که شرکت ملي صنايع پتروشيمي تمايل دارد تامين مالي اين پروژه از طريق فاينانس چين انجام شود ؛ بنابر برنامه ريزي هايي که تاکنون انجام شده، ساخت 12توربين نيروگاه پتروشيمي دماوند تا پايان سال 97تمام مي شود، گفت: تا پايان سال 95تعداد توربينهاي نيروگاه اين پتروشيمي به 4دستگاه مي رسد.

تدوين نقشه راه توسعه صنعت پتروشيمي
پيوندي دراين خصوص نيز گفت: نقشه راه در قالب 6جلد تهيه شده که مسائلي مهمي همچون چگونگي پايان طرحهاي نيمه کاره، ساخت واحدهاي جديد و ايجاد صنايع تکميلي پروپيلن محور برنامه ريزي شده است.

مذاکرات هسته اي ايران
معاون مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي در پايان با اشاره به اين موضوع اظهارکرد: در صورت رسيدن به توافق مطلوب ايران، شرکتهاي خارجي زيادي آمادگي حضور و سرمايه گذاري در صنعت پتروشيمي ايران را دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن