تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820228367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيشترين گلايه مردم از بيمارستان‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بيشترين گلايه مردم از بيمارستان‌هاست
رئيس مؤسسه ملي تحقيقات سلامت، به تشريح نتايج دو نظرسنجي اجراي طرح تحول سلامت در تابستان و پاييز امسال پرداخت.
دكتر سيدرضا مجدزاده در نشست خبري همايش ملي «نقد عملكرد دولت يازدهم در حوزه سلامت» گفت: ديده‌باني طرح تحول سلامت از ۱۸ خرداد ۹۳ به اين مؤسسه واگذار شد.
وي با اعلام اينكه در تابستان ۹۳ با جمعيت نمونه هزار و 530 نفري به نتايج طرح تحول سلامت پرداختيم، افزود: در پاييز ۹۳، از ۲۰۰ بيمار ترخيص شده از بيمارستان‌هاي دولتي و دانشگاهي، نظرسنجي كرديم كه نتايج آن با تابستان ۹۳ مورد مقايسه و ارزيابي قرار گرفت.
مجدزاده افزود: نتايج نظرسنجي تابستان نشان مي‌داد كه ۶۰ درصد افرادي كه در بيمارستان‌هاي دولتي بستري شده بودند، از خدمات مديريت شكايات رضايت نداشتند. همچنين ۱۴ درصد نيز از خدمات ترخيص ناراضي بودند. ضمن اينكه، ميزان نارضايتي از محيط فيزيكي بيمارستان ۱۱ درصد بود.
وي با اشاره به ارزيابي ۵۲۸ بيمارستان كشور كه طرح تحول سلامت در آنها اجرا مي‌شود، گفت: نتايج ارزيابي در پاييز ۹۳ نشان مي‌داد كه ۲۲ درصد افراد بستري از تسهيلات و امكانات همراه ناراضي بودند. ۱۲ درصد نيز از فرآيند پذيرش رضايت نداشتند و ۸ درصد نيز از عملكرد تيم درمان در بيمارستان‌ها راضي نبودند.
رئيس مؤسسه ملي تحقيقات سلامت، در ادامه به موضوع تأمين دارو و تجهيزات پزشكي بعد از اجراي طرح تحول سلامت در بيمارستان‌هاي دولتي و دانشگاهي اشاره كرد و افزود: 8/9 درصد از جامعه آماري در نظرسنجي تابستان عنوان داشتند كه براي تهيه دارو به بيرون از بيمارستان ارجاع داده شده‌اند كه اين آمار در پاييز به 1/4 درصد كاهش يافته بود. البته در نظرسنجي تابستان جامعه آماري ۵۱۶ نفر بودند كه اين جامعه آماري در پاييز به ۲۰۰ نفر رسيده بود.
مجدزاده همچنين به موضوع ماندگاري پزشكان در مناطق محروم كشور اشاره كرد و گفت: نتايج نظرسنجي تابستان به اين صورت بود كه ۲۳ درصد پزشكان عنوان كرده بودند به هيچ وجه در اين مناطق نمي‌مانند كه اين آمار در پاييز به 8/23 درصد رسيده بود. البته با اين تفاوت كه جامعه آماري تابستان ۲۰۰ نفر و پاييز ۱۰۰ نفر بودند.
رئيس مؤسسه ملي تحقيقات سلامت به موضوع درآمد پزشكان و پرستاران بعد از اجراي طرح تحول سلامت اشاره كرد و افزود: اين نظرسنجي كه مربوط به پاييز بوده است، نشان مي‌دهد ميزان رضايت پزشكان وزارت بهداشت از درآمد ۵۳ درصد، ساير پزشكان ۵۱ و پرستاران وزارت بهداشت ۹ درصد بوده است.
مجدزاده در پايان به تورم در حوزه بهداشت و درمان اشاره كرد و افزود: بر اساس آنچه كه ما بررسي كرده‌ايم، در تابستان ۹۳ نسبت به فصل مشابه در سال ۹۲، در شهرها و روستاهاي كشور، ميانگين پرداختي از جيب مردم بابت هزينه‌هاي سلامت، ۲۵ درصد كاهش پيدا كرده است.






تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن