تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820930729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقف يکي از بهترين هنرهاي اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ اسفند ۱۳۹۳ (۱۳:۱۲ب.ظ)
آيت‌الله ممدوحي: وقف يکي از بهترين هنرهاي اسلام است عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: وقف يکي از بهترين هنرهاي اسلام است البته در مذاهب ديگر هم وقف وجود دارد اما روشي که اسلام در مورد وقف دارد بي نظير است.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد اسماعيل حسيني مقدم مديرکل اوقاف استان قم و جمعي از مديران و معاونان اين اداره به ديدار آيت‌الله ممدوحي از اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم و مجلس خبرگان رهبري رفتند.
در اين ديدار مديرکل اوقاف استان قم گزارشي از روند فعاليت‌ها در گذشته و برنامه‌ريزي اوقاف قم براي ايام نوروز ارائه کرد.
آيت‌الله حسن ممدوحي هم در اين ديدارگفت: وقف يکي از بهترين هنرهاي اسلام است البته در مذاهب ديگر هم وقف وجود دارد اما روشي که اسلام در مورد وقف دارد بي نظير است.
وي وقف را ابتکار بسيار خوبي در دين اسلام دانست و افزود: در اسلام از ثروت فعلي زايد بر مصرف مردم براي آينده استفاده مي شود که همان وقف نام دارد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم عنوان داشت: در حقيقت وقف سبب مي‌شود اموالي که يک فرد دارد براي ديگران هم مورد استفاده قرار گيرد و حتي آيندگان هم از آن بهره‌مند شوند.
وي ادامه داد: يکي ديگر از کارکردهاي وقف، ذخيره اموال و ثروت براي روزهايي است که جامعه به آنها نياز دارد يا گروهي از مردم از مالي که وقف شده بهره‌مند مي‌شوند.
آيت‌الله ممدوحي با بيان اينکه براي شناسايي و رصد نيازهاي جديد جامعه به منظور ارائه به واقفان نيازمند اتاق فکر هستيم گفت: مي‌توان نيت‌هاي جديدي را به طور مثال در حوزه‌هايي مانند جاده‌سازي، احداث درمانگاه، مراکز بهداشتي و آموزشي و ... جزو اولويت‌ها قرار داد تا نيات خيرين و واقفان به آن سمت و سو هدايت شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن