تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816141128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظارت محيط زيست بر اجراي پروژه احداث جاده خرامه به ني ريز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ اسفند ۱۳۹۳ (۱۲:۳۲ب.ظ)
نظارت محيط زيست بر اجراي پروژه احداث جاده خرامه به ني ريز مدير کل حفاظت محيط زيست فارس با بيان اينکه صدور مجوز پروژه احداث جاده خرامه به ني ريز با گنجاندن موارد الزام آور و کاهنده اثرات تخريب بوده است، اظهار داشت: سازمان حفاظت محيط زيست در عمليات اجرايي اين پروژه بر اساس مصوبه کميته ارزيابي اين سازمان نظارت کامل خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري موج، حسينعلي ابراهيمي کارنامي در پي اظهار نظرها و دغدغه‌هاي مطرح شده در خصوص احداث جاده خرامه به ني ريز در روزهاي اخيراعلام کرد: همه طرح‌هاي توسعه اي و عمراني بخصوص جاده سازي ها با تخريب محيط زيست همراه است.
وي تاکيد کرد: هر طرح توسعه اي لازم است ابتدا دستگاه‌هاي متولي با تهيه طرح و برنامه آمايش نقشه راه و چشم انداز بلند مدت با در نظر گرفتن تمامي جوانب بخصوص ظرفيت‌هاي اکولوژيک و ساير موارد برنامه مشخصي در حوزه توسعه و عمران داشته باشند.
مدير کل حفاظت محيط زيست استان فارس ادامه داد: تا بعضاً با وصول طرح‌هاي پراکنده و غير کارشناسي يا غير ضرور موجبات تخريب محيط‌هاي طبيعي و زيستي و از بين رفتن سرمايه‌هاي طبيعي و ملي فراهم نگردد و برابر قوانين و مقررات اقدام گردد.
ابراهيمي با اشاره به اينکه يکي از مراحل اخذ مجوزهاي لازم در خصوص پروژه‌هاي راهسازي تهيه و ارائه گزارش ارزيابي زيست محيطي است اظهار داشت: اجراي کليه الزامات آن در تمامي مراحل به استناد قوانين مربوطه مانند مواد 105 برنامه سوم توسعه، 32 برنامه چهارم توسعه، 192 و 215 برنامه پنجم توسعه بايد اين مسير طي شود که در پروژه احداث جاده خرامه به ني ريز بدون طي مراحل قانوني شروع به کار شده بوده که بعلت عدم اخذ مجوز در سال 89 پروژه متوقف شد.
وي افزود: پس از آن گزارش ارزيابي زيست محيطي تهيه و ارائه شد که در چند مرحله بخصوص مسير اصلاح گرديد تا نهايتاً با طرح موضوع و ارائه در کميته ملي ارزيابي زيست محيطي با الزامات 11 گانه مجوز تکميل اين پروژه صادر شد.
ابراهيمي تصريح کرد: پروژه احداث جاده خرامه به ني ريز از سال 86 آغاز و زير سازي نزديک به 20 کيلومتر از طول مسير انجام و عمدتاً بقيه مسير نيز بازگشايي شده بود و متاسفانه تخريب صورت گرفته بود اگرچه ساليان دراز اين مسير براي تردد بين مراکز مسکوني شهري و روستايي منطقه مورد استفاده قرار مي‌گرفت
وي خاطر نشان کرد: از امروزه متاسفانه با خشک شدن بستر تالاب و نداشتن يک مسير آسفالته، شاهد تردد اتومبيل‌ها از نقاط مختلف محدوده و حتي بستر درياچه در محدوده خانه کت به خرامه هستيم و قطعاً اين روند بررسي طرح ارزيابي پروژه، بارها مسير اصلاح شده تا از پارک ملي و حريم تالاب (150 متر از آخرين حد داغاب) عبور ننمايد که اين مسير از حد فاصل درياچه و بخش خاکي پناهگاه عبور نموده که با توجه به زيستگاه‌هاي آبي و خاکي منطقه سعي شده از اثرات تخريبي آن کاسته شود.
ابراهيمي ياد آور شد: حتي در برخي نامه‌ها که عنوان مي‌شده نظرات کارشناسي است به مسائلي همچون اعتراضات محلي مسيرهاي ديگر و ... اشاره شده که کاملاً مويد تحت تأثير قرار گرفتن برخي نظرات کارشناسي بر فشار عده اي خاص بوده است و اين اسناد در سازمان مرکزي و اداره کل نيز موجود است.
وي در خصوص عدم اطلاع اداره کل استان فارس از روز کلنگ زني اظهار داشت: بديهي است که اين مراسم نمادين با دعوت انجام مي‌شود که از اين ادراه کل دعوتي نيامده بود و قطعاً در آغاز عمليات اجرايي پروژه اين اداره کل براي اجراي مفاد دقيق ضوابط مندرج در مصوبه دفتر ارزيابي زيست محيطي سازمان نظارت کامل خواهد داشت.
ابراهيمي با تشکر از همه دلسوزان که در حقيقت پيگيري و اعلام نظرهاي فني آنان باعث بررسي دقيق تر، اصلاح لازم و گنجاندن الزام تعهد آور شده است، اظهار داشت: متاسفانه برخي افراد با ايجاد فضاي غير کارشناسي، سعي در به حاشيه کشاندن سازمان و اقدامات قانوني و کارشناسي آن دارند
وي ادامه داد: چرا که در همين مسير ني ريز به شيراز در چند سال قبل از مسيري که هرگز ترددي نشده بود و در بهترين جنگل‌ها در ارتفاعات آن مستقر شده بودند مسيري بازگشايي شد که به وجه توجيهي براي اين تخريب و از بين بردن سرمايه‌هاي ملي و طبيعي وجود نداشت و جاي سئوال است که چرا جلوي آن مسير گرفته نشد تا امروز با بازگشايي آن مسير ضمن تسهيل دسترسي افراد به نقاط بکر، موجبات تخريب گسترده فراهم شد.
اين مقام مسئول با بيان اينکه توجيهات ارائه شده در طرح ارزيابي جاده خرامه ني ريز نيز بعضاً جاي تأمل دارد افزود: مانند اينکه اگر يک مسير تعريف شده و محدوده بوجود آيد مانند آنچه که جاده آسفالته از ني ريز تا روستاي خانه کت مي‌باشد ديگر خودروها و وسايط نقليه از هر مسيري که خودشان راحت ترند عبور نمي‌کنند کاهش 40 کيلومتري طول مسير و ... که همه اين‌ها در کميته ارزيابي در سازمان مورد بحث قرار گرفت.
ابراهيمي با تاکيد بر اينکه جمع بندي کميته صدور مجوز با گنجاندن موارد الزام آور و کاهنده اثرات تخريب بوده است، اظهار داشت: اکنون اين جاده براي تکميل داراي مجوز بوده و اميدواريم با نظارت دقيق تشکل‌هاي مردم نهاد و خصوصاً محيط زيست استان و تمکين مجريان به اجراي کامل تعهدات سپرده شده، شاهد مديريت صحيح پروژه و کاهش اثرات تخريب باشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن