واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
داستانهایی از تشرف یافتگان؛
تشرف یافتهای که اجازه بوسیدن امام زمان(عج) به او داده نشد
از آن روز به بعد مرحوم محقق حالات معنوى عجيبى داشت كه ما به حالات وى سخت غبطه مى خورديم.
به گزارش سرویس دینی جام نیوز، جناب حجت الاسلام سيد محمد آل طه از مرحوم حاج ميرزا على محدث زاده (1) و او نيز به نقل از مرحوم حاج محقق چنين بيان فرمود كه : روزى در ايام سفر به كربلا، به هنگام تشرف به حرم ، ملتمسانه از آن حضرت فقط تقاضاى ديدار امام زمان - عجل الله تعالى فرجه الشريف را نمودم . در همان لحظه ، ناگهان متوجه شدم كه به محازات قبر حضرت على اكبر عليه السلام مردى بلند قامت ، در حالى كه چفيه اى عربى بر سر دارد، نشسته است ، در حالى كه مردى ديگر با فاصله اى به اندازه نيم قدم به احترام در كنارش حضور دارد.
در اولين نگاه بر چهره زيبا و پر هيبت آن مرد، متوجه شدم كه او كسى جز وجود مبارك امام زمان عليه السلام نيست ، از اين جهت براى بوسيدن و در آغوش انداختن خود، قصد كردم كه به جلو حركت نمايم ، ولى در كمال تعجب ديدم كه قدرت كوچكترين حركتى را ندارم . پس به ناچار دقايقى چند به ديدار حضرتش ايستادم.
نه وصلت ديده بودم كاشكى اى گل نه هجرانت
كه جانم در جوانى سوخت اى جانم به قربانت
تحمل گفتى و منهم كه كردم سالها، اما
چقدر آخر تحمل ، بلكه يادت رفت پيمانت (2)
در همان لحظه به دليل رد شدن بسيارى از زائران حرم امام حسين عليه السلام از كنار آن حضرت ، به ذهنم خطور كرد كه آيا تنها من توفيق ديدن مهدى - عجل الله تعالى فرجه شريف - را دارم يا آن كه ديگران نيز آن حضرت را ديده ، ولى نمى شناسند؟ از اين جهت از فردى كه كنارم ايستاده بودم ، پرسيدم :آيا شما چنين آقايى را با اين مشخصات در حرم مى بينيد؟
با نگاه متعجبانه و منفى آن مرد! دريافتم كه اين تنها منم كه توفيق ديدارش را يافته ام، پس با عشق فراوان بر او حريصانه مى نگريستم ، تا شايد غم سالها دورى را با لحظاتى شيرين جبران نمايم.
پس از مدتى آن حضرت عليه السلام به همراهى يارشان از جاى برخاسته و از حرم خارج شدند، در همان لحظه قدرت حركت خويش را بازيافتم، پس به دنبالشان دويدم ، ولى اثرى از آنان نيافتم!
باز آى ساقيا كه هواخواه خدمتم
مشتاق بندگى و دعاگوى دولتم
ز انجا كه فيض جام سعادت فروغ تست
بيرون شدى نماى و ظلمات حيرتم
هر چند غرق بحر گناهم ز صد جهت
تا آشناى عشق ز اهل رحمتم (3)
مرحوم محدث زاده اضافه مى فرمود: از آن روز به بعد مرحوم محقق حالات معنوى عجيبى داشت كه ما به حالات وى سخت غبطه مى خورديم . (4) پی نوشتها: 1)وى فرزند فاضل مرحوم محدث قمى بوده است 2)شهريار. 3)حافظ 4)اگر تمركز در تقاضاى دعا، عليرغم مطلوبيت انجام دعاهاى فراوان ، اجابت را تسريع مى كند؛و اگر قابليت وجودى مرحوم محقق تنها به مقدار ديدن بوده و توان جسمانى اش آمادگى لازم ، براى مصاحبت و گفتگو حضورى را نداشته تا علاوه بر اين توفيق ، نعمت بزرگ ديگرى نيز از برايش حاصل آيد، پس مى توان نتيجه گرفت كه: 1 - ناتوانى جسمانى مرحوم محقق العياذ بالله ناشى از بخل و يا عدم فيضان وجود مبارك امام عصر عليه السلام نيست ، بلكه پديد آمده از كم بودن ظرفيت استعدادى وى در كسب فيض بيشتر بوده است ، ولو همان فيض ناشى از ديدن و معرفت بر مفيوض به هنگام فيض ، استعداد و توفيقى بلند است كه از ميان صدها هزار، يكى را دارايى آن است. 2 - اگر نديدن به معناى نبود استعداد است ، پس نرسيدن به امام عصر عليه السلام نيز ولو همراه با ديدن بر او نيز باشد، باز نيازمند استعداد و قابليت مى باشد.
هر چه هست از قامت ناساز بى اندام ماست
ورنه تشريف تو بر بالاى كس كوتاه نيست
3 - زيارت از مشاهد مشرفه ائمه عليهم السلام ، سنتى رفتارى و به ارث رسيده از سلف صالح است كه با تشرفاتى اين چنين نيز تاءكيد مى گردد. 4 - هر استعدادى در ظرف زمان و مكان خود تعريف شدنى است، پس اگر در موردى از موارد مثل مورد مرحوم محقق نيز نيم استعدادى براى توفيق تشرف به محضر مبارك امام عصر عليه السلام در فردى يافت مى شود، آن استعداد به ميزان ظرف زمانى مستعد، فعليت مى يابد. به همين دليل حد زمانى تشرف مرحوم محقق تنها در همان ميزان زمان حضور حضرت بقية الله اعظم - عجل الله تعالى فرجه الشريف - در حرم سيد الشهداء تعريف شدنى بوده است، ضمن آن كه تحدد زمانى تشرف به ظرف مكانى حضور حضرت ولى عصر - عجل الله تعالى فرجه الشريف - در كنار قبر جدشان حضرت امام حسين عليه السلام گوياى اين واقعيت است كه حدود زمانى تشرف ، به مكان تشرف نيز وابسته است، پس بايد تشرف را در مكان مقدس جستجو كرد.
مشتاقى و صبورى از حد گذشت يارا
گر تو شكيب دارى طاقت نماند ما را
اشارات:
1 - استجابت حتمى دعا در زير قبه امام حسين عليه السلام، چنانكه حضرت صادق عليه السلام نيز بدان اشارت داشته است.
2 - وجود قدرت تصرف تكوينى از سوى صاحبان مقام ولايت و امامت عليه السلام .
3 - تفاوت مراتب انسانها در قبض و بسط تصرفات تكوينى و در نتيجه در توفيقات تشرفى .
4 - اشاره ديدار فوق به برترين مكان زيارتى زائران در حرم امام حسين عليه السلام جهت زيارت آن حضرت .
5- تداوم تاءثيرات تشرفات ديدارى در هدايت ، ارشاد و انقلابات روحى .
6 -آشنا بودن چهره حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشريف براى شيعيان و محبان . منبع: تشرف یافتگان(از مجموعه شمیم عرش)
۱۰/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]