تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820043758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوجالان، هوادارانش را به کنارگذاشتن سلاح فراخواند


واضح آرشیو وب فارسی:کورد نیوز: تاریخ انتشار : 08:58:14 , 1393/12/10
با صدور پیامی/
اوجالان، هوادارانش را به کنارگذاشتن سلاح فراخواند
"عبدالله اوجالان" رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه با صدور پیامی از هواداران خود خواست برای کنار گذاشتن سلاح و توافق دمکراتیک با دولت ترکیه برنامه ریزی کنند.


وي در پيامي که توسط "سري ثريا اوندر" نماينده حزب دمکراتيک مردمي خوانده شد، گفت: با حل درگيري و منازعات سي ساله، به تحکيم پايه هاي صلح نهايي نزديک مي شويم، هدف اول ما دستيابي به راه حل دموکراتيک است.


اين نماينده به نقل از اوجالان ادامه داد: از حزب کارگران کردستان مي خواهم در بهار کنفرانسي فوق العاده براي اتخاذ تصميم استراتژيک و تاريخي به منظور خلع سلاح برگزار نمايند. اوندر گفت: کردها و آنکارا بيش از هر زمان ديگر به تحکيم صلح نزديک شده اند. اين اولين بار است که پيام اوجالان در حضور نمايندگان دولت ترکيه به ويژه "يلچين آق دوخان" معاون نخست وزيراين کشور قرائت شد.


ترکيه، آمريکا و اتحاديه اروپا، پ.ک.ک را به عنوان يک سازمان تروريستي معرفي کرده اند. اين گروه در سال2013 آتش بس در ترکيه اعلام کرد ولي خشونت هايي همچنان به طور پراکنده روي مي دهد.


عبدالله اوجالان 67 ساله رهبر و بنيانگدار حزب چپ گرا و مسلح کارگران کردستان ترکيه در بهمن ماه سال 1377 دستگير شد. اوجالان حزب خود را در پاييز 1978 در روستاي فيسِ شهرستان ليجه در استان ديار بکر تاسيس کرد. دولت ترکيه مدعي است سي هزار نفر در جريان درگيري نيروهاي اين حزب با ارتش ترکيه کشته شده‌اند.


اين حزب در واکنش به تحولات جهاني در سال 2002 هشتمين کنگره خود را برگزار کرد و ضمن اعلام انحلال حزب کارگران کردستان ترکيه، «کنگره آزادي و دمکراسي کردستان» را تاسيس کرد و اوجالان را همچنان بعنوان رهبر معرفي کرد.


وي پس از دستگيري به اتهام جنگ مسلحانه و قتل هزاران نفر، محاکمه و به اعدام محکوم شد، اما ترکيه بدليل انتقادهاي گسترده و تلاشهايي که براي عضويت در اتحاديه اروپايي دارد از اجراي حکم اعدام خودداري کرد. عبدالله اوجالان هم اکنون دوران حبس ابد خود را در زندان جزيره ايمرالي مي‌گذراند.


 



08:58:14 , 1393/12/10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کورد نیوز]
[مشاهده در: www.kurdnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن